Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Obtěžování imisemi a hlukem

Od: radimekk odpovědí: 5 změna:

Dobrý den, rád bych se zeptal, zda je možné se nějakým způsobem bránit před obtěžováním imisem (modrý smradlavý dým ze starých vysokozdvižných vozíků) v průmyslové provozovně. V souvislosti s tímto jsem již nechal provést měření hluku od hygieny, které údajně není obtěžující (hladina byla asi 41db), limit je prý 50db. K těm imisím mi nebyli schopni nic říct. Je možné nějakým způsobem provozovatele donutit například k nákupu elektrických VZV? Děkuji.

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

olinl
hodnocení

0x

Neodpovím na dotaz "donutit", ale: Elektrické VZV jsou fajn, ale na křivé/špatné podlahy nic moc. Je potřeba i nabíječka a místo pro ni. Finančně je i provoz dražší a ideálně mít i v záloze jeden akumulátor. Řešení by bylo i VZV na propan-butan, ale ty spalovací systémy se zanášely a musely se poměrně často čistit. Snad se to ale už posunulo ve vývoji kousek dál. Všechno má tedy své pro a proti. Jediné, co by mohlo pomoci je provozování těchto VZV v uzavřených prostorech..

 

hodnocení

0x
avatar promon

Podle mě nemáte šanci nikoho k ničemu jen tak ,,donutit´´ Jedině, pokud byste doložitelně prokázali zvýšenou úroveň výfukových plynů na Vašem pozemku. - mimochodem - 41dB je naprosto zanedbatelná úroveň.

Jinak k těm vozíkům na elektriku - to co píše Olini jsou naprosté nesmysly, s těmi vozíky jezdím takřka denně, takže o tom cosi vím. Žádný vozík nemá dvě baterky, ona ta výměna není zas až tak jednoduchá, jako vyměnit akumulátor v akuvrtačce. Nabíjení je též naprosto v pohodě, běžně se nabíjí z 32A zásuvky a to i veliké pětI a osmituny. Rovněž terén nepředstavuje žádný problém - tím nemyslím ježdění po tankodromu, ale běžné, zpevněné cesty,i třeba s makadamem. Jestli někde dává elektropohon smysl, je to právě u podobné manipulační techniky. Samá pozitiva, výborná ovladatelnost, ekonomický provoz. Jediný problém je pořizovací cena - ta pětituna od Linde stála někde přes 1,6 MKč.

Ovšem právě mě napadlo - být Vámi, tak na ty elektrovozíky netlačím, pokud řešíte 41dB, tak mám pro Vás zajímavý poznatek - tyto nové vozíky MUSÍ mít couvací sirénu, neboli jinak řečeno - když vozík couvá, ječí dolćela fest. Abyste ještě nevzpomínal s nostalgií na starý poctivý diesely *smich*

olinl
promon-u třísměnných provozů kde jsou VZV v "jednom kole" a čekání na servis nebo nedejbože na baterii z nějakého skladu Toyoty až dorazí z Ameriky (funglovka) za necelé tři týdny je to spíše nutnost. Když se vysypou dvě ještěrky v sobotu večer to už je ve firmě "konec světa".. Otázka tazatele zněla jinak, tohle je spíš pro doplnění.

 

hodnocení

0x

Bránit se můžete, ale bude to složité - důkazní břemeno je na vás. Hluk je dle vyjádření HS v limitu, zbývá kouř - obraťte se na Českou inspekci životního prostředí, odbor ochrany ovzduší, kde mohou vaši stížnost posoudit cizp.cz/... a uvidíte.

 

hodnocení

0x
avatar ringo

Záleží jestli je to Babišovo...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]