Nejste přihlášen/a.
Zdravím, loni na podzim nám odešlo na chatě ponorné čerpadlo ve studni (vrt), respektive jeho elektronika (viz obrázek; nejspíše už vyskratovala v tom letitém vlhku) a mě by zajímalo, jestli se dá podle stávající, koupit nová "krabička s elektronikou" (nejspíš je to tlakový spínač, ale jsem naprostý laik, takže jistý si nejsem). Při telefonické komunikaci s jedním prodejcem příslušenství k pumpám apod. mi bylo řečeno, že musím vědět značku a typ čerpadla, jinak mi nepomůže, nicméně chatu máme druhým rokem a žádný dokument o čerpadlu nemáme a ve studni taky žádný štítek není. Budu tedy muset čerpadlo vytáhnout?
Děkuji za případné podněty.
To vlavo je kondenzatorova skrinka s externym rozbehovym a behovym kondenzatorom, nejakym odpojovacom rozbehoveho kondenzatoru, vypinacom a pravdepodobne aj tepelnou poistkou. To vpravo je motorovy spinac pre trojfazove cerpadlo (vypinac a druh istica). Je mozne, ze tam bol ako prvy a nasledne vymenili cerpadlo za 1-fazove.
Tlakovy spinac na fotke nie je.
Schema zapojenia je z vnutornej strany vicka krabicky vlavo. Na kondenzatoroch - cierny a biely valcek uplne vlavo - budu tiez udaje. Nechytajte sa ich. Aj po odpojeni mozu byt nabite a dat peknu ranu.
Ak sa v tom nevyznate, radsej zavolajte elektrikara. Mal by si vediet poradit komplet to premerat a opravit. Pokial bude cerpadlo v poriadku, nebude ho ani potrebne vytiahnut.
Idealne by bolo schovat tieto krabicky do sucha. Vlhko im nesvedci, hlavne ak sa cerpadlo nepouziva a nezohreju sa, aby priebezne vyschli.
To co je na obrázku a vycházím z logiky věci a zapojení, tak bych to typoval na zřejmě časově (proudově) ovládané odpojení rozběhového kondenzátoru. Pošli to schéma co na deklu, z toho se to dá zřejmě posoudit.. Jeden kondenzátor bude zřejmě provozní a druhý rozběhový... Možná by se našel i údaj na bílé krabičce a kondenzátorech... Černý se na fotce zdá nějaký zderformovaný... Třeba je závada jenom v něm?!
A jinak, co to přesně dělá?