Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zboží z Aliexpressu nedorazilo

Od: karel10 odpovědí: 9 změna:

DObrý den,

V listopadu minulého roku jsem si objednal elektrický termostat z Aiexpresu za cca 10$ a podle "Tracking" infomací to už od začátku prosince trčí na naší celnici. Co s tím lze udělat? Za 11 dní mi končí nějaká ta ochranná doba kdy se automaticky uzavře možnost s tím něco udělat a bude zaplaceno(Dispute).

Zavolat na celnici? evidují to pod nějakým číslem? Ani jsem žádný dopis nebo zavolání od celníků neměl ..

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x

No tak to ale není. Když vyprší ochranná lhůta, teda u Vás je to za 11 dní, tak právě Vy MUSÍTE otevřít spor-dispute a tam vyplnit formulář, který se Vám ukáže a zaškrtnout kolonku, že žádáte o vrácení celé částky na Váš účet, jelikož jste zboží nedostal. Pořádně to musíte vyplnit a odeslat a peníze Vám budou na 100% systémem AliExpress vráceny. Bude to chvíli trvat. Někdy až několik dní, ale někdy je to schváleno do 24 hodin. A o tom budete informovám emailem. Tak si to jen pořádně hlídejte a postupujte podle návodu. Ale jestli to neuděláte a necháte propadnout ochrannou lhůtu a nebudete z vaší strany nijak reagovat, tak nic zpátky samozřejmě nedostanete, protože to nikdo nebude vědět, že jste zboží nedostal. A v tomhle lidé často chybují, protože nic nečtou a nic neudělají a pak samozřejmě přijdou o peníze. Ale to by se Vám stalo i kdybyste nakoupil v našem e-shopu a kdybyste je neupozornil na to, že jste zboží nedostal, tak jak to můžou vědět? AliExpress komunikuje v angličtině, ale pokud ten jazyk neovládáte, máte jednoduchou možnost si to dát do překladače.

krtek6

lidi né, že nečtou...spíš neumí anglicky...

kare10
hodnocení

Aha,

děkuji za odpoved. Mě se to zdálo k těm čínanum nefér požadovat peníze zpět když oni to nejpíš fakt poslali, ale ti naši celníci to někde ztratili ...

Ale asi jiná možnost není ..

krtek6

činani, japonci a obecně tady ti šikmoocí nemaj takovou náturu a povahu...ti jsou poctiví co se tohodle týče...(neřeším teď kvalitu věcí)...vemte si jen, že tam stačí podání ruky a bere se to jako uzavřená smlouva...my jsme pravej opak...tady jak není 10 stránkový elaborát na prodej auta tak není nikdo krytý...ono to dojde...ale možná později...

Ne jiná možnost opravdu není, teda pokud chcete dostat peníze zpátky. Nemá smysl mít nějaké zábrany, nebo pátrat kde to zboží ve skutečnosti je a kde se ztratilo. Navíc tohle musí udělat ten odesilatel, protože dokud ho Vy fyzicky nepřijmete, patří pořád odesilateli. Ale Vy můžete napsat anglicky tomu prodejci, že se obáváte, že se balíček ztratil a aby ho hledal on. To můžete udělat lehce za pomoci tlačítka "kontatovat prodejce". Na to kliknete a napíšete mu to anglicky, samozřejmě. Normálně do 24 hodin odpoví.Teda mně vždycky odpověděli. Zrovna jsem také měla problém s jedním balíčkem. Najednou se mi u objednávky, která už byla několik dní v přepravě objevilo, že byla zrušena. Byla jsem překvapená a okamžitě kontaktovala prodejce, aby zjistil co se děje. Dnes mi od něj přišla odpověď, že to dal do pořádku a poslal mi nové sledovací číslo a pod tím už jsem balíček našla a je v pořádku na cestě. Takže Vám bych radila, abyste ještě dnes kontaktoval prodejce. Anglicky asi neumíte, tak to napište jednoduchou formou do překladače na Googlu. Nepište to komplikovaně, protože když neumíte jazyk, nemůžete překlad kontrolovat a ten překlad není někdy úplně v pořádku. Ale oni to tak dělají i v Číně, používají také překladač. Takže odpověď bude také trochu zkomolená, ale s trochou "fištronu", se podstatné dozvíte. Rozhodně to neházejte za hlavu a nemyslete si, že se to vyřeší samo. Nevyřeší! Ledaže byste zboží ještě dostal. Ale toho prodejce kontaktujte už dnes, ať to co nejdříve začne hledat on. Za 11-12 dní už bude na tohle pozdě, to už Vám nezbyde nic jiného, než otevřít ten spor, jak jsem psala nahoře.

Také se mi stalo, že se balíček válel dlouhou dobu na poště a když jsem tam volala, tak mi odpověděli, že pod tím číslem nic nemají a že je to obyčejná zásilka a že ty se nijak neevidují. Prostě se jim to nechtělo hledat a věděli, že já nemohu dělat nic. Kontaktovala jsem prodejce, protože on tu "páku" na ně má, protože on zaplatil to poštovné. Takže to urgoval on a asi do tří dnů jsem měla balíček doma.

 

krtek6
hodnocení

0x

až skončí ta doba dáte "dispute" a vyřešíte problém...peníze vám vrátí... mě tak kdysi došla nabíječka na mobil asi 2 měsíce po skončení lhůty, peníze na účtě zpátky...nic člověk nenadělá...je to daň za čínu...jinak to s tou celnicí je asi teď moderní...kolega čeká na obal na mobil pro dceru za 25,- ...má stejný problém...já si teď objednal asi 16 věcí a dorazila zatím 1, protože ta měla sklad ČR...zbytek je na cestě a má dorazit do 18.3. ..tak uvidím...někde píše, že letí někde, že to převravuje nějakej dopravce..

 

hodnocení

0x
avatar bohumil

Zaurgovat na celní správě by to snad mohlo jít ma základě adresy. Zatím jsem to tak ještě řešit nemusel, vždy to po určité (někdy i delší době) nakonec došlo. V rámci "dispute" možno pochopitekně rovněž reklamovat, zda tento důvod uznají a vrátí peníze je ovšem otázka. Raději snad nepsat kde to uvázlo (tu celnici), ale pouze že to nedošlo. Veškeré rozpory-dispute jsem s Aliexpressem vždy zatím vyřídil k mé plné spokojenosti. Jinak osobně v současné době zatím problémy s dodávkami nemám, jednotlivé položky, po těch cca 20-40ti dnech, chodí bez problémů.

 

zwiki*
hodnocení

0x

Dřív to už nedostanete,protože 300 celníků hlídkuje na silnicích mezi okresy.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]