Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zasobovani zemnim plynem v dobe blackoutu

Od: jard odpovědí: 49 změna:
Premyslim nad tim, ze bych si k plynovemu kotli dal upsku s baterii pro pripad delsiho vypadku elektriky. Ma to vubec cenu? Kdyz elektrika nepujde maximalne den, tak to kvuli tepelne setrvacnosti domu nevadi. Ale co kdyby byl nekolikadenni blackout? Bude potom jeste fungovat zasobovani plynem? Jak dlouho vydrzi dodavky plynu bez elektriky?

 

 

49 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar promon

UPS nic neřeší, když už uvažujete v těchto měřítkách, uvažujte spíše o elektrocentrále aspoň 3kW.

Nicméně s blackoutem tu jistě nemá nikdo zkušenost, i když díky ekoteroristům a blbům z EU, kteří nesmyslně protláčí elektromobilitu se možná i tohoto fenoménu dočkáme. Zrovna nedávno k němu měli velmi, velmi blízko tuším frantíci.

Ale Francie nejsou ekoteroristi, tak jak se to mohlo stát:))

Stalo se to celkem očekávatelně - uhlí je fuj, atom je ještě větší fuj. Problém je v tom, že ekoteroristům obecně nějak vynechávají elementární počty a nějak jim nedocvakává, že když chtějí elektromobilitu, chtějí ekologické vytápění tepelnými čerpadly a pod, je celkem fajn, mít stabilní energetické zdroje Tím myslím něco, co vyrábí elektřinu a každého počasí, ve dne i noci. Což OZE rozhodně - jak vidno - ještě dlouho nebudou. Proto jednání, kdy vláda Francie direktivně vypne v tomto počasí atomky, nazývám ekoterorismem nejhrubšího zrna.

Blíže zde :

info.cz/...

Nemáš pravdu. Na Balkáně došlo k přerušení obvodu. Zelené zdroje s tím nemají co dělat a žádný blackout kvůli obnovitelnym zdrojům nebyl. A Francie jelikož jede na 75% z jádra měla problém větší, jelikož každá jaderná elektrárna potřebuje k provozu elektřinu z jiných nezávislých zdrojů, tak ji ochrana odpojí a jede na volnoběhu, ale stále potřebuje energii dodávat odjinud. Je to trochu paradox, ale jádro nemůže zásobovat samo sebe, potřebuje zálohu. Poslední info zde
oenergetice.cz/...

stir..

Jádro nemůže zásobovat sebe samo... To jsi asi špatně pochopil... JE když jede, tak si vyrábí pro systém vlastní spotřeby, i když by jela naprázdno, nebo jak si myslíš že to funguje, hlavně v ČR bylo vše celkem dobře zvládnuté oproti třeba USA, že dokážeme valit v ostrovním systému, čili rychle odpojovat, nakonec se dočteš, že jsme to dobře ustáli..Byli jsme nachystáni na diverzní akce dnešních našich přátel. Nevím zda by se dalo najíždět z úplně nulového stavu, ale dříve se používala na najíždění pomocná kotelna a pak už se používal ohřev přímo z reaktoru.. Předpokládám, že lze používat i záložní zdroje což na JE Dukovany je celem 12 (4x3) dieselagregátů po 2.8 MW a ještě dva nové 3,2MW AAC..

 

 

hodnocení

0x
avatar stir

Pořídit si elektromobil. Kapacita baterie hravě pokryje x dní.


doplněno 06.02.21 16:59:

Jestli nepůjde elektřina, nepůjde ani plyn, takže ti to vůbec nepomůže. Pokud tedy nemáš svůj zásobník.

To je právě to co nikdo neví ... navíc pokud delší dobu nepůjde elektřina,nepůjde ani plyn, nepůjdou čerpačky ...takže se stejně neohřeje

Člověk si aspoň uvaří nebo ohřeje vodu a může si svítit.

Centrála a pár kanystrů vyjde o něco levněji, že ..

jard
hodnocení

Ja bych dal ups a k ni autobaterku. Pokud by dosla baterka, tak bych ji v aute dobyl.

Co bys tím napájel?

jard
hodnocení

je fakt že elektrocentrála a benzín vyjde cenově podobně a je to šikovnější

jard, 8 hodin budeš brblat motorem na volnoběh? To není moc ekonomické dobíjení.

jard
hodnocení

nejdřív vycucnu baterku co mám navíc a pak si ji můžu dobít v autě. Ta se snad v autě dobije rychleji než za 8 hodin.

Ra252 to jistě ano, ale sousedi tě budou milovat. Pokud ovšem neudělá to samé celá ulice :) To pak bude hitparáda, takže ještě špunty do uší a plynové masky pro všechny doma :)

1. baterky krom EFB a AGM nejsou určeny jako trakční na cyklické vybíjení

2. Záleží na Ah kapacitě, za jak dlouho ji auto nabije. Rozhodně to nebude za 1 hodinu nebo 2, pokud bude vybitá na 11V nějakým UPS zdrojem s měničem.

Nevím, co máte za auto, ale moc dobrý nápad to není. Dnešní auta se systémem start/stop s ,,inteligentním´´ (čti větší blbost nevymyslíš) nabíjením jsou samy o sobě potřeba dobíjet externí nabíječkou, pokud nechcete baterku po roce hodit do sběrného dvora.

Ale ani stará auta nejsou na podobné věci ideální. Píšu ze zkušenosti, jsem dlouholetý letecký modelář, létám hlavně elektry - tedy modely poháněné elektromotorem. No a čím se to dobíjí na letišti, které je jen posekaný plac vzdálený od čehokoliv? No přece z auta, že . Jenže v zápalu vášně není problém baterii auta vycucat na tolik, že ani nenastartujete. A to se bavíme o relativně energeticky nenáročné srandičce . Proto modeláři vozí i v létě startovací kabely - stane se to celkem často.

Proto skalní fandové tahají elektrocentrály - třeba Hondy jsou populární

elektrocentraly.heureka.c/...

minimální spotřeba, minimální hluk, je to malý a bezporuchový.

Pravda,cena je vyšší. Kamarád má invertorovou centrálu z Lidlu a je s ní taky spokojen, byla za pár tisíc.

To Stir - vy máte fakt pozoruhodný smysl pro logiku *smich*.

Mohu Vás ujistit, že když došlo u nás po vichřici k výpadku elektřiny, okamžitě jsem vyjel do fimy pro největší centrálu, kterou tam měli. Rozhodně nebyla bezhlučná jako ta malá Honda, ale rozuhodně to nebylo , jak dramaticky zveličujete na ,,špunty do uší a plynovou masku´´ Slyšet to bylo, ale čtyřtakty nejsou hlučné a nepáchnou zdaleka tolik, jako dvoutakty dřívější doby.

Ale k sousedům - právě kvůli nim jsem přitáhl velkou centrálu a myslím, že byli velmi spokojeni. Protože pokud jde o rozmrzlé mrazáky, chcíplé rybky v akvárku, tak trocha hluku se přežije. Připojili se totiž všichni.*smich*

Takže ano, myslím, že mě za tu centrálu měli docela rádi - zpět jsem ji vezl až za několik dní, protože u nás se odměňuje mezi sousedy často i flaškou.

Bývaly časy, kdy to tahkle řešila jezeďácká centrála ..

Promone, to jezdíte modelařit s Cliem nebo Pandou, kde je baterka 40Ah?*mir*

Jednu dobu jsem byl Vášnivý radioamatér a baterka 77Ah nebyla nikterak malá, aby nepokryla staničku.

Promon no vidíte, ta flaška je dobrý bonus. Mít soused elektromobil, tak nedá nic. A navíc se bude smát, jak všichni převáží centrály sem a tam :) Možná vám povolí prodluzovak aspoň na ten váš mrazák :)

Aha - takže už se nebudeme bavit o tom, že v případě blackoutu budou sousedé rádi za zdroj elektřiny... jak typické pro diskuzi s Vámi *smich*

Budeme se tedy bavit o modelařině. Ovšem vysvětlovat někomu, kdo žije v bludu, že Li-ion akumulátor elektromobilu je ideální pro napájení domácnosti - to sorry, to nedám. Ono právě ta modelářská zkušenost je v tomto dost důležitá - každý, kdo lítá elektry, velmi rychle pochopí zákonitosti nabíjení a péče o tyto aku. Nebo nepochopí a záhy kupuje nové, protože ty původní odepíše. Vy tyto zkušenosti evidentně nemáte, stejně jako pouze teoretizujete o elektromobilech. Každý normální majitel akumulátoru si jej opatruje jako oko v hlavě, přičemž je snad každému jasné, že nic na tomto světě není na věky, takže i akumulátory mají svou životnost - udává se 1000 cyklů, přičemž jde spíše o zbožné přání, realita bývá mnohem nižší. Takže snad i matematický ignorant dokáže spočítat, na kolik ho vyjde jeden cyklus, jestliže akumulátor vychází na stovky tisíc.

autoforum.cz/...

Nicméně k Vašemu dotazu - mě se to stalo jen jednou, tehdy jsem měl Feldu s nějakou malou baterkou, bylo to novoroční létání a asi baterka nebyla už v kondici. Ale jelikož nejsou výjimkou ani modely s 1kW motorem, lze celkem snadno za odpoledne vytlouct i poměrně velký akumulátor auta. Ač tomu nevěříte, akumulátor auta dokáže spolehlivě vytlouct i obyčejná lampička v kufru - před Vánoci to dokázal můj soused, startoval jsem jej právě těmi kabely, co furt vozím... *smich*

Nečíst autoforum, už si z něho dělají srandu i na YouTube. Tyhle noviny jsou placené čistě lidmi napojenymi na fosilní zdroje. Autor nemá žádný konkrétní důkaz, jen něco někde z Britské Kolumbie, na fotce Leaf bez SPZ, no sranda. Já doporučuji přečíst tohle, hlavně tu poslední větu- žádný blokaut kvůli oze nikdy ve světě nenastal! Naopak řešit výpadek u oze je jednodušší než výpadek jednoho jaderného bloku o vysokém výkonu. I proto jsou decentralizovane lokální zdroje daleko lepší pro energetiku než velké centrální zdroje. Přetížení v případě lokálních zdrojů nehrozí, do VN se napětí ani nedostane a v případě výpadku sítě lze lokální zdroj přepnout do ostrovniho režimu nejen na úrovni domu, ale třeba celé obce nebo její části.

oze.tzb-info.cz/...

Co se týká těch baterií, tak za jak dlouho spotřebujte 30, 50 nebo 70kwh? Váš byt nebo dům? Berte v úvahu, že běžný ev má výkon 150 - 300kw a takový spotrebic doma ani nemáte. Když si zapnete sporák tak bere sotva dvě kW a to ten ev ani nepozná .lednice, tv osvětlení to je nic, takže máte zálohu na několik dní a tyhle baterie mají 3 až 3,5 tisíce cyklů, jenže to na autoforu nikdo neví. Jeden cyklus je 0 - 100 a pokud člověk využívá 20 - 80/90% tak jsme někde přes 7tisic cyklů.

@stir

Problém většiny OZE narozdíl od atomovky je v tom, že se s nimi nedá počítat . Dá se předpoládat,kdy se s nimi počítat nedá (solary v noci).

V rámci 1 domu se to dá řešit baterkou, ale jak byste si to představoval v rámci energetiské koncepce pro celé sídliště?

honzin*

problém je, že lidé typu štíra nám to nakonec prosadí, i přes mrtvoly, a budeme mezi půlkama. Hezky v zimě, smrádečku a ve tmě... Já narozdíl od typického uživatele elektrovozu mám i výrobu. A tak vím, že zatímco v květnu vyrobím ze slunce 800 kWh, tak v prosinci do svátků asi 36. Ale furt budou mlet jak kafemlejnci to své do zblbnutí.

Takže jediné opravdu rozumné řešení je mít hlavní topení v plynu, elektrice, TČ to je celkem fuk, ale k tomu úplně obyčejný, neelektrický krb, nebo topeniště na dřevo. Nic lepšího podle mě nikdo nevymyslel.

Ještě je potřeba na zahradě taková ta větrná elektrárna na sloupu :-D

To Honzin - člověče, musím přiznat, že jste to popsal velmi, velmi trefně. Fakt z toho mám kolikrát hrůzu.

Ono už za socíku bylo známé a populární úsloví : ,, Aktivní blb je horší,než třídní nepřítel. ´´

To platí i dnes, sice nemáme třídní nepřátele, ale přinejmenším to vysvětluje původ slova aktivista *smich*

To Stir - to fakt neumíte číst? Ta Francie vznikla podle Vás kvůli čemu? Nebo fakt nechápete, že když nesvítí slunce, nefouká vítr jsou OZE (snad s výjimkou geotermálů na Islandu ) takřka na nule? Nebo Vaše fotovoltaika jede na plno? Jak toho dosáhnete?

A co se týče těch záložních zdrojů - možná se podivíte, ale přestavte si, že kdejaká nemocnice, kdejaká telekomunikace, kdejaké letiště, banka, hasiči - prostě všichni, kdo potřebují zálohovat napájení ze sítě používají diesel agregáty. Můžete mi říct, kdo pro tyto účely používá elektromobil? Vím jen o té německé vesnici, kde pro vyrovnání výpadku OZE (u nich větrný park) používali elektromobily, ovšem pozor ! Výkyv OZE a blackout je něco zcela rozdílného! - protože však rychle pochopili, že baterku tím odkecají, auta rozprodávají po pár letech. Jedno z nich jsem osobně viděl - za výměnu akumulátoru chtěli u Nissanu přes 300.000 Kč. A to je ještě prý dobrá cena - což je pravda, porovná li se to s tímto případem

interezmag.cz/...

promon: Klid, on za to nemůže..a v nejbližší době svůj stav bude konzultovat se svým psychiatrem. Jistě k němu pojede ve svém elektromobilu, který dobíjí ze své FV elektrárny.
Diskuze je u konce. Když dojdou argumenty ohledně blokautu, stočí se diskuze jiným směrem, opět ničím nepodloženým a následně urážkami. Já odpovídat stejným tónem nemohu, protože bych už měl napomenutí, jako v jiné otázce, ale evidentně u některých se to toleruje. Takže cenu baterek dořešíme snad příště bez vzájemného napadání, i když u některých tomu nevěřím.

@stir

Kdybyste se za každou cenu necpal všude elektromobil, možná by se diskutovat dalo.Jenže k jakékoli otázce máte jedinou odpověď

Nunici to napsal stručně a výstižně. Já to trochu přece jen rozvedu. Ohledně toho blackoutu - stačí další příklad ze severu

novinky.cz/...

kdy Švédům nedoporučují ani vysávat. Doufám, že jste schopen pochopit rozdíl mezi vysavačem a Tesláckým Superchargerem V4. Takže snad Vám docvakne, že pokud je problém spuštění 800W vysavače, co potom s rozvodnou soustavou udělá spuštění nabíjení s výkonem 350 kW. Zejména za situace, kdy se ve jménu ekologie odstavují výkonné a stálé zdroje (uhlí, atom) v bláhové naději, že to doženou nestabilní a nevýkonné OZE.

Stejně tak je nesmysl řešit blackout elektromobilem. Jednak by k tomu musel být přizpůsoben - resp bavíme se o převodu DC z baterií na 230 / 400 VAC. Nevím o takovém , slyšel jsem o Leafu, v praxi jsem to fungovat neviděl. Ponechejme stranou ekonomickou stránku věci - ale nepřijde Vám nelogické řešit výpadek napájení čímsi, co se za chvíli vybije a co pak? Je blackout, asi nepojedou ani ty Superchargery, že ...

Nunici právě proto, že ta elektromibilita s tím úzce souvisí. Ve spojení s chytrými sítěmi to dává netušené možnosti, které lidi berou jako scifi, protože si je neumí představit. Energetické společnosti i sám ČEZ napsal že se na elektromobilitu už těší, jelikož to dává smysl. ČEZ už v některých lokalitách dává chytré elektroměry, které budou časem všude, chytré lampy ve městech s dynamickým osvětlením, zásuvkou na nabíjení aut atd atd. Představte si jeden milión ev připojených k síti a když každý uživatel takového vozu dovolí distributorovi si vzít z auta třeba jenom 5kwh kapacity? Auto takový odběr ani nepozná a zákazník dostane jako odměnu levnější nabíjení nebo jiné výhody. 5kwh X milión aut znamená kapacitu 5000 MWh jako zálohu na pokrytí špiček nebo zálohu proti blokautu. To je asi 5x taková instalovaná kapacita jako jeden nový jaderný blok, který chce vláda postavit. Nebo zhruba osminasobná instalovaná kapacita Dlouhých stráni. Nehledě na reakci v milisekundách, což je u vodních kapacit téměř dvě minuty. Při takovéto dostupné kapacitě by si pak mohlo i to Švédsko v té špičce ty vysavače zapnout bez problému, jenže někteří ten problém stále vidí a lžou pak sami sobě a u ustavičných lhářů se stává, že těm lžím pak sami věří a jsou tak přesvědčiví, že jim věří i okolí. Jen si představte dobu přechodu z tlacitkovych mobilů na dotykové. Nikdo tu novou technologii nechtěl, usmudlana obrazovka, nabíjení denně a když, tak max velikost 3 až 4 palce? Dnes pod 6 palců nikdo nejde, najednou nikomu nevadí ty lopaty a nabíjení každý den a co je důležité tak ten přechod na dotykové telefony i ty nejpozitivnejsi předpovědi předpokládaly na několik let, nikoho ani ve snu nenapadlo, že přechod bude několikrát rychlejší. A tak stejně dnes odborníci přechod na elektromobilitu předpovídají daleko rychlejší než tvrdili před dvěma třemi lety. Ty technologie rostou exponenciálně, kdo neví co to je, ať si to vygugluje. Proč myslíte, že akcie solárních firem nebo ev firem rostou takovým tempem o stovky nebo tisíce procent ročně? Ti velcí investoři to vědí a to v tom ještě není zahrnuto to, co ještě neznáme.

@stir

diskutujete mimo téma. Elektromobilita je samé "představte si "

Jenže tyhle vaše růžové představy mají poněkud daleko do reality,nezahrnují ani rizika předvídatelná natož nepředvídatelná

Stačí jedna vadná elektronka a jste v háji

To není představa, ale realita. V Kalifornii stojí bateriové úložiště s výkonem 300MW a kapacitou 1,2GWh. Podobné funguje v Austrálii, kde se příští rok začne stavět ještě větší 1200MW výkon. Jsou plány na 2000Mw a podobné projekty má i francouzská firma. Nakladově to vyjde levněji než postavit například Dlouhé stráně a co teprve náklady na provoz. Cena baterií jde dolů a stále půjde s masovostí výroby. Analytici predpovidaly ceny baterií 100usd za kWh až v roce 2024, Musk s nimi souhlasil a za tuto cenu už nakupuje baterie i vw. Musk si je bude vyrábět sám ve fabrice kterou staví, kde se budou dělat i auta, takže odpadnou logistické náklady a cena bude ještě nižší. Nesrovnavat co je u nás, my jsme ve všem sto roků za opicema. Utracime miliardy za projekt jaderné dostavby, kterou nikdy nepostavime a i kdyby jo, jádro je nejdražší zdroj... Prostě naše politická garnitura jde proti větru.
To bateriové úložiště se bude v noci nabíjet elektřinou třeba z Temelína?
Ne, bude tam muset povinně parkovat každý elektromobil z blízkého i dalekého okolí..
jendad

Takže nejen že budeme každý rok dotovat desítkami milard solaáry a větrníky , ale budeme ještě platit za uložení do baterek . On ty baterie nikdo provozovat zadarmo nebude . Jinak kalifornie je stále na pokraji blackautu a je dovozcem energie z těch špinavých státu kde ji vyrábějí fosilem levně.

Německo ve své zelené strategii po odstavení uhelek a jederek počítá , že se stane dovozcem energie . A to i se svými budoucími zálohami v plynových elektrárnách , které budou většinou ladem a budou v provozu jen při výpadcích . Tudíž německo to kapitálově zvládne oproti nám a bude skupovat elektřinu v cizině . Na rovinu už se mluví o energetické chudobě a vypínání elektřiny.

Že dotujete fosilní paliva deset krát tolik vám nevadí? Mimoto Španělsko jede bez dotací a elektřinu prodávají za 25eur MWh ze solárů. Kde se na to hrabe uhlí a jádro :))

Zatím ty zelené zítřky nějak haprují...

Ve Švédsku prosí lidi ať přestanou luxovat.., nějak jim chybí ta odstavená jaderná elektrárna.

Ale jistě všichni chápeme, že kdyby každý obyvatel měl u domu elektroauto, mohl by luxovat z baterek a byl by problém vyřešen.

Pro představu jestli se dostaví Hynkley Point, tak garantovaná cena má být 140-150eur za MWh plus inflace. To ale zatím není jisté, protože dokončení stavby je už několikrát opožděno, takže cena narůstá dál. Mimochodem Německo je jak vývozce, tak dovozce, od ledna bere čistou elektřinu z Norska, které je čistým vyvozcem. Německo investuje do čistých zdrojů a hlavně úložišť a já silně pochybuji, jestli od nás bude chtít drahou energii z jádra a uhlí. Možná v noci, kdy jim ji vnutíme zadarmo nebo za záporné ceny, protože ji nebudeme mít kam uložit. Oni nám ji ráno zase rádi prodají :)
Ano, novinky a média u nás ovládá Babiš, takže se píše, že Švédsko odstavilo reaktory, které jim teď chybí. Pravda je ale taková, že je odstavili kvůli nebezpečným poruchám, které by mohly nastat třeba zásahem blesku do rozvodné sítě a reaktory by se mohly začít tavit. U nás se tlačí na jádro za každou cenu, lidem se neříká vše. Už i jaderná lejdy prohlásila, že vláda by měla investici do jádra zvážit. ČEZ vlastní 13700 mwh kapacity a má tržní kapitalizaci 280mld korun a to chce stavit 1000mwh blok za 350mld. Trochu nepoměr. Za ty peníze se buduje v Austrálii solární park s desetinasobnou instalovanou kapacitou, tedy 10 000mwh. Pro 6 mil domácností a to ještě půjde část kapacity do Singapuru. Já osobně odprodávám od ledna všechny akcie ČEZu.

 

hodnocení

0x
avatar clayman

Než UPS, tak na střechu pár panelů a domů baterii. Pokud na ni připojíte jen to nejnutnější a budete udržovat ji na min 50% máte zálohu na pár dnů a ještě v průběhu roku ušetříte (budete používat zbylých 50%). :)

Odpověď na otázku je zde:

Plynovody
Dálkové (tranzitní) plynovody jsou tvořeny ocelovým nebo měděným potrubím o vnitřním průměru 800-1400mm. Aby plyn potrubím proudil, musí mít určitý tlak. Ten se v tranzitních plynovodech pohybuje mezi 6,1-10MPa. O požadovaný tlak se starají kompresní stanice, které jsou vybudovány zhruba na každých 100km plynovodů.

Pokud bude větší blackout nepůjde ani plyn...

Ale můžu se plést, je to strategická věc a možná mají pořešené náhradní zdroje, aby k přerušení plynu nedošlo.


doplněno 06.02.21 17:11:

100% správnou odpověď zná jen: Plynárenskou soustavu v ČR provozuje výhradně společnost NET4GAS. Ta dopravuje plyn pomocí plynovodů z Ruska a Norska do distribučních systémů regionálních distributorů.

jenda2*

Teď v zimě? Asi netušíte, kolik panely dávají. protože by jste tak dětskou odpověď nemohl napsat.

Problém číst? Baterie... Baterie se nabije i ze sítě. Má to být jako záloha místo ups.

Nevím jak dnes, ale bývaly časy, kdy pohon kompresorových stanic byl zajištěn čerpaným plynem. Myslíte si, že na Sibiři stojí u každé takové stanice atomová elektrárna?

 

hodnocení

0x

Kedysi som sa trosku motal ako plynarni a SW / HW pre nich :

plyn nie je len ten plyn, ktory sa tlaci potrubim zo zahranicia. Buduju sa aj podzemne zasobniky ako strategicka rezerva. Kompresorova precerpavacia stanica ma turbiny pohanane spalovanim casti plynu z potrubia. Vyrobena energie pohana kompresor, stratove teplo ide do sklenika alebo vykuruju nejake domy, nie je problem ani vyrabat elektricku energiu - ved napokon, co robi paroplynova elektraren? Prenosova sustava plynu ma vlastne datove komunikacne linky, dispecingy maju zalozne generatory ...

Pokial Rusi nezavru kohutik, plyn vie dlho prudit aj pri vypnutej elektrizacnej sustave.

Dalej : krajinu je mozne z dispecingu rozdelit na "ostrovy", co je stav, ked napriklad Ostravsko bude mat vlastnu elektraren odpojenu od prenosovej sustavy a elektrina tam vyrobena sa tam aj spotrebuje. Problematika je zlozita a niektore veci podliehaju utajeniu, kedze detialne informacie by boli kucharkou pre teroristov, ako a kde udriet s cim vacsimi skodami.

 

hodnocení

0x

V nasich podmienkach by vypadok netrval dlhsie ako par dni, ked vas velmi trapi fungovanie kurenia, je vhodne mat cosi ako krb na pevne palivo (alebo viac podobnych zariadeni), ved ked kedysi tak vykurili cely kastiel, v dome to bude fungovat tiez. Nejakych 10 - 15 stupnov na prezitie s tym urobite aj v poslednej izbe. Druhe riesenie je verit plynu a zalohovat kotol UPS (par hodin) alebo centralou na benzin (dni). Pripadne to skombinovat so solarnym systemom. Je to len o tom, kolko mate penazi a akou silnou paranojou trpite :)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]