Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Použití roušky opakovaně

Od: janmega odpovědí: 17 změna:

Zdravím,

pokud namočím použitou roušku do dezinfekce - líh+ peroxyd + to co tam má být, dá se po uschnutí znova použít?

Díky Honza.

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

5x
Viděl jsem video nějaké čínské studentky z počátku pandemie a ta důrazně upozorňovala, že desinfekce jednorázových roušek v alkoholu apod nefunguje. Pokud jde o látkovou, tak bych ji normálně vypral a desinfekci spolehlivě zajistí žehlička.

guma
hodnocení

3x

Jednorázovou roušku neperu ani nevyhazuji. Stále používám. Až upadne za měsíc používání guma tak vyhodím.

pb®
hodnocení

3x
Nenosím jednorázové, nosím ušité. Už mám dvě, ale od března do listopadu jsem měla jen jednu. Nedezinfikuju nevyvařuju, přeperu večer v ruce. Covid jsem nechytila ani v pražské MHD, ani v obchodě, od dětí, ani v práci. Chytla jsem ho od manžela, který ho chytil od kolegyně, která ho chytla od jiné kolegyně, co už neměla čich a přesto šla do práce. Nevím, jak víc jsem se měla chránit.
Asi nosit roušku i doma a nespat s manželem v ložnici. Však běžel vtip, že souložit se bude smět jen zezadu a s rouškou na hubě.
prikld1

Bezpečnější je dvě oddělené kabinky a provrtat díru patřičného průměru. Bacha na třísky

hodnocení

2x

Jednorazovku nosit tak dlouho, dokud to na ni neni videt nebo se nerozpada. To, ze vam v televizi ukazou, jak po nadychani do rousky dokazi v zivnem roztoku vypestovat kolonii bakterii neznamena, ze ta sama kolonie vam vznikne na rousce, kterou pres noc nechate vyschnout. Obcas i tou dezinfekci muzete prostrikat. Nic vam to neudela.

jabraka*

Samozřejmě se z obsahu roušky dá vypěstovat i nějaká kolonie bakterií,ale virus není bakterie.Ten funguje na zcela jiném principu.Ideální desinfekce a zničení případných virů na povrchu roušky lze i UV zářením.(lampou)

JABRAKA

prikld1
hodnocení

2x