Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Stále jede nízký tarif - kde může být chyba?

Od: nick88 odpovědí: 38 změna:

Ahoj, stále mi jede doma nízký tarif, i když by dle časů ČEZ jet neměl. Mám na něj napojen bojler přes takový ten klasický velký starý vypínač s doutnavkou, tak kdykoliv přijdu do koupelny tak vidím že doutnavka svítí a je pod proudem. Měla by být pod proudem pouze v době nízkého tarifu. Dříve to fungovalo, nyní svítí stále.

 

 

38 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar rumicek

Nejde o to, že by vám jel stále nízký tarif. Nejede. Jen boiler hřeje bez ohledu na tarif.

A jak víte, že nejede pouze NT? Byl jste tam? Máte nějaké další informace od tazatele, o kterých nevíme? Už jsem se setkal s pár kusy HDO v poruše, "jel trvale" NT...po nahlášení a výměně přístroje HDO vše v pořádku...Pravda, chyba může být i jinde v obvodu, ale netroufal bych si tvrdit, že NEJEDE

 

111®
hodnocení

2x

lokalizace je vpodstatě jednoduchá, jak už jsem psal, zkuste shodit jistič kterým je jištěn stykač , obvykle 2A jistič nebo pojistka, jestli bojler vypne, pokud ne , zasekl se stykač..stykač si prověřte, to byste pak zaplatil, ale výměna HDO je zdarma to je zařízení distributora, ne vaše...vaše povinnost je nahlásit nefunkčnost..

111, zkuste shodit jistič kterým je jištěn stykač , obvykle 2A
Ten by měl být ale zaplombován.

Ten plombován není, plombován je pouze jistič pro HDO u elměru...ne jištění obvodu stykače
hop®

Souhlasím ! *palec*

Ano, špatně jsem pochopil text, plombován je jistič pro HDO, nikoliv jistič stykače. Omlouvám se.

nick88
hodnocení

Tak jsem zkusil shodit jistič s názvem (stykac/cívka) a bojler vypl. (napsal jsem to tu dříve špatně).
Znamená to že je tedy špatný HDO, přestože elektroměr správně přepíná?

Tak to vypadá opravdu na HDO...nebo problém v jeho okruhu...některé typy mívají až tři nezávislé kontakty...jeden kontakt přepíná elměr, další kontakt třeba stykač bojleru...nahlásil bych poruchu...

 

111®
hodnocení

2x

Jediná možnost je odpojit modrý co vede od HDO... na stykač, měl by to být přímý vodič bez jakékoliv mezisvorky! A spadl by stykač. Vypadá to na 90% na HDO...

 

 

hop®
hodnocení

1x
avatar hop

Četl jsem dotaz i komentáře.
Předpokládám, že k vzniku chybového stavu nepřispěl nějaký zásah do elektroinstalace.
Dle mého názoru je porouchaný přijímač HDO ve Vaší elektroměrové skříni. Zařízení HDO je majetkem distributora (ČEZ), po nahlášení závady provedou bezplatně výměnu. Pokud elektroměrová skříň není "veřejně přístupná", budou pouze žádat umožnění přístupu v předem dohodnutém termínu.

prikld1

Jak může být špatné HDO, když píše že se mu elektroměr přepíná. Rozumím tomu že nízký a vysoký tarif. Píše sice o čase. Snad tam nemá hodiny jak to bývalo.

06.01.21 21:47
Ale...
prikld1

Umím číst. Tohle napsal a že v době vysokého tarifu ručně vypíná bojler

Elektroměr se správně přepíná dle času. Nicméně bojler zůstává pod proudem neustále. Nyní řeším ručním vypínáním v době T1/VT.

Ale... kolik kontaktů má HDO? Společným kontaktem spíná číselník elměru i stykač ohřívače? To asi ne... Nemůže být některý z kontaktů HDO vadný? Třeba zrovna pro stykač?
prikld1

Je to možné. Spíš bych sázel na zaseklý, zapečený stykač

hop®

@prikld1: ČEZ má oddělený elměr a HDO, elměr může registrovat časovou změnu tarifu, ale HDO nedá povel stykači...

hop,

není to tak, přesněji, je to dle obce a konkrétního místa. Páč již dva roky se pokusně montuje v Pardubicích a v několika městech nový elektroměr, který má již v sobe HDO. Takže jen elektroměr a nic víc. Mám velké rozvaděče pro 8 elektroměrů, vydrátované pro elektroměr a HDO. V nich 2ks takto osazené, a 4 již bez HDO.

Samozřejmě, vše od ČEZu. To samé jsem chtěl do Jaroměře, tam bohužel to nešlo.

hop®

@milancukrar: Přijímač HDO zabudovaný v elektroměru je u PRE standard a u ČEZu postupně zaváděná novinka. Také požadavky pro nové odběrné místo se liší, PRE vyžaduje pouze kromě hlavního jističe místo na elektroměr, u ČEZu je stále nutné mít připravený elměrový rozvaděč na elektroměr a oddělený přijímač HDO.

prikld1

Mám rozvaděč v domě. Myslím, že taky chtějí při jakémkoliv požadavku, noční proud, vše předělat a umístit elektroměr na veřejně přístupné místo.

prikld1,

nevím jak u Vás, ale v Pardubicích to tak není.

Takto jsem chystal dva velké rozvaděče pro 8 bytů. 4x vlevo a 4x vpravo. Vše uvnitř na chodbě v prvním patře. Teď, když již montují elektromě r s HDO, jsou zbytečně takto velké.

Stále jede nízký tarif - kde může být chyba?
prikld1

Asi to není totéž. Chodba je přístupná, nebo někdo otevře. U rodinných domků chtějí skříňku někde do plotu.

nick88
hodnocení

Mám elektroměr a vedle toho HDO.
Elektroměr se v čas vymezený pro NT přepne na NT, jinak běží na VT. Elektroměr samozřejmě přepne HDO.
Zkoušel jsem vypínat pojistku stykace, ale bojler jede stále.
No vidím že ktomu zavolám místního eletrikare a ten případně řekne že je to na distributora.
111®

tak se zasekl stykač a je trvale sepnut, příčina může být špína=prach, nebo spečené kontakty...stykač je u pojistek...v bytě..

 

hodnocení

0x

Oznámit dodavateli. Jinak hrozí, že vám při vyučtování naúčtují doplatek podle jejich předpisů a to se asi trochu prohnete.

 

prikld1
hodnocení

0x

Pokud je to řízeno HDO tak je to snad od dodavatele. Pokud ještě máte hodiny tak asi chyba u vás

 

hodnocení

0x
avatar nonek

Pokud dáte foto HDO, (bude možná jiný typ) a distributora (ČEZ, EON, PRE) je možno zjistit časy spínání NT. Následně můžete porovnat a v případě neshody nahlásit problém s HDO. Zde je blíže o kódu HDO...

 

hodnocení

0x
avatar pest
Nemohl zůstat jen zůstat viset stykac? Nejsem elektrikář, u starých mechanických bych se tomu ani nedivil a bojler by pak mohl hřát i na VT, ale to by bylo vidět na elměru.
kenav

A co elmer v jakem stavu je prepnuty?

 

111®
hodnocení

0x

tak především HDO přepíná jak elektroměr, tak zapíná stykač pro bojler, takže si zjistit časy spínání podle kódu na HDO přijímači a kontrolovat jestli přepíná elektroměr jak má. A od toho odvodit co je špatně. Také se může stát že při přebytku v soustavě nechají zapnuty blokované spotřebiče i celý den, Už jsem se s tím potkal. Ale jestli je to už více dní, kontaktujte distributora, že vám přestalo fungovat HDO a oni ho vymění...jinak zkuste shodit jistič kterým je jištěn stykač , obvykle 2A jistič nebo pojistka, jestli bojler vypne, pokud ne , zasekl se stykač..

nick88
hodnocení

Elektroměr se správně přepíná dle času. Nicméně bojler zůstává pod proudem neustále. Nyní řeším ručním vypínáním v době T1/VT.

Výměnu stykače případně HDO mi provede jakýkoliv eletrkář nebo rovnou na dodavatele(MND) nebo rovnou na distributora?

Netušíte jaká je cenová relace výměny/opravy?

prikld1

Podle času, nebo podle signálu HDO. Distributorovi je to jedno. Jen vám jede bojler na vysoký tarif. Pokud to není za plombovanou části, tak se v tom může hrabat kdokoliv. Pochopitelně nejlépe elektrikář. Pokud je to za plombou nahlásit ČEZu, že to rozplombujete a důvod. Není problém. Opravit, nahlásit a oni přijedou zaplombovat.

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

Zjistíte na elektroměru, zdali je přepnut na T1, nebo T2?

Popřípadě NT a VT?

nick88
hodnocení

elektroměr přepíná správně. Ale i v době VT/T1 je bojler napájen - což je špatně.

Musí nastoupit někdo, kdo změří, zdali je špatný stykač, stále sepnutý, nebo eFeMko.

 

futra
hodnocení

0x

Jak dlouho to takhle máte? Taky se nám to stalo .NT byl zapnutý podstatně déle než měl být.Zavolala jsem na ČEZ a paní mi řekla ,že když něco v té oblasti opravují ,tak to takhle běží.Běželo to déle než normálně ,ale ne celý den asi 2 dny.

 

hodnocení

0x

Vypadá to, že máte "slepené" spínací relé či stykač. Zkontroloval bych zdali stykač/relé i při vysokém tarifu má pod napětím ovládací cívku - ev zdali je spojený nulový vodič / mám za to že HDO přerušuje nulový vodič ovládací cívky relé/stykače /.

Také to vidím stejně, otázka jak je konkrétně zapojeno HDO, protože jeden čas tam chtěli mít oddělovací relé.
Problém bych hledal prvně v domovním rozvaděči, když funguje přepínání u elektroměru.
Stále jede nízký tarif - kde může být chyba? #2

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]