Nejste přihlášen/a.
Ahoj,
doporucite vhodny postup pri nateru okna?
Aktualne je z vnitrni strany ramu nicim neosetrene drevo. Puvodne byl lak, ktery se oloupal, zbytek jsem zacistila smirglem. Drevo je momentalne mokre, na oknech kondenzuje voda. Jedna se o cca 20 let stare veluxky v objektu, ktery je vyuzivan jen obcas. Okna jsou na zapad, v zime dlouho trva nez je osusi slunicko, v lete do nich naopak prazi. Puvodni lak ale na vnejsim ramu drzi bez problemu. Okolni dreveny obklad je natreny lazurou, ram jsem si myslela, ze bych vzala tou samou lazurou a dala jeste bezbarvy lak. Je to blbost? Predpokladam nutno cekat na vyschnuti dreva?Jsem absolutni laik...
diky
Já bych zavolal panu Patočkovi z Veluxu, telefon 724 106 245, aby se zastavil a kouknul se na případnou výměnu křídla za trojsklo, popřípadě správný nátěr. Páč asi máte GZL 306(308)/0000 (1054). Nebo co je na štítku?
Jen bych mu volal až příští rok, páč je na dovolené.
Třeba v okolí máte jiného "Veluxáka", který je blíže.
Natírat jedině suché okno.
Doporučený postup je dost náročný.
Musíš vysadit celé křídlo a místo křídla střešního okna tam dát fólii nebo něco, aby ti tam nezatékalo.
Pak přemístíš křídlo do nějaké vytápěné místnosti a tam z rámu křídla demontuješ všechno (kování, plechování, dvojsklo, těsnění, zavírání) až ti zbyde pouze dřevěný obdélník.
Ten necháš v teplé místnosti vyschnout a brusným papírem obrousíš původní vrstvu laku na všech plochách.
Jaký lak použít ti neporadím. Snad to poradí výrobce okna. Já jsem před roky takto zrenovoval celé střešní okno a pro nátěr jsem použil lodní lak.
Pokud na okno pálí slunce, tak na léto kup vnější markýzu a natáhni ji před okno.
Já si na okno na zimu montuju ještě polykarbonátovou desku. Ta mi vytvoří další vzduchovou mezeru a tak se okno nerosí.
@colombo Dobrý den.S polykarbont.deskou dobrý nápad.Mohu se zeptat desku dáváte z jaké strany? A jak jí máte přichycenou? Díky