Nejste přihlášen/a.
Dobrý den!
Předem se omlouvám když někomu moje otázky příjdou blbé, ale nutně potřebuji aby mě někdo poradil Zárověn se omlouvám za případné chýby, nejsem Češka))
Jsem studentka a poprvé v životě jsem přestěhovala do vlástního bytu. Elektřinu dodavá PRE, plyn - pokud nepletu Pražská plýnarenská.
Byt je 1+1 o vyměre cca 43m, PENB třída budovy je G...Bydlím sama, snažím se šetřit, ale zase nevím jestli můj pohled na šetřšní odpovidá vašemu, v průměru když je zíma, tak nechávám bězet Karmy na 3-4 cca na hod´ku, pak až se mistnost ohřeje zase vracím na 2. Poslední týden kvůli teplu, mám je pořád je 1.
Plyn v bytě mám pouze na topení - 2x Karmy.
Co se tyká elektřiny, mám 1. boiler, (ohřiva pouze v nocí, jelikož máme dvoutarifní sázbu) 2. spořák s troubou 3. pračku 4. ledničku 5. v koupelně je radiator (zebřík)
FA mě budou chodit jenom jednou za rok... a žádné měsíční zálohy neplatím, protože majitel vlastní celý dům a je zvyklý na to, že každy nájemce má el. a plyn přepsané na sebe. Jen že tím, že jsem cizinka nemužu to zařidit stejným způsobem. Mohla bych to převest na sebe jenom s zarukou někoho kdo má české občanství, ale já nemám nikoho na koho bych se mohla obratit s podobnou prosbou, tak že jednoduše sledovat svoje spotřeby online v současné době nemužu((((
Co by jste mě poradili z vlástní zkušenosti, s jakou přibližnou částkou bych se měla počítat? Realitní makleř mi řikal že cca 1800 za plyn a el dohromady, ale já bych byla hrozně ráda kdybych dostala ještě další názory.
Moc krát děkuji za jakékoliv názory a rady
Děkuji všem mnohokrát!
Spotřeby samozřejmě zapisuji, šlo zrovna o matematiku, byla jsem velice překvapená, ale spočítat konečnou cenu svých spotřeb neni uplně jednoduché, protože záleži na více faktorech))
Konec konců dneska jsem byla přímo u PRE a Pražské plynerenské a podle mnou zapsaných spotřeb za minulý měsíc dostala jsem konkretní cenu za el. - 860 kč, a příbližnou za plyn - také cca 800 kč.
Sice šetřím opravdu kvalitně