Nejste přihlášen/a.
Zdravím, mám problém s klikou u plastového okna, která nejde úplně lehce otočit do svislé (zavřené polohy) viz foto. Když použiju hrubou sílu tak jí dotočim, tak jak by měla být. ALe nechci zavírat okno násilím
Pokud otevřu okno tak na jeho boku je "dosedací pojistka", kterou lze volně otočit tak cca do pulky, pak v tom lehce "křupne" a přes sílu jde dotočit celá. U jiného okna se lehce otáčí po celé dráze.
nevíte někdo co s tím?
Děkuji
Pravděpodobně to bude rozbitý.
Teď ale vážně. Nejspíše bude porucha v mechanismu zavírání. Kontaktovat výrobce oken se žádostí o výměnu části kování. Když je kování, je to záležitost pár minut. Když to necháš být, může nastat úplný vysypání kování, samozřejmě podle zákona schválnosti se to stane u zavřenýho okna a pak to je taškařice převeliká.
Pokud už není kování a jeho mechanika poškozeno, došlo zřejmě k částečné deformaci křídla (křídel) okna, případně možno i rámu a bude nutné nové seřízení kování a uzávěrů. Někdy je to dost "piplačka" a pokud by to bylo moc, tak to kolikrát ani nejde. Hodně záleží na kvalitě plastových profilů a jejich vyztužení vloženými kovovými profily.
Pokudˇ máš okna v záruce tak se obrat´ na výrobce, a když ne tak zkontroluj, jak už bylo napsáno, jestli pojistka a proti kus jsou proti sobě, aby při zavření byla ve svislé poloze. Když to bude v pořádku tak může být problém v poloze zamykacích jezdců a jejich protikusů. Podívej se jestli jezdec není excentr,když ano tak s ním otoč aby byl v poloze kdy jde do protikusu nejvolněji.Kdyby to exc. nebyl tak je možné vyzkoušet jestli jezdec nenaráží do konce protikusu. Jestli nejde klika do svislé polohy ani při vyklápěčce tak si toho co ti napíšu nevšímej, protože chyba je v kování a to už chce fakt odborníka. Takže, dej při otevřeném křídle kliku do polohy zavřeno a tuškou si udělej značku kam až jezdec dojede na límci křídla aby si to viděl při zavření . Křídlo zavři a udělej si značku na rámu. Křídlo otevři a zjisti pohledem jestli ta značka není v místě kam už jezdec nemůže.Lepší je když jetam 5mm vůle,protože stačí 2mm a klika je v poloze kterou máš ty. Ale pokud je to v záruce tak to nech na servis. Ještě jedna možnost,postupně po jednom vyšroubuj protikusy na rámu a zkoušej postupně který kámen to dělá.Vyšroubuj a zkus zavřít, nefunguje tak ho vrátím a zkusím další. Když zjistíš který to je, tak ho přišroubuj o10mm dál.Při šroubování opatrně at´ si nevyrveš plast.
Ono těch systémů "kování a ovládání" otevírání plastových oken existuje poměrně hodně a s různými funkcemi a sestavením. To co máš na fotce konkrétně, já osobně neznám. Ono to chce hlavně pochopit celý systém těch západek a páček daného systému a na tomto základě pak postupně zjišťovat, které místo by mohlo dělat problém. Někdy to navrhované promazání pomůže, ale pouze pokud jde o mírnější nesrovnalost. Ale většinou je opravdu nutné něco "doštelovat".
Dobrý den, mám také okna s kováním MACO (s čepy MACO-is). Podle polohové pojistky dokonce usuzuji, že máte zcela stejné kování jak v mém případě. Probléml vznikl nově jen tak z ničeho nic, anebo po nějaké manipulaci s kováním? Posledně se mi to stalo, když jsem upravil zamykací body na zimní režim (aby okno se silněji přivřelo k rámu), musel jsem si pak pohrát s kováním, aby zamykací čepy přesně zajížděly do drážek a nedřely o ně. Samozřejmě pachatelem může být i např. ohnutí křídla okna nebo vychýlení vlivem sesedání stavby nebo materiálů kolem okenního rámu, těch proměnných je tam zkrátka docela dost.
Seřízení kování vlastními silami může být piplačka případně vynaložený náklad na servis, ale je to lepší než mít z klika na okna posilovnu nebo v horším případě rozbité kování
P.S. Promazáním nic nezkazíte
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.