Nejste přihlášen/a.
Přesně tak- také mám Makitu 125 mm a při jednom povolování / mám ten dojem, že to byl drátěný kotouč na stopce/ jsem zalomil pojistku proti otáčení. Mám zbroušený plochý kíč 17 nebo 19 a tím zajistím osu a pak povolím matici či jiný nástroj. Já osobně jsem rozebral ůhlový převod- ten jsem pečlivě vyčistil, namazal a dvousložkovou "pastelínou" otvor po fixačím tlačítku zaslepil proti vnikání nečistot a prachu . No a u rozbrusky mám ten upravený plochý klíč na fixaci hřídele. Takto funguje již cca 5 roků .
Je třeba zeslabit, obrousit plochý klíč, tuším že 19. Zasunout pod kotouč a sikovkami povolit matku. Pokud i toto selže, je třeba navařit na matku větší šestihranou matku a pak to určitě půjde.
Ještě jsem si vzpomněl, že teď dávám mezi podložku a kotouč, papírový kroužek. Velice se mi osvědčil.
Bingo -používám to (papírovou podložkupad matici přes deset roků a od té doby ani nevím kde klíč na kotouč mám!Obyčejný klíč pak používám jen když dávám kotouč se sucháčem na smirek pro broušení.
Nejak jsem tu nenasel, na co ze je dobra ta papirova podlozka? Na snazsi povoleni matice, nebo jak?
Přesně tak.Vložíte ji mezi kotouč a utahovací matku.Když je tam ten "papír" povolím rukou,bez nej musí být klíč.
Dobry, to se hodi, diky za tip. Na utahnuti ale klic stejne porad potrebuju, navic treba u moji flexy je vlozeny v drzadle a cep/brzdu jsem jeste nikdy nezlomil. Presto to urcite zkusim.
Jenom pro zajímavost: matici úhlové brusky (flexy) ve své bakalářské práci řeší i autor nového řešení. což bylo zadáním B.P.
a protože se ti zalomil čudl, tak rozebrat, čudl vyndat a když už to bude rozebrané mohlo by to jít snadněji, každopadně jak bylo řečeno zbrousit klíč a uchopit za osu do svěráku a pořádný kleště případně hasák, také se mi to stalo ajak zapomeneš na čudl případně zbytky vedení čudlu uvnitř odrovnáš zuby, takže nejen čudl vylovit ale ještě zkonrolovat jestli se neulomil hliník co ten čudl vede, nejlépe vybrat vazelinu a nově namazat
Na jedné brusce mám také ulomen onen zajišťovací "čudl". Řešení je velmi snadné a vždy to funguje. Upnu brusku lehce do svěráku tak, aby byla "zády dolů". Pak použiju nějaký plocháč, nebo majzlík (sekáč), opřu z boku na matici ve směru povolování a prudce a krátce udeřím kladivem. Není to žádný problém a vždy to povolím. Po nasazení nového kotouče dotáhnu rukou a pak je lehce poklepnu pro dotažení.
Těžko na dálku bez fotky, ale měl jsem mnoho rozebraných brusek, a vždy to nějak šlo.Sundat kotouč, kryt, spodní podložku kotouče, demontovat kryt ložiska, pak jsou již převody ve vazelíně.
Zase nic jiného než souhlasit nezbývá.Pokud nezapomenu,tak zítr nafotím dám semmám jednu takovou rozebranouKterou opravuji už hezkých pár let zatím zůstalou rozborky (vyměnit ložiska a uhlíky, zatím jsem nesháněl mám další dvě provozní!)
Jak jsem slíbil-tři fota.1. před otevřením převodovky ale již bez kotouče,matic i krytu.Třetí po otevření převodovky a druhý s pohledem do a na díru po aretaci (taky tam nemám aretační "čudl"-když jsem to zjisti tak byli části ve vazelíně mimo ozubená kola.
Jo, tak šikovnej že ulomí čudlík a pak spravuje akorát to co rozjebal
Když tam neni kotouč, tak upnout za přírubu a matku pak povolit klíčem nebo odrazit průbojníkem..
Jo, tak šikovnej že ulomí čudlík a pak spravuje akorát to co rozjebal
Když tam neni kotouč, tak upnout za přírubu a matku pak povolit klíčem nebo odrazit průbojníkem.. Taky pro příště stačí kotouč nedotahovat jak mongol...
Asd- když nevíš tak nekritizuj.Ten stroj na obrázku byl vyhozen jako nefunkční-jedna závada-uloměný aretační "čudl" a druhá špatný vypínač.
Jinak je to deocela běžná závada že se ten aretační čudl rozbije.To je docela slabé místo na hooodně rozbruskách!
To nebylo na tebe, ale na ty ulomený čudlíky Nejlíp ještě když ten ulomenej nevyndá a pustí motor
I když, ty jsi to zatim akorát rozebral
asd,
"Taky pro příště stačí kotouč nedotahovat jak mongol..."
Už jste zažil, že se kousla flexa? To se pak dotáhne samo. Proto ten papírek, jako podložka. Pak se kotouč protočí a nedotáhne matku.
Kotouč je na flexe vždy, když to nejde povolit. I malý průměr. Jedině vylámat kotouč. Pak již jen slabý klíč 19mm a podržet zespodu. Ne každý má zbroušený klíč.
Asd -zase se pleteš.rozebral a zase složil.Tato rozborka byla jen skrze návod a nafocení.
Jinak když se mi tato dostala do ruky-následovala po zjištění stavu kompletní rozborka s vyčistěšním pormaqzáním a kontrolou ložisek a uhlíků.Po opravě vypínače se složila a takhle je používaná již hejno let 7? 10? ,resp od doby co mi odešla flexa od BD jen pár dní po vypršení záruky.
Asd sorry,ale hledáš mermomocí hlouposti ,místo jak se poučit. Ano mám dvě jednu stalé rozebranou. a tuto viz fotojsem schálně rozebral abych nemusel přehazovat celý dílenský kout. (nemám na to garáž na 2 tatry 613, ale jen plochu o necelých 2m2. Takže stačí nebo ještě něco k rýpání? ostatním stačilo foto a někdo rýpe a hledá hlouposti!
Je tu celé téma jak povolit matku/....
Trvalo mi to asi půl hodiny, hodně marnosti, ale povedlo se. Návod jsem napsal to odkazovaného tématu. Za mě to chce povolit trhem, jako se povolují šrouby u kol auta, když nejdou. Rázem, nikoliv marným tlačením rukou a klíčem.
všem díky za rady, zapomněl jsem odepsat že už se mi to povedlo, Nakonec jsem nějak silou "vytrhl" celou hlavu (samozřejmě bez šroubů ). To jsem dal do svěráku a šlo.
díky všem a omlouvám se za stejné založené téma, papirovou podloužku budu využívat.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.