Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
čím "zalepit" díru v okapním žlabu (průměr několik mm) a čím správně spojit nové okapní žlaby - tmel, nýty...?
Jinak pozink, jinak měď, jinak plast. Ale vše by měla spravit záplata z IPY, nahřátá a přilepená do okapu.
Samozřejmě , že existuje. Bitumenový střešní tmel, třeba i v kartuši. Pro chytrolíny propagující bitumenovou korozi podotýkám, že se jedná o modifikovaný materiál s nízkým obsahem síry, terdy se nic neuvolňuje a nevzniká tzv.bitumenová koroze.
PS: Zase někteří o tom slyšeli ale neviděli a už ani neví, jak to vzniká,proč to vzniká a co to způsobuje.
Zde odkaz: izomat.cz/...
Ale jak jsem psal, je to přímo i v kartuši za cca 120 Kč. Snadná aplikace pro amatéry, stačí jen vytlačovací pistole.
Aby to nebyla "prasácká práce", tak očistit, přeplátovat vhodným kouskem plechu a zaletovat. Pak opláchnout vodou, aby se omyla kyselina. A pak natřít odpovídající barvou podle potřeby.
A pokud je to jen náhodná díra v nekorodovaném plechu, tak nepatrnou díru lze pouze zaletovat (samozřejmě po očištění). Aby cín při letování nepropadl, stačí na chvilku podložit kouskem tvrdého dřeva.
Materiály jako pozink, titanzinek a měď, bych z pájel. Prorezivěrá díra, pokud se jedná o malou plošku, tak pořádně očistit a přeletovat kouskem titanzinku, pokud je žlab zasažen korozí na větší ploše, je dobré provézt nátěr reakční barvou na korozi. Tzn. očistit od odlupující rzi a natřít např. antirezinem, přez díru do nátěru vložit tkaninu a přetřít. Po zaschnutí zopakovat. Lze zatmelit např. klempířským tmelem, ale pokud je přítomná koroze, tak bude pokračovat dále a nepomůže ani očištění, pokud se neprovede antikorozní nátěr. Natavení IPY pomůže jen krátkodobě, protože ona sama vytváří kyselé prostředí a reakci urychluje.
Když jsme u těch blbců...
U moderních modifikovaných asfaltových materiálů je životnost a tím i nebezpečí bitumenové koroze až 3 x lepší , než u zastaralých a levných oxidovaných materiálů.
Plechovou střechu a další její plechové díly střechy a odvodňovací systém je možné chránit před bitumenovou korozí odolným nátěrem.
Asi najjednoduchšie sú systémové zacvakávacie spojky s tesnením. Vynikajúce pre opravy.
Klasicky sa to spája preložením plechu. Na vrchnom žľabe trochu otvoríte naválku a výztužnú drážku, otočíte ho hore nohami, naválku zasuniete do spodného dielu, pretočíte o 180° a zaklopíte nazad výztužnú drážku. Utesňuje sa to buď klasicky zaletovaním s cínom, prípadne moderne s neutrálnym silikónom. Spoj môžte poistiť s trhacími nitmi. Dierky som riešil zamáznutím tmelom. Vtlačil som ho do dierky a vyformoval čiapočku aj z druhej strany, aby tam držal mechanicky.
Ak boli trochu väčšie, tak som tam prenitoval kúsok plechu, ktorý som podmázol tmelom. V prípade väčšej korózie je najlepšie kus žlabu vymanipulovať a nahradiť novým. V každom prípade skontrolujte správny sklon, prípadne doplnte háky, aby sa na inkriminovanom mieste nedržala voda.
Napr. KJG SPZ - SPOJKA ŽLABU - str. 11 v ich katalógu kjg.sk/...
Obdobné vyrába aj Lindab, Satjam, atď.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.