Nejste přihlášen/a.
Přepis z odkazu:
Stručný návod: Naplnit benzínem, nejlépe technickým, ale možno použít i normální automobilový.
Uzavřít plnicí šroub a otřít případný přelitý benzin. Na mističku pod hořák se naleje líh a zapálí se.
Když líh dohořívá, pustí se kolečkem benzin a případně se pumpičkou natlakuje. Měla by hořetnejlépe
namodralým plamenem. Plamen má mnohem větší výhřevnost než plynový, dají se s ním do červena ohřát trubky nebo železo k ohýbání.
Spotřeba je tak litr za hodinu. Při doplňování paliva je nutno nechat lampu vychladnout, dolít palivo, očistit a znovu nahřát lihem.
Jen bych doplnil, ze na ohrati neni vubec potreba pouzivat lih, ale normalne benzin a ani neni potreba nic utirat. Proste se zapali cela letlampa tak jak je oblemcana. Po dohoreni je pak tak akorat spravne nahrata, aby sel horak snadno zapalit.
Jiny nez obycejny automobilovy benzin sem nikdy nepouzival a na funkcnost to zadny vliv nema.
Stačí jakákoliv plechová mistička, třeba z piksly od tuňáka, kusu plechu atd. Jde jen o to nahřát hořák aby benzín zplynoval. Lihem to ohřívá málokdo, vždycky jsem to startovali benzínem. Technický benzín jsme nikdy neřešili. Pokud odejdou těsnění tak není problém sehnat automobilovýmu benzínu odolný (ale smrt těsnění jsem nikdy nepotkal)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.