Nejste přihlášen/a.
Jen můj názor - nevidím asi problém,jen na můj vkus trochu moc penetrace a ten protipožární SDK. Netuším,jak je odolný a vhodný do koupelny,patří tam zelený,ale to víte. Co mě zaujalo - v zásuvkách nevidím drát na pospojení,můj revizák to tvrdě vyžaduje...Flexilepidlo bych dal pod dlažbu,pod obklady obyčejné...Mmchdm,to budujete sám anebo chcete kontrolovat řemeslníky?
Chce to mít na kolík...Protože nejsem elektrikář,dělám,co mi řekne a dostanu revizi... Prostě to vyžaduje... Totéž i baterky na vanu,i když mám potrubí v PPR. Dodavatel kablů mi tvrdí,že jsem jediný,kdo ty kroužky pod baterie kupuje...
Váš Revizní technik má pravdu i nemá...
pospojení v koupelně zařizovák... ANO jsem 100% za...
pospojení zásuvky - nelze technicky provést! a v nové instalaci je zásuvka samostatně kostřena bo se tahají už léta třížilové kabely.
! pospojuje se měděným drátem alespoň 6mm2 a ten do zásuvky v dnešní době nelze narvat ani silou.
Normy říkaly že se pospojují veškeré vodivé neživé části přístupné dotyku (vše kovové na co si mohu sáhnout - topení, baterie, pračka... ALE
ochranné pospojení je doplňkovou ochranou stejně jako použití proudového chrániče, TAKŽE pokud mám smalovanou vanu / sprchovou vaničku tak 100% "ukostřit" baterie pokud je potrubí nějakým způsobem kovové ( měď, pex-al-pex, železo) taky,
topení pokud je s el. "patronou" rozhodně, bez patrony volitelně, ale jen pokud je potrubí nějakým způsobem vodivé- viz baterie. a teď k ppr potrubí... Váš revizák má pravdu že jsou situace kdy se musí pospojovat i voda v plasovém potrubí a to zvláště v případech kdy je tzv.: "tvrdá voda" - lépe vodí, pak v případech kdy je napojení ppr na ocelové potrubí (říká se kratší jak 3m - měrný odpor vody v tu chvíly nemusí být dostatečný ), nebo například tam kde nejsou ještě použity chrániče a například koupelna "sousedí" s kuchyní - zdroj může být myčka která by probíjela přes šasy do dřezu > z dřezu na baterii > z baterie po potrubí vodou až do koupelny...