Dobrý den, potřebuji protáhnout stropem na půdu 12V napájení pro wifi router. Aby kabel nebyl moc vidět, začal jsem vrtat samozřejmě v rohu místnosti. Tam jsem narazil na dřevěný trám (protože jsem už asi 5cm ve dřevě a stále nejsem skrz). Nevím přesně, co je to zač. Zřejmě konstrukce stropu, který je pod omítkou dřevěný. Nějak se mi nelíbí z hlediska bezpečnosti, aby procházel napájecí kabel přímo trámem. Jak to tedy řešit. Dát do diry ještě nějaký husí krk nebo raději průchod vyvrtat někde dál i za cenu toho, že by kabel vyústil v místnosti daleko od zdi (což by zase nebylo moc estetické)? Nejsem elektrikář, takže neznám bezpečnostní predpisy a chtěl bych event. poradit, jak by to správně mělo být provedeno. Děkuji za rady
Podle toho, co je to za kabel. Kabely typu CYKY a podobné mohou procházet přímo dřevem bez jakéhokoliv dalšího opatření. Jištěním u zdroje samozřejmě nic nezkazíte.
Technicky, pokud dáte kvalitní kabel s dvojitou izolací a zajistíte ho pojistkou (třeba přístrojovou trubičkovou skleněnou F2A/250V), tak se není vůbec čeho obávat.
Pojistku pochopitelně hned ke zdroji. Pokud by nastal na trase zkrat, tak pojistka u přístroje kabel pochopitelně nechrání! Takže hned k adaptéru nebo prostupu do zdi (do vstupu, tedy na trasu adaptér, zeď nikoliv zeď přístroj - tam je k ničemu).
Je to právě úplně obyčejná dvojlinka, která je součástí originálního napájecího adaptéru k routeru. Káblík nebude ve dřevě nijak zmáčknutý, protože vrtám větší díru, aby prošel i samotný napájecí konektor, který je samozřejmě tlustší, než samotný káblík. Vím, že bych mohl konektor ucvaknout a protáhnout jen samotný kabel, na který bych následně přidělal jen nový napájecí konektor a tím pádem by byla díra ve stropě menší. Ale ta dírka mi zase tak nevadí, pokud je "schovaná" v místnosti u zdi. Stejně bude vidět, jak tam vede kabel.