Nejste přihlášen/a.
Ano, je to nutné a pravděpodobně to máte i ve stanovách. Nejde jen o vodu (určitě máte vlastní vodoměr a zálohy si můžete určit, jaké chcete), ale i o další "služby spojené s užíváním bytu" (to je oficiální název), jako je úklid společných prostor, osvětlení chodby, výtah, likvidace odpadků... V pronajatém bytě je nenahlášení další osoby v bytě dokonce důvod k výpovědi z nájmu.
"...celkem 21 bytů a odhadem 50 osob, tak když bude 51 osob tak to ani nebude přeci znát na vyúčtování"
1 osoba samozřejmě znát nebude, ale to by si mohl říci každý a 21 osob navíc už by rozhodně znát bylo.
Mám v domě přibližně stejný počet osob na každou osobu vychází cca 550 Kč za služby měsíčně. To je za zúčtovací období (rok) 6600 Kč. Takže Vy ostatním za ty 2 roky dlužíte 13200 Kč. Tuhle částku zaplatili ostatní za Vás! Mě to moc zanedbatelné nepřijde.
Zdravím. Ono jde spíš o slušnost a dodržování pravidel. Vy v podstatě podvádíte ostatní (a to už 2 roky), protože i když nepůjde o velké částky, vaše dítě např. používá chodbové světlo, výtah... a ostatní to za něj platí. A až se jednou třeba ve vašem bytě něco stane, a vy budete od ostatních potřebovat pomoc, tak vám s pocitem zadostiučinění ukáží záda. Nebo to někdo odhalí, a s velkou ostudou to dostanete k úhradě všechno zpětně. A to se vám pak bude nepříjemně potkávat sousedy. Ida
Měl byste oznámit bez zbytečného odkladu změnu počtu osob v bytě-my to máme uvedeno ve stanovách.
Jak se ve vašem SVJ stanovují zálohy na služby byste měl najít ve stanovách, které schválilo shromáždění vlastníků, pokud je doma nemáte, zkuste zadat název vašeho SVJ xy- stanovy do googlu, třeba je na netu najdete, nebo si je na SVJ vyzvedněte.
U nás máme ještě na osoby -odvoz komunálního odpadu, osvětlení společných prostor, úklid společných prostor.
Zákon zde: zakonyprolidi.cz/...
Dobrý den, nerozumím tomu, co zde řešíte (jaký "ojeb"). Jsou dána nějaká pravidla, Vaše dítě je osoba - mělo být nahlášeno družstvu již dávno. Tři roky na Vás doplácí ostatní, tak to dejte do pořádku. Zdravím!
@zubo - Je to opravdu nutné?
Máte-li ve stanovách uvedeno rozúčtování nákladů podle počtu osob a ne dle velikosti bytu - a vědět to je vaše povinost, viz
NOZ § 1176
Vznikem vlastnického práva k jednotce vzniká vlastníku jednotky povinnost řídit se pravidly pro správu domu a pozemku a užívání společných částí, pokud byl s těmito pravidly seznámen nebo pokud je měl a mohl znát, jakož i zajistit jejich dodržování osobami, jimž umožnil přístup do domu nebo bytu.
pak podle
z. č. 67/2013 Sb.
§ 12
Příjemce služeb oznámí poskytovateli služeb písemně a bez zbytečného odkladu změny v počtu osob rozhodných pro rozúčtování.
musíte tuto změnu nahlásit a to pod sankcí
§ 13 Pokuta za prodlení s nepeněžitým plněním
(1) Jestliže poskytovatel služeb nebo příjemce služeb nesplní svoji povinnost stanovenou tímto zákonem, zejména nesplní-li příjemce služeb povinnost oznámit změnu počtu osob, nebo nedoručí-li poskytovatel služeb včas vyúčtování nebo nesplní povinnosti spojené s právem příjemce služeb nahlížet do podkladů k vyúčtování a povinnosti spojené s vypořádáním námitek, je povinen zaplatit druhé straně pokutu, ledaže by splnění povinností ve stanovené lhůtě nebylo spravedlivé požadovat nebo k nesplnění lhůty došlo zaviněním druhé strany.
(2) Výši pokuty poskytovatel služeb ujedná alespoň s dvoutřetinovou většinou nájemců v domě, nebo o ní rozhodne družstvo, anebo společenství. Ujednaná výše pokuty nesmí přesáhnout 50 Kč za každý započatý den prodlení. Nedojde-li k ujednání s nájemci nebo rozhodnutí družstva anebo společenství, činí výše pokuty 50 Kč za každý započatý den prodlení.
Na vašem místě bych nahlásila co nejdříve - ta zvýšená záloha nebude zas až tak závratná - a nečekala, až dojde na pokuty.
Co všechno by jsme ještě ve vyúčtování museli platit ještě navíc?
Podle již citovaného
z. č. 67/2013 Sb.
§ 3 Vymezení a rozsah služeb
(1) Službami jsou zejména dodávka tepla a centralizované poskytování teplé vody, dodávka vody a odvádění odpadních vod, provoz výtahu, osvětlení společných prostor v domě, úklid společných prostor v domě, odvoz odpadních vod a čištění jímek, umožnění příjmu rozhlasového a televizního signálu, provoz a čištění komínů a odvoz komunálního odpadu.
Opět doporučuji nahlédnout do stanov, tam to bude přesně uvedeno.
Asi to není nutné, ale jsou prostě taková pravidla. Taky to tak máme a v podstatě se jedná o narovnání .. Ono v penězích to bude stejně minimum. Je to takový problém? Spíš se dotoho rozpočítává společná spotřeba A vodu Vám zvedat nebudou určitě, záloha je úměrná minulému zúčtovacímu období + dejme tomu zdražení... Nebál bych se toho a je lepší to mít tak jak to má být, než až to bude jednou někdo na Vás vytahovat jako argument...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.