Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Cena elektřiny

Od: janmega1111 odpovědí: 14 změna:

Zdravím,

mám 3 x elektrické hodiny. Snažil jsem se podle srovnávačů najít nejlepší dodavatele. Asi je to podvod, každý ukazuje jiného. Doporučili mi EON, že prý je nejlepší, není. Mají za to sprostředkovatelé, že mně ukecají asi lepší provizi?

Co vy na to? Poradíte?

Díky Honza.

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jenda2*
hodnocení

0x

Najděte si poslední vyúčtování elektřiny a vyhledejte celkovou částku za spotřebované kWh. Tuto známou spotřebu zadejte do vyhledávače dodavatelů energií a uvidíte. Ty nabídky sedí. Někteří prodejnci uvádějí jen částku za silovou část ale ta vám nic neřekne.

 

hodnocení

0x

Nejlepší nebo nejlevnější? To je totiž velký rozdíl! A ten se projeví hlavně v hraničních situacích (kalamity, poruchy na vedení, problém v domě na majetku dodavatele/distributora apod). Ten nejlepší zjedná nápravu "za chvíli". Tomu nejlevnějšímu to v lepším případě obvykle trvá několik hodin až dní.

Takže upřesni otázku.


doplněno 24.05.20 13:41: @ladis: Nedělám to rád, ale ozvat se musím. Jednak nemelu, kdybys ty uměl číst, tak to pochopíš. A navíc neumíš ani česky, jinak bys nemohl v životě napsat "... doporučuji napsat jsem počet ...". Takže si především zameť před vlastním prahem.
doplněno 24.05.20 13:49:

@ladis: Takže to uzavřu. Číst neumíš, protože já jsem nikde nenapsal, že něco bude nebo nebude řešit obchodník. Já jsem jen popsal, jak to ve skutečnosti vypadá s řešením problémů.

A co se tvého "výroku" týká, hlavně žes to pochopil ty. Ale až poté, co jsem ti to připoměl.

Tím končím, tato naše diskuze je pro tazatele nepřínosná a nezajímavá.

ladis*

Co to meleš, kalamity řešit distributor, spotřebitel uzavírá smlouvu vždy s obchodníkem a ten nemá na řešení problémů jiných než fakturačních žádný vliv...

Pro začátek tazateli doporučuji napsat jsem počet kilowatt hodin za rok, velikost jističe například 3 x 25A, a distribuční sazbu a oblast (pre, eon, čez), případně může napsat i celkovou fakturovanou částku – předpokládejme že za jeden rok

ladis*

Píšu přes diktování na mobilním zařízení, takže i tobě snad došlo, že výrok měl znít : napsat sem

no a k meritu věci asi nic nemáš že? Tedy k tomu, Že nic z popisovaného obchodník neřeší.

laddis

Nejlepší nebo nejlevnější? To je totiž velký rozdíl! A ten se projeví hlavně v hraničních situacích (kalamity, poruchy na vedení, problém v domě na majetku dodavatele/distributora apod). Ten nejlepší zjedná nápravu "za chvíli".
Jo, tohle přesně jsi napsal, já říkám jen, že to vůbec nemá vztah k obchodníkovi elektřinou, kterému 99% spotřebitelů platí za odebranou elektřinu :) Ale pokud si myslíš, že jsi tazateli nějak pomohl, tak

jurajjuraj*

proc kalamity, poruchy na vedeni atd. by mel byt problem? ja mam treba taky jineho dodavatele ale poruchy vzdycky hlasim na CEZ a nikdy se ani neptali koho mam jako dodavatele apod., nahlasilo se, prijeli, odstranili, vyreseno

jinak na elektrine se az tak moc usetrit neda, vic se da usetrit na plynu

ladis*

No to ti satam asi neodpoví, protože jsi chtěl jen rýpnout... k meritu věci nic nemá...

U elektřiny tyhle klasické poučky vůbec neplatí a je třeba sledovat jiné parametry jako cenu, fixaci - závazky a smluvní pokuty...

vilik*
Pane Satame, domnívám se, že v tomto případě podáváte zavádějící informace.
Již od začátku smluvního vztahu na dodávku elektřiny jsem inklinoval k co nejlevnějšímu dodavateli, se kterým bych ovšem neřešil kalamitní stavy, ale pouze případné chyby při vyúčtování. Což se naštěstí nikdy nestalo.
Co však řeším relativně často, jsou výpadky. V ulici čas od času nejde proud a ostatní obyvatelé situaci neřeší, zejména ve večerních a nočních hodinách, neumí asi použít moderní způsoby komunikace.
Já, ačkoliv mi ČEZ nic nefakturuje, používám například cez.cz/... Nikdy se mi nestalo, že by se nahlášením možné poruchy nikdo včas nezabýval. Neměl jsem problém ani v případě, když byla závada přímo u našeho odběrného místa. Dokonce mě po ohlášení problému informují o stavu pomocí zprávy.
Myslím proto, že vaše rada je zavádějící. Problém bych tušil spíše při jiných činnostech, spojených s odběrem proudu od alternativních obchodníků. Například absencí kontaktních míst, nezkušenosti pracovníků apod. Tomuto se dá také částečně předejít běžným způsobem výběru, v tomto případě alespoň základním vyhledáním informací.

Na slušnou připomínku odpovím.

Já jsem hlavně požadoval upřesnění otázky v tom smyslu, zda tazatel hledá nejlepšího nebo nejlevnějšího dodavatele. Uznávám, že to, co jsem napsal dále, může být zavádějící, ovšem vycházel jsem ze zdroje, který už bohužel nedohledám, protože už je to nejméně rok, a který na příkladech prokazoval, že nejlepší, i když ne nejlevnější jsou velké společnosti, s těmi malými mohou a bývají potíže, nakonec je ve svém příspěvku uvádíte i vy. Necucal jsem si to z prstu.

Zajímavé je, že na moji výzvu ohledně upřesnění dotazu se již tazatel neozval.

ladis*

Aha, takze "problemy" z reklamni brozurky velkeho dodavatele, nejspise ze skupiny BEE, pripadne distributora typu CEZ, EON, PRE :)

Uz rozumime. Ne na kvalite dodavatele muzete vydelat asi podobne, jako na kvalite vasi pojistovny v pripade povinneho ruceni, sance je tak 2%.

vilik*
Máte pravdu v tom, že dotaz je položen tak, že já bych asi slušně odpovědět nedokázal, protože tazatel si o věci nic zjevně nezjišťoval a vzhledem k vyznění dotazu mi přijde odpovídat jako ztráta času.
Ale u dodavatelů z mé zkušenosti nelze použít rovnítko mezi nejlepší a nejdražší, proto jsem reagoval na váš příspěvek, ze kterého jsem měl pocit, že to takto vyznívá.
Poznámka, čeština pana Ladise se mi opravdu velmi špatně čte, navíc je v souladu s intonací jeho komentářů.
Přeji pěkný zbytek neděle.

 

hodnocení

0x
avatar jjjlll

Pro vyhledávání použijte kalkulátor na eru.cz. Tam je předpoklad nezávislého srovnání.

eru.cz/...

ladis*

Tam je malo dodavatelu, doporucuji TZB kalkulator nebo spise jen porovnat cenu silovky vs. fixni plat (0 az treba 200,- mesicne, v prumeru tak 100,-) - zejmena ten fix uz je treba 1200,- za rok navic a pro male odbery chaty apod. naprosto zadadni rozdil nez par desetihaleru rozdilu v kWh.

Nejdrazsi vzdy byly a budou ty hlavnr kde je nejvice ovci. Cez prodej, Eon a Pre ;)

Fix za 0 ma Fonergy.

Kdo se nechce starat, tak ma skauta (2021 zase lehce zdrazuji a TG si vytvorila obchodnika Kolibrik), ale stale to bude aspon nejak pod dohledem skautu.

 

hodnocení

0x

Nedávno jsme o tom mluvili se známými a došli k tomu, že je nejlepší zůstat tam, kde byl člověk předtím. Jinak jsou tam různé skryté poplatky, o kterých člověk ani neví. My máme elektřinu u EONu, plyn u innogy a jsme v pohodě. Jednou jsme se setkali i s pracovníkem EONu, který při odečtu dělal reklamu jiné firmě. Co si o tom myslet.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]