Nejste přihlášen/a.
Kolega chtěl zavést třífázový proud z krabice do rozvodu - sporák, digestoř a pod. Neměl k dispozici 4 žilový kabel, tak použil nějaký měděný 10 žilový kabel s průřezem 1,0 mm2. Aby docílil většího průřezu, tak spojil vždy dvě žíly o různých barvách v hlavní krabici a tyto dvě žíly zase údajně spojil na konci vedení (asi krabice rozvodu). Tak vytvořil 4 dvoužilové vedení ( jedno náhradní). Prý mu to perfektně funguje. Nejsem elektrikář, ale mě se to nezdá, že by takto fungovalo. Je to vůbec možné? On to prý konzultoval než to udělal s elektriáři a ti proti tomu neměli námitek.
JM
ale mě se to nezdá, že by takto fungovalo. ---Ale funguje to, však Vám to kámoš potvrdil.
Je to vůbec možné? ---Ano, funguje to.
On to prý konzultoval než to udělal s elektriáři a ti proti tomu neměli námitek---Jsou elektrikáři a elektrikáři.
Připomínají zabití proudem, ale je to mizivé množství lidí, kteří zemřeli zásahem proudu. Nelze počítat ty, co vlezou na vlak, či na stožár VN.
Normy porušuje lidstvo od nepaměti.
Co když zapojí 10 drátů na 5 páru, kdo to spočítá, že průřez pro sporák to (ne)stačí? Proč by to mělo vyhořet? Dejte někdo příklad, že barák schořel kvůli tomu, že měl takovýto kabel?
To spárování vídám občas u nových indukčních desek,přímo od výrobce. Jsou spojené hnědá s modrou a šedá s černou... To bude podobné,ne?
Pokud je vše uděláno v souladu s normou tak by to shořet nemělo. Ovšem pokud to tak je.