Nejste přihlášen/a.
Ahoj, vytáhl jsem po zimě a asi X letech Vari s motorem Honda GXV 160. Motor po vyčištění karburátoru šlape, nicméně jede stále na max. otáčky. Když jsem se díval na mechanismus táhel pro ovládání plynu, tak škrtící klapka je pružinkami a táhly stále tlačeno do otevřené polohy a ne do polohy volnoběhu.
Přikládám video a pár fotek mechanismu. Otázka zní, zda zde někdo nemá stejný stroj, že by se podívat zda táhla a pružinky mám správně nastavené jak má být.
video zde: 1drv.ms/...
Bud přímo na motoru z boku dám tuto páčku do polohy 4 (start sytič) nebo na ovládání na řidítkách pomocí lanka dám do téže polohy.
Polohy: 1 = stop; 2= pomalu; 3=rychle; 4=start sytič
Je to takto napsáno v manuálu i na krytu který jsem sundal, aby bylo vidět na táhla.
Ale ta škrtící klapka má být otevřena při nenastartovaném motoru.Zavírá se až při nasrartování tlakem vzduchu.Zkuste táhla jestli jdou volně a musí lehce tu klapku zatlačit
Škrtící klapka je otevřená, protože před nastartováním dám páčku do polohy start a dojde k maximálnímu otevření. Po nastarotvání by to pak mělo být na volnoběh. Problém je v tom, že při volnoběžné poloze je ta nejdelší pružinka regulátoru více napružená než na max. otevření klapky.
Zkoušel jsem to trochu obejít tím, že jsem tu ružinku nedal na vrchní část klapky, ale napevno na karburátor, pak držela uzavřenou klapku na volnoběh, ale dobře to tak není..
ty pružinky se nijak nenastavují to jsou pružinky regulační které vytváří protiváhu regulátoru otáček který je uvnitř motoru a regulátor seseřizuje tak že si nejdříve podle směru otevírání klapky zjistí seřizovací směr posléze se povolí šroub na regulátoru klapka na karburátoru se nastaví do polohy plně zavřeno hřídelka regulátoru se stejným směrem kterým se zavírala klapka pootočí až na doraz a šroub na ramínku regulační páky dotáhne a máte regulátor seřízen ale nedoporučuji vám do tohoto nastavení sahat protože pokud by jste jej provedl špatně může se vám rozstřelit motor dále tam máte dva seřizovací šrouby těmy by se měli doseřídit otáčky, ale spíš jestli nemáte někde nějakou netěsnost třeba okroužek na sání nebo přicpaný karburátor když stroj delší dobu ležel někde ve stodole
mělo by to jít doseřídit tím spodním šroubem
Podľa mňa by tá dlhá pružinka,čo je navlečená na tej regulačnej tyčke od karburátora ku vetráku,by tam nemala byť navlečená. Ešte som sa nestretol s takýmto namontovaným spôsobom, ako je to vidieť u vás na tom videu.
Z obrázku nieje zrejme,či sa to len kríži alebo je to nasunuté.S nasunutým som sa nestretol.Minulý týždeň som čistil taký karburátor a pružina bola osobitne.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.