Dobrý večer, bydlím v družstevním bytě, náš dům spravuje jedna z členek družstva,tedy sousedka. Vzhledem k tomu,že odečet vody a spotřeby tepla je prováděn dálkově firmou, netušil nikdo,že na konci roku nebyl proveden.Důvodem byla změna kontaktů na osobu, která vykonává správu našeho domu (email i číslo mobilu),které nebyly firmě oznámeny. V té firmě při pokusu o odečet zjistili, že několik bytů vykazuje poruchu a nelze je odečíst. Snažili se tedy zajistit do konce roku termín návštěvy přes správu domu, ale maily se vraceli zpět jako nedorucitelne a číslo telefonu už neexistovalo. Teprve během března budou odstraňovat v těch bytech poruchu a poté budou odecitat spotřebu vody všem v domě. Pravděpodobně v dubnu. Můžeme se nějak bránit proti tomuto opozdenemu odečtu, platí předpis o platném odečtu za 12 měsíců? Děkuji
Přístup té firmy, která provádí odečty, moc solidní není. Jestliže bylo nefunkční telefonní číslo a emailová adresa, tak měli poslat dopis na adresu družstva. Myslím si, že pokud jsou některé vodoměry nefunkční, tak v daných bytech má být stanoven průměr spotřeby za dva předchozí roky.
Proti tomu postupu (nový odečet v březnu) se můžete odvolat. Pokud by to odvolání se nerespektovali, tak v tom případě byste se sice mohli soudit, ale je otázka, jestli by se to vyplatilo.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.