Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, prosím o radu, čím upravím interiérové dveře shora, když mi nedoléhají na zárubně? vzít to nějak hoblíkem nebo tak?Jde o cca 2-5 mm.Děkuji za odpověď
Záleží, z čeho jsou vyrobené dveře a jaké možnosti pro seřízení poskytují. Pokud máte staré interiérové masivní dveře se třemi panty, které se nedají seřídit, můžete použít hoblíku a zhoblovat polodrážku v tom správném místě - dole. Pokud máte fóliované dveře a seřiditelné panty v dřevěných obložkách, tak vyjmete plastový špunt v obložce u pantu, zasunete imbusový klíč a pootočením uvolníte horní pant. Ten jemným zatlačením nebo oddálením dáte do správné polohy a otočením imbusovým klíčem opět zaaretujete.
Panty ale moc asi nepořeším, jsem opravdu laik,ale na dveřích to max. posunu do stran,tam se výška nezmění,jen bych řešil posunutí, kdyby nedoléhal zámek,ne? a ve futrech jsou zalitý. Jedině to nějak zbrousit,aby ty panty na dveřích zapadly nížeji,ale to bych musel asi i uřezat o par milimetrů ty na futrech,aby to dolehlo až nadoraz. Dveře by se snížili a nemusel bych hoblovat. Dole v pohodě,tam je vůle od podlahy cca 8mm. A upřímně do toho se mi zas až tak moc nechce. Futra půjdou ještě natřít,tak řeším zatím tenhle problém.
Tak asi nejlepší bude to vzít ty dveře. Jen nevím čím, jak moc to poškodím, jestli brousit nebo hoblík. Z vrchu bych pak asi zažehlil hranu jak se dává na nábytek, nebo na seřízlou kuchyňskou linku, jelikož je to širší než nábytkové hrany.
Futra jsou bohužel původní, kovové. Dveře jsou nové klasické, kde je obvodový rám a výplň voština. Ano, futra budou křivá, u středu nahoře špatně doléají, potřebuji dveře upravit shora,vodorovně, tak nevím zda použít hoblík, nebo znáte něco jiného.
Tak jestli jen škvíra nahoře a vodorovně, tak jen vlepte laťku, stahnout truhlář.svěrkami a pak jen případně jemně dohoblovat dle potřeby. Žádné hřebíky!