Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Vypínač č.2 - kde je jeho využití?

Od: kubinec® odpovědí: 7 změna:

Dobrý den, docela moc by mě zajímalo, kde je ideální využití vypínače č.2?

Dočetl jsem se jen, že zapíná/vypíná dva obvody současně.

Nerozumím tomu, ale moc mě to zajímá

Mohu poprosit o nějaký příklad,děkuji *palec*

P.S. řazení 1,5,6, tam to snad chápu dle schémat, ale ta "2" *nevi*

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

2x

Tady to máš popsané.

Lze použít i vpřípadě jednopólového spínání většího proudu, kdy se oba kontakty zapojí paralelně.

hodnocení

Nooo dobrá, ale stejně mi to moc neřeklo, a použit ho mohu vlastně taky. Ale nějaký konkrétní příklad?je možné se s tím někde běžně setkat s řazením č. 2?
Děkují

Co víc bys chtěl, ten popis je jasný. Můžeš ho použít všude, kam se ten způsob zapojení hodí. Já jsem se s ním za celou praxi nesetkal při práci. A to jsem pracoval jako provozní elektrikář ve dvou dost velkých podnicích.

zbynek1*
Také lze dát na jeden kontakt fázi a na druhý nulák a ovládají se tím zároveň oba pracovní vodiče zařízení. Nebo tento vypínač lze využít na varnou desku ty bývají často dvoufázové.

Můžete odpínat fázi i nulu zároveň jedním vypínačem
Můžete ovládat jedním vypínačem dvě zařízení s různým napájecím napětím/dvě různé fáze, pokud to konkrétní vypínač dovoluje

hop®
hodnocení

0x

Mnohokrát jsem "dvojku" nepoužil. Ale zrovna teď dělám rozvody v jednom baráčku, majitel chce mít určitá světla "zálohovaná" přes UPS. Takže v pokoji do vypínače jeden ostrý přívod z jističe a vývod do tří žárovek lustru, a jeden zálohovaný přívod z UPS a vývod do jedné žárovky. Zapínání tedy bude "jednoklapkou" a v případě výpadku elektřiny jedna žárovka zůstane svítit.

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.