Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Co je to za vypínač?

Od: vencaa odpovědí: 14 změna:
Dobrý den budu měnit nové vypínače v celém baráku. A narazil sem na druh a nevím co je to? Co mám říct v obchodě. Jeden je na verandě u vstupu a další ve spojovací chodbě. Jde sním jak zhasínat tak vypínat světlo jak z verandy tak z chodby. V práci mi kolega řekl, ze to nemám řešit a koupit normální vypínač.
Co je to za vypínač?
Co je to za vypínač? #2

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

3x
Vypadá to na starší přepínač křížový, řazení 7, použitý jako schodišťový, na ovládání ze dvou míst. Teda podle Vašeho popisu. Ovšem je tam drátů dost. U schodišťáku stačí 3 vodiče.
Chtělo by to být na místě. A
měřit... Teda někoho, kdo tomu rozumí.
Obyčejný vypínač určitě nepomůže!
Nejsem elektrikář, ale tenhle vypínač mám doma. Dává se mezi dva schodišťový vypínače. Takže tři vypínače na jedno světlo.
Tedy č. 7.
Obyčejným nejde nahradit.
Místní elektrikáři to jistě upřesní.
vencaa
hodnocení

Je vlastně pravda, že jsou celkem tři co ovládají světlo na chodbě. Zítra se na to ještě přesně podívám

hodnocení

1x
Když koukám na ty fotky, vypadá to jako dva křižáky, dvě 7. Z obou jdou 4 dráty. To předpokládá, že z každého jdou dva dráty na schodišťáky
a dva dráty mezi sebou, mezi křižáky.
Není to ovládání ze čtyř míst? 6+7+7+6
vencaa
hodnocení

Ano má chyba teď projíždím fotky a je tam ještě jeden vypinac, který je na tak blbým místě , že se vůbec nepoužívá

hodnocení

0x

Vypínač č. 6

doplněno 22.11.19 17:19:

pardon, je to sedmička, nevšiml jsem si těch šroubů na boku

vencaa
hodnocení

Tohle by teda měl bejt schodišti vypínač C. 6?
Co je to za vypínač? #3

Ano, toto je č.6, ty máš na obou koncích a mezi nima č.7

vencaa
hodnocení

Ano přesně takhle to je. A mám ještě otázku když v kuchyni chci mít dva vypínače. Abych při vstupu do kuchyně z chodby rozsvítil a při odchodu do vedlejšího obýváku zhasnul. Tak použijí dva vypínače c. 6?

Ano, dnes je to za 1! ;)