Nejste přihlášen/a.
Je malý tlak vody v topném okruhu - u našeho Dakona tam musí být okolo 1 bar. Má totiž tlakové čidlo a pokud v něm není dostatečný tlak, tak prostě netopí - a pochopitelně ani neohřívá vodu.
Zkustě pootočit tím bílým kolečkem vespod kotle, tím by se měla dopouštět zmíněná voda, až tam bude tak 1 - 1,5 tak to zase zavřete, mělo by to pak topit.
Určitě je to tím, že nemáte v okruhu skoro žádnou vodu. Mám sice elektrický kotel, ale princip je stejný. Také musím na začátku topné sezony zkontrolovat, jestli je kotel dostatečně natlakován. Musí tam být minimálně 1 bar, takže dopustit vodu do okruhu a kotel bude topit. Někdy se stane, že voda se nějak odpaří. Jak a kudy, to já nevím, to poradí určitě chlapi. Ale pozor, nepřetlakovat. Máte určitě návod ke kotli a tam máte napsanou ideální hodnotu. Když se Vám "podaří" napustit vody do okruhu víc, tak musíte odpustit pomocí některého z radiátorů a přebytečnou vodu odčerpat, jako když odvzdušňujete radiátory. Tak to mám teda já. Ale neuškodí, když prohlédnete všechny radiátory, jestli některý neteče.
Nevím který je to Dakon. Možná Bea s 40l bojlerem. Pravý budík ukazuje teplotu vody v systému. Asi 25 °C takže studený. Levý budík je tlakoměr a ukazuje snad 0,2 bar. Těžko říci zda je spolehlivý. Mně ukazuje 0,5 bar a topím. Jinak podle dokumentace má být tlak v sytému 0,8 bar. Tlak v systému by měl být podle výšky objektu, ale minimálně těch 0,8 bar.
Kdysi to taky netopilo, respektive až asi na 1,5 bar. Výměna tlakového čidla byla velice jednoduchá. Servisáka netřeba. A proč voda mizí. Možná špatně nastavený tlak v expanzní nádobě, pokud ji systém má.
Zkuste na chvíli odpojit kotel od sítě. To jste ale asi dělal. A žádná prodlužovací šňůra, nebo rozdvojka. Musí být zapojen tak jako když fungoval pokud jste něco nedělal s elektrickými rozvody. A co když tohle uděláte je kotel úplně v klidu, nebo v něm něco cvaká. Mně jednou cvakal a nezapálil. Teda taky nevím jaký máte termostat. Pokud třeba Honeywel tak musí indikovat, že kotel má topit. Třeba zvýšit teplotu na termostatu. (baterie a pod) Pokud je to kotel s vnitřním bojlerem a nenatápí tak chyba je jinde. (knoflík UV na plno) Mně odešla zapalovací jednotka. Cena asi 1400 Kč podnikatel dnešního ražení si vyúčtoval 3000 Kč plus práce plus doprava. A bez faktury.
Co se týče naznačeno teploty asi označil servisák. Některým lidem by mělo být zakázáno radit. Je to údajně optimální teplota na nejmenší spotřebu. Není potřeba honit kotel na plno. Dostane se do stavu Zapnuto, Vypnuto. To je jak auto Plyn, Brzda. Uvedený kotel má asi modulaci. Vyhodnotí jak často zapíná a nastaví si takovou teplotu která stačí na tepelnou ztrátu objektu takže teoreticky by měl hořet pořád s dostatečným výkonem. Žádné Zapnuto, Vypnuto.
Máme taky tento kotel , Dakon BEA 24 , měli jsme již 2x úplně stejný problém a bylo to v řídící jednotce zapalování která odešla. Za dobu co kotel máme již byla měněna 2x , dle techika největší bolest těchto kotlů . Cena opravy vč. jednotky byla cca 3500 Kč.
Mám stejnou zkušenost,jako mibo. Kdysi jsem dakon měl a stále tyto problémy. Servisáci to opravovali na střídačku výměnou zapalovací automatiky a základní desky. Když mě to přestalo bavit,pohledal jsem na netu a zjistil,že dakon používá nějaké kondenzátory na hranici,tuším italské. Vyměnil jsem je za lepší a byl pokoj. Mmchdm,řešilo se to i tady,nejsem si jistý,ale podobnou zkušenost má někdo z rádců. Myslím babkazov anebo suzymon?
Taky mám Beu komín s bojlerem. V kotli to furt cvakalo a nezapálil. Odešla zapalovací jednotka. Taky oprava stála 3500 Kč. Servisák ji neměl jel pro ní asi 15 km kde byl sklad ND. Snad Batňovice. Nyní zrušeno a teď snad Úpice u Trutnova. No a na stránkách toho Eshopu jsem zjistil, že zapalovací jednotka stojí asi 1400 kč.
Ještě ji mám doma a docela by mne zajímalo kde mají být ty podezřelé kondíky. Zda v té jednotce, nebo na hlavní desce.
Když kotel nešel po druhé byl to právě ten tlakový spínač. Lehká výměna. Jen ta cena. V tom skladu byl drahý a odjinud plus poštovné vyšlo na stejno. Asi 300 Kč.
My máíme Dakona od roku 97 je to 24 s ohřevem vody a za celou tu dobu se měnily jen nějaká 2 čidla.
Tchán má tentýž kotel, jen bez ohřevu vody a tu desku měnil 2x. Takže bych nevylučoval ani to, že to skutečně chcíplo.
No s tím kotlem jsem to opravdu byla já. Také mi za drahý peníz servisáci "vnucovali" výměnu řídící desky. Ale u mne ta jejich oprava přesahovala 10 tisíc. Nakonec mi to opravil můj kamarád. Já jsem koupila asi za 6 stovek nová relé a on tu řídící desku vyndal a vyměnil ta relé. A bylo po problému. A řešila jsem to dlouho i zde na poradně. Ale u mne to byl elektrický kotel Protherm, ale jak to tak čtu, tak bude princip asi stejný. Mně prostě ta relé nespínala čerpadlo, kotel se přehřál a upadl do poruchy.
Stížnost/upozornění na firmu Dílynakotle s.r.o
Chci provést recenzi firmy "Dílynakotle". Objednal jsem u této firmy elektronickou řídicí jednotku k zapalování (zapalovací jednotka) pro svůj kotel Dakon BEA 24. Po zaplacení kusu předem jsem po čtyřech dnech dostal kus, který neměl s mým kusem nic společného (a dokonce to byl díl jiného kotle). Okamžitě jsem podal příslušnou stížnost prostřednictvím e-mailu. Nepřišla žádná omluva, jen obviňování "brigádníků" (kdo ví, kdo je najal a kdo za ně má být zodpovědný). Zástupce firmy slíbil, že mi další den pošlou správnou díl přes kurýra. Kus skutečně došel o pět dní později. Jednalo se o elektr. jednotku se stejným názvem (SIT 577 DBC), ale opět od jiného kotle – poznám to dle počtu pinů. Znovu jsem tedy upozornil na problém prostřednictvím e-mailu. Odpověděli mi, že problém je můj, protože kromě označení musí být zkontrolován kód kusu, napsaný malým písmem a sedmi číslicemi. Zeptal jsem se, jak to lze napravit, načež mi odpověděli, že musím poslat kus zpět na své náklady a objednat (a zaplatit okamžitě podruhé) další kus s odlišným názvem SIT 579 DBC, než má původní elektr. jednotka kotle. Na základě této reakce a vzhledem k obtížím, které už jsem měl, jsem jim sdělil, že kus pošlu zpět. Na nabídku, abych koupil a zaplatil další jednotku, jsem nereagoval a neobjednával. Náhrada mi na účet nepřišla. Opět jsem podal stížnost dvakrát, zde je odpověď:
Dobrý den, v pátek Vám platbu odešleme. Ze zákona máme 10 dní na vrácení platby při odstoupení od smlouvy.
Náhrada mi nepřišla dříve než po dvanácti dech od data převzetí zásilky (informace o doručení vrácené zásilky mi přišla prostřednictvím SMS komunikace od České pošty).
Navíc jsem dostal zpět o 85 Kč méně. Opět jsem podal stížnost, zde je odpověď:
Jelikož byl díl nakoupen na IČ, a následně Vámi vrácen, nejsme povinni Vám vracet přepravné. Přeji hezký den.
Myslím si, že není co dodat. V sekci "Zboží" na Seznamu se nachází více pravděpodobně falešně pozitivních zpětných vazeb ve prospěch této firmy, protože když jsem chtěl napsat komentář, nešlo to. Zabraňte tomu, aby to, co se mi stalo, stalo ostatním. Tento text, prosím, co nejvíce rozšiřujte. Děkuji.
taKYse mi u nich sice občas stalo, že poslali něco jiného,ale s výměnou nebyl nikdy problém. Ono taky krom typu záleží na roku výroby, a pokud nesedí PINy pak způsob odkouření - komín nebo turbo. U některých (zrovna typu BEA by se to týkat nemělo, je to u ventilů HONEYVEL) se používají 2 zcela odlišné typy zapalovacích automatik podle typu ventilu .Objednával jste podle katalogového čísla dílu? Dakon BEA je dosti specifický a náhradní díly se dosti špatně shánějí, ale doporučuju UNICAL (viatherm.cz).
Objednávat podle rozkresu a katalogového čísla .
zkuste to levé kolečko otočit do polohy off ze dvě min počkat a znovu vrátit do pozice radiátoru pokud nepomůže volat servis
Myslím, že v 15,55 dostal několik pokynů. Zda vše zkontroloval nevím. Pak bych teprve volal servis
no jenže některé kotle když mají poruchu je nutno je vyresetovat právě vypínacím tlačítkem a odpojení od sítě nepomůže protože kotel má paměť ale u tohoto kotle nevím stopro jak to je, co to svítí za kontrolku je to kontrolka zapnutí nebo je v poruše?
No,nechce se mi to celé pročítat,protože už plynový kotel nemám,ale je šance,že tenkrát jsem odpověď našel zde - forum.tzb-info.cz/... . Zkuste počíst...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.