Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nestartuje pila, je slyšet přisávání vzduchu

Od: boban® odpovědí: 7 změna:

nestartuje motorová pila, jiskru hází docela slušnou, ale po každé zkoušce nastartování je slyšet "syčení", kdy asi karburátor přisává vzduch, syčení trvá asi 6 sekund.

Pila je velice rychle "přechlastaná benzínem, svíčka je vždy mokrá od benzinu. Pilu mám 10 let.

Dolmar PS 500

díky za případné rady


doplněno 08.09.19 22:21:

možná by pomohlo vyměnit membránu karburátoru,nevím

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

málo informací jakou má pila kompresi, není přidřen,á? nezkoušel jste palivo vylít a startovat bez něj když je zaplavená jestli alespon štěkne na zbytek paliva? jak staré je palivo? co tomuto stavu předcházelo?

hodnocení

pilu jsem měl rozebranou, ve válci jsou po stranách dvě ne přímo rýhy(z obou stran, trochu směrem dopředu -okem uživatele co řeže) , ale opotřebené plosky, prostě na tomto místě po přejetí prstem už není hladká plocha ale taková malinko hrubší, ale ne vyloženě rýhy, povrch pístu pokrytý tenkou vrstvou carbonu, prostě je píst dost tmavý. Palivo vždy nové a poměr oleje k benzínu pečlivě odměřoaný 50:1 originální olej do paliva.

Ale kompresi nebude mít podle mě špatnou, jelikož když je svíčka vyšroubovaná, tak se píst pohybuje velmi snadno při tahání startovacím lankem a při zašroubování svíčky už jde tahat za lanko ztěžka.

Pila byla odstavená asi tak 2 měsíce, ale už dříve jsem zpozoroval těžší starty.

Pila dostávala vždy trochu zabrat, řezal jsem převážně seschlé habry, kmeny. Asi tomu celkově nepřidávalo to, že mám původní filcový filtr, který vyčistit nejde, ten jemný prach se z toho dostat nedá, ani kompresorem. Takže tím méně průchozím filtrem jela pila dlouhodobě s menším množstvím vzduchu, proto ta karbonace, myslím

to by chtělo při nejmenším fotku, ale pokud jsou tam rýhy nebo je stěna válce nějakým způsobem opotřebená či poškozená tak vám ta pila nepůjde a místo toho aby naskočila tak se zaplaví

hodnocení

@pcmani

tak jsem teď zkoušel vylít nádrž a startovat, je to znát-pila má snahu zapálit směs a jednou i vyšlehnul plamen, prostě se mi zdá, že tam jde příliš mnoho benzínu, i po 5 zataženích(bez sytiče!) je prostor poměrně mokrý a svíčka také. Že by tedy chyba v karburátoru, co dává moc palivové směsi?

Tak jsem vyfotil ten válec v místě opotřebení, ať to není jen o psaní a lze se o co opřít, nechci plýtvat časem toho druhého zbytečně

Nestartuje pila, je slyšet přisávání vzduchu
Nestartuje pila, je slyšet přisávání vzduchu #2
Nestartuje pila, je slyšet přisávání vzduchu #3

na válci není vidět žádné poškození píst očistit stav kroužku neposoudím ale vzhledem ktomu že pila má deset let a je tam jen jeden tak bych ho vyměnil cca 200 kč přetěsnit válec a zkontrolovat jehlu s vahadlem popř seřídit vahadlo do roviny popř nechat karburátor vyčistit ultrazvukem posoudit stav membrán sací i regulační popř vyměnit jestli máte přetlakovou podtlakovou pistoli tak karburátor natlačit na 0.8 bar a zkusit na těsnost nastavit karburátor na základní nastavení a skusit nastartovat

hodnocení

@pcmani
Díky, asi koupím celý nový karburátor za 1000Kč

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]