Nejste přihlášen/a.
Prosím vás, v autě mám popraskanou exp. nádržku na vodu a prosakuje a tím se ztrácí voda.
Chtěl bych tyto prasklinky zalepit nějakým lepidlem, prosím můžete poradit jakým lepidlem na plasty nebo něčím podobným?
Děkuji
Chcete vědět, co vyjde levněji. Zda nová nádobka nebo oprava. Jednoznačně nová. Nestudoval jsem, z čeho expanzky jsou, ale vzhledem k chemii a teplotě bych to viděl na polypropylen (polyethylen má nižší teplotu tání). V zásadě je to ale jedno. Oba plasty jsou obtížně lepitelné, což znamená mnohem vyšší náklady na lepení (aktivátor) než u "snadno" lepitelných plastů. Navíc je spoj vystaven vysokým teplotám a tlaku, což je problém sám o sobě. Taky mě zaráží formulace: mám popraskanou nádržku. Z toho vyvozuji, že jde o více prasklin. Větší výskyt drobných prasklin nasvědčuje degradaci plastu. Degradovaný plast nemá cenu lepit, protože se postupně rozsype.
Máte tedy 2 možnosti: Lepit starý plast s enormními náklady (odhaduji 500 a více Kč) a prakticky nulovou šancí na úspěch nebo koupit novou nádržku, bez práce a bez starostí za stejné nebo menší peníze.
Nová nádržka je skutečně nejlepší řešení, ale snad by stálo za pokus vyzkoušet nejdřív svaření pomocí obyčejné pájecí pistole pro elektroniky. Opravil jsem tak už spoustu věcí. Ideální by bylo vědět o který druh plastu jde, pak by se dal přidat dodatečný materiál. Pak ještě existují cenově dostupná lepidla:
Tam ovšem výsledek nelze garantovat ani v případě, že lepený materiál bude dokonale odmaštěný a očištěný.
Souhlas s pokusem svařit. Pokud má tazatel podmínky a v případě nezdaru si nezlikviduje jediný dopravní prostředek, proč ne. Taky jsem za pomoci kusu plastu a obyčejné pájecí pistole zatáhl prasklinu v nádrži křovinořezu a už asi 3 roky funguje. Dokonce není nezbytně nutné, aby přídavný materiál byl shodného složení s materiálem základním (ale musí vydržet podmínky dané aplikace). Nesouhlas s pokusem lepení "cenově dostupnými lepidly". To je jen tahání peněz z tazatelovy kapsy. Netvrdím, že takové lepidlo neexistuje, ale rozhodně ho nenajdete na první ani desáté straně Seznamu. A najdete-li, stejně ho nepoznáte. Tudy fakt cesta nevede.
Tam máš přetlak...chladící systémy vozidel jsou přetlakové-dle mě jakýkoliv pokus o lepení skončí neúspěchem-jak praví zákon schálnosti,povolí to v momentě kdy auto nejvíc potřebuješ a jsi nejdál od domova. Kdyby stála 5 tisíc tak neřeknu že se nažíš to lepit,ale 500?
lidičky, teď se podržte!
cca 14 dní jezdím! čím jsem to lepil? . vteřinovým lepidlem za 4.90kč
prasklinu jsem se snažil vyčistit a sekundáč jsem tam prostě nalil, nehal zatuhnout a nakonec jsem to to zapatlal (jak zvenku zak zevnitř nádobky)dvousložkovým lepidlem na plasty, a úplně jako finalovku zvenku jsem to přetáhnul tyčinkou tavící pistole.
dnes vedro, motor taky byl v provozní teplotě a zatím drží...nevím ale jak dlouho
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.