Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Nejde zašroubovat LED žárovka do patice

Od: dzonecek* odpovědí: 9 změna:

Praskla mi žárovka stropního osvětlení R50 SP 40 na WC a nedaří se mně zašroubovat reservní žárovku do patice. Jakoby šroubení bylo větší než patice. Vyzkoušel jsem několik žárovek svítících třeba v koupelně (stejný systém), ale žádná nejde zašroubovat ve WC a tedy aby světlo svítilo. Mám pak zpětně problém žárovku vyšroubovat a mám strach, že žárovka mi v ruce praskne. Nejsem elektrikář, bylo možné závit žárovky něčím máznout? Nějaká rada?

Děkuji.

Dzonecek

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

7x

Namazat závit žárovky rozhodně NE! Podívejte se do objímky, jestli není zdeformovaný boční kontakt. Pokud ano, vypněte jistič a pokuste se kontakt malým šroubovákem narovnat. Musí být prkticky podél závitu a být lehce napružený. Když se to nepovede, budete muset objímku rozebrat a kontakt srovnat kleštěmi. Když to ani pak nepůjde bude nutné objímku (případně celé těleso) vyměnit.

Jak píše rv, je možné, že v objímce zůstala část závitu ze žárovky, ale toho byste si asi na demontované žárovce všiml.

hodnocení

2x

Než se v tom začnete šťourat, tak vypněte elektriku!

rv*
hodnocení

1x

Dřív se u žárovky občas stalo, že se vykroutila jen baňka a patice zůstala zašroubovaná. Protože je ze slabého plechu, dala se pomocí kombinaček přiměřeným násilím vyšroubovat.

Klidně závit mázněte, ale hledal bych příčinu, proč to vázne.

To je celkem obvyklá závada... Myslím to, že zůstane závit ze staré žárovky v objímce... Jak tu píše kolega! Vypnout jistič a pomocí kleští vyšroubovat!

jabraka*
hodnocení

0x

Vyšroubovat ulomenou patici lze lehce pomocí dřevěného kolíku.Namazat závit silikonovým olejem určitě jde.

JB