Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Jak zvolit správná systém topení

Od: jizan odpovědí: 9 změna:

Zdravím,

chtěl bych se zeptat, jaký systém topení (i pro ohřev TUV)by jste zvolili pro RD se 3 bytovými jednotkami při tepelné ztrátě cca 30 kw a 400m2. Měl jsem doma již několik odborníků a každý mi doporučuje naprosto něco jiného. Ze začátku jsme uvažovali o tepelném čerpadle voda vzduch, ale tady se pořizovací cena blíží nepříjemně blízko k půl milionu. Pak jsem přemýšlel o peletovém kotli, ale ten mi byl vymlouván kvůli finanční náročnosti jak na pořízení, tak na provoz a nakonec mi byl doporučen klasický elektrokotel, který je prý v nákladech na provoz srovnatelný s peletami, což se mi tedy upřímně moc nezdá. Moc díky za info.

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

3x

Plynový kondenzační kotel s cca 200l nepřímovyhřívaným zásobníkem.

hodnocení

0x

Plynový kotel, buď s ohřevem vody a smyčkou na teplé vodě, pro okamžitou teplou vodu v bateriích. Nebo plynový kotel a kombinovaný bojler o patřičné velikosti (ta smyčka samozřejmě platí i pro bojler), kdy vlastně v zimě máte ohřev teplé vody v podstatě zdarma, protože se bojler ohřeje současně s radiátory.

jizan
hodnocení

0x
Plyn bohuzel neni v lokalite dostupny a neplanuje se...

V tom případě zateplit...a tepelné čerpadlo.

Peletky nebo kotel na tuhá paliva ano, pokud to bude v automatu...a chcete to obsluhovat.

Nebo kotel na dřevoplyn, pokud máte k dispozici dřevo. Vložíte polena a celý den si toho nemusíte všímat (záleží samozřejmě na druhu dřeva, jak často doplnit).To ostatní stejně, jak jsem uvedl pro plynový kotel. Mají naši mladí a je to super.

mmmal
hodnocení

0x