Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nesezdaný pár - vyplacení

Od: evasterbova odpovědí: 50 změna:
Dobrý den, s přítelem jsem koupila před 6 lety chatu, za moje peníze, chatu jsme zbourali a přítel s moji pomocí postavil novou, vše za moje peníze do posledního šroubku, což můžu účtenkami dokázat. Přítel se se mnou rozešel a chce peníze za zhodnocení chaty, a otázka je jestli má na něco nárok když by to chtěl vzít k soudu. Děkuji za případnou radu nebo pomoc. Eva Štěrbová

 

 

50 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x
avatar ferax

Já bych řekl, že to dělal z dobré vůle, tak asi zdarma. Na chatě, mu zjevně nic nepatří, tak jestli mu ze slušnosti dáte něco za práci je na vás. Je to můj názor, jestli to tak lze nevím. Určitě ještě někdo zareaguje.

 

chata
hodnocení

3x

Evo, bude vás to něco stát, ale s tím spíše počítáte. Žádný odhad bych nepořizovala, ale zkusila se s ex dohodnout. Vím, někdy to není možné. Ať sám navrhne částku která by ho uspokojila, ale jen za odpracované hodiny v minimální mzdě. Pokud je např. elektrikář, tak ať si odbornou práci naúčtuje ve vyšší sazbě.

Kdyby jste přítele neměla, musela byste si sehnat na stavbu jiné lidi a těm také zaplatit. Je jedno kdo chtěl stavět, kdo koho opustil ...

Přítel ať vám nahrubo rozepíše odpracované hodiny s vyčíslením v korunách. Pak začne licitace a přeji vám, aby se vám podařilo dohodnout.

A ten seznam si pro jistotu schovejte . V případě soudu vám bude dobrý.

 

jenda2*
hodnocení

1x
Vyrovnani za odvedenou praci. To je fer. Pokud jste v LV vy jako majitelka. Da se to odhadnout celkem spolehlive.

 

hodnocení

1x
avatar ringo

Nebuďme naivní. Po rozchodu se většina párů chová jako vojska u Verdunu.

evasterbova
hodnocení

Bohužel to vidím okolo sebe a teď to prožívám na vlastní kůži. Nechci být nespravedlivá ale měla jsem za to že to dělal pro nás dva a rozejít se chtěl on. Obávám se soudu.

To si myslím, že moc nemusíte. Soud nebude zajímat jeho skuhrání, ale fakta. Čí je co a kdo co platil. Mrkněte na odpověď @idanova. Tak to prostě při pohledu z venku je.

 

ghcxy
hodnocení

1x
Normálně bych ho poslala do hajzlu. Co to je za dobu? To se jako při rozpadu vztahu dnes počítá, co kdo kde odpracoval a zaplatil? To snad ne toto..
Jasný. Chlap dře jak kun aby postavil barák a pak ma odejít se sklopenou hlavou. Ha ha.
ghcxy
A vztahy, kde všechno odedře žena, jsou podle vás taky hodné finanční náhrady? A že takových je. Bych chtěla vidět, jestli by vaše reakce byla stejná, kdyby toto bylo naopak. Chlap gaucovy povalec a žena kmitajici od rána do večera po domě, uklizejici, vařící, perouci prádlo, zarizujici nákupy... a chtěla by za to po rozchodu peníze.
Jestli nevidíte rozdil v tom, ze jeden postavi dům a druhý dela domaci prace tak se neni o cem bavit.

Každá žena má domácí práce jako hobby - jinak by je přece nedělala *smich*

evas*
Ano plně s vámi souhlasím, domácí práce se berou jako samozřejmost a já to dělám ráda, ale nelíbí se mi že on se rozhodl že odejde za vůní hospody a kamarádů, a já která mu se vším pomáhala, a byla to těžká práce, ( cihly, trámy, podej tohle, dones tohle, uvařit do toho jídlo atd.) a teď bych měla za jeho rozmar platit tak to se mi nelíbí. Dělal to pro nás pro oba, nedal do toho ani korunu, ale jak jsem už psala tu práci a dřinu mu neodpírám. Je mi s toho jen smutno a nechci ho podporovat v jeho rozmarech.
vilik*
Radoss, jedubabička, váš pohled je pro mě sice pochopitelný, ale přesto vidím chybku v tom, že domácí práce jsou pro vás méně oceňované než stavba domu. Raději bych osobně 2 hodiny štukoval než hodinu žehlil. Jedubabičce možná přijdou stavební práce těžší, když je žena, u radosse si myslím, že doma moc nepomáhá, když propaguje takový názor.
Stejně tak ceny zednické práce uvedené ve vláknech jsou nadsazené. Pokud neodvádí pán daně, nelze operovat s cenou hodinové práce na úrovni profesionála s živností, ale sotva zedníka v zaměstnaneckém poměru. A nehledě na to, že za stejnou dobu prostě stejnou práci neodvede.
Kdybych už chtěl počítat, vzal bych hodinu práce na chatě proti hodině práce pro domácnost. Případná doba navíc by byla kompenzována nájmem, nákupy apod. Možná dojdeme i k tomu, že by pán musel ještě platit, kdyby na vyrovnání trval.
Morálně bych měl vůbec problém cokoliv vyrovnávat. Rozhodnutí kupovat a stavět bylo iniciováno a podporováno z jeho strany, rozchod též, takže by zřejmě tazatelka tuto akci jinak neprovedla a mohla by se realizovat za její peníze po svém. Oba stavěli s vidinou něčeho, pán kvůli budoucí rekreaci, paní s vidinou klidu doma, takže se oba sice můžou cítit škodní, ale bylo to jejich riziko, se všemi důsledky.
Pro tyto důvody bych vyrovnání žádné nedával a souhlasím s názorem paní Liduš.

@vilik - To s těmi domácími pracemi byl - asi nepochopený - pokus o vtip. Ale co už.

vilik*
Ahá.
Tak to jsem vážně nepochopil. To víte, chlap, myslel jsem, že vás to fakt baví.
krtek66

A já bych třeba zas do hajzlu poslal Vás no...a je to... :) to, že dotyčný (ať už je jeho charakter a důvod jakýkoliv) neinvestoval ani korunu do stavebního materiálu zde není prioritou. Důležité je, že věnoval svůj volný čas, který je sice těžké ocenit, ale ta investice tam z jeho strany je a viditelná, prokázatelná a nesporná. Kdybych chtěl být rýpal, tak z pohledu stavaře Vám řeknu, že na stavbě je z hlediska financí dražší ve většině případů práce jak materiál. Tudíž, i když je Vám to proti srsti, tak má nárok na určitou peněžní kompenzaci za vynaložené úsilí bez ohledu na to jestli jste svoji nebo ne. Morální důvod proč jej vyplatit je další, ale až druhý po výše zmíněném...

 

lidus*
hodnocení

1x

Já to vidím jinak než ostatní. Chata vaše, peníze vaše, vy jste poskytovala roky servis jemu a on vám. Zašla bych se poradit s právníkem a myslím, že jak přišel, tak by i odešel. Jeho není NIC. Na otázky investované práce pro rodinu co vše dá jinému než tomu co makal a investoval, mají zde jasné odpovědi tak si řekněte, že to dělal rád a nic mu nedávejte, řekla bych, že nárok nemá žádný.

mm*

Tohle je od lidus rozumný názor, jestli se chcete přesvědčit o správnosti, napište dotaz do právní poradny zdarma, ať zbytečně nevyhazujete poplatky za právníka. Upozorněte toho vyžírku, že nemá právní nárok rejžovat prachy a u soudu ať se připraví hlavně na soudní výlohy, tak ať se raději sám napřed poradí, než se zbytečně zadluží. Stejně to asi jen zkouší, jestli mu něco ze strachu před soudem nekápnete dobrovolně. Buďte ráda, že nejste manželé, ještě byste mu třeba musela platit výživné. *sok*

 

idanova*
hodnocení

1x

Zdravím. Mně napadá jiná věc. Takže on bez bytu a peněz si našel vás s bytem a penězi a pak chtěl, abyste za ty své peníze koupila chatu, kterou on vymyslel zbourat a vystavět společně novou - taky za jen vaše peníze, a ještě si celou "rekonstrukci" fotil. Z toho mi jasně vyplývá předem připravený plán. Podle mně jasný naplánovaný podvod. Vy jste společně vystavěli novou chatu za prokazatelně jen vaše peníze na jen vašem pozemku. On chce zaplatit zhodnocení = stavební práce. Vy jste si u něj objednala nějaké stavební práce? Dohodli jste se na nějaké výši úplaty, kterou on za to bude chtít? A nebo předložil přímo návrh nějaké smlouvy s vypočítanou sumou k vašemu souhlasu a podpisu? Vyčíslil vám částku předem? A chtěla byste v takovém případě vůbec nějakou "rekonstrukci" dělat? A přitom zdarma u vás 1/2 roku bydlel, za domácí práce vámi prováděné nic neplatil, tak holt přiložil ruku ke společnému dílu na chatě. On neměl na nic peníze, tak si to odpracoval. Není to spíš slušnost? Nebo vy se mu taky chystáte dodatečně, bez předchozí dohody vyúčtovat 6 let praní, žehlení, vaření, mytí nádobí, sex, amortizaci "používaného"...? Nemůžu si pomoct. Pro mně je to podvodník a hajzl. Nedávejte mu nic. Ida

A že sex je prý dnes drahý...*smich*

@iádanova - Vy jste si u něj objednala nějaké stavební práce?
Vzhledem k tomu, že tazatelka stavbu akceptovala, materiál platila atd., dá se předpokládat konkludentní souhlas s jednáním jejího partnera.

Stejně jako když ho nechala bydlet u sebe doma zadarmo. Ani k jednomu ji nikdo nenutil, konala dobrovolně.

mm*

To by se taky mohly chtít zpětně prachy za kdeco ..např. různé "příjemné masáže", které se akceptovaly bez písemné objednávky..?. *ua*

 

hodnocení

0x

@evasterbova - s přítelem jsem koupila před 6 lety chatu, za moje peníze
Nějak nerozumím - chata je ve vašem výhradním vlastnictví?

evasterbova
hodnocení

Ano chata je v mém vlastnictví a chatu chtěl zbourat a postavit zděnou chatu. Mě se do toho nechtělo ale nakonec jsem souhlasila. Jak jsem psala koupila jsem ji za své peníze a financovala stavbu nové chaty. Teď když se se mnou rozešel, tak chce peníze za to že chata má větší hodnotu a že to je jeho práce. Zapomněl že jsem mu byla ve všem k ruce ale samozřejmně nepopírám že se nadřel.

 

jenda2*
hodnocení

0x
Vlozena prace treba za min. mzdu x pocet odpracovanych hodin dela nejakou sumu, ktera zhodnotila chatu. Tezko nekdo mavne rukou na treba 150 000 Kc.

 

belicka
hodnocení

0x

Já bych to viděla na dost velké vyrovnání. Je tu rozpor.

Protože chatu jsme zbourali, tedy do základů? A chce peníze za zhodnocení chaty - pokud je chata zbouraná, nemůžete ji zhodnotit, ale pouze vystavět novou.

A v dnešních cenách za práci řemeslníka to nějakou zlatku asi hodí. Chtělo by to udělat odhad.


doplněno 07.03.19 21:17:

Pár návrhů k diskuzi a zamyšlení.

Tak nějak propočtěte, kolik let jste chatu stavěli. Z čeho ta chata je postavena? Kolik tam bylo vysloveně ruční práce, kolik hodin denně a o víkendu se na ní pracovalo. Nebo byla chatka nějaká dřevostavba - skládačka z výroby?

Cena řemeslníka se pohybuje ve stokorunách 300 - 800 Kč.

Hospodyně pracuje tak 110 - 200 korun za hodinu.

Optejte se pána, kolik by si představoval, a zkuste smlouvat, aby cena byla přijatelná pro oba.

Jestli jste těch 6 let bydleli spolu, dával vám peníze na bydlení a domácnost? Pokud ne, tak třeba můžete odečíst i za to bydlení.

Též může argumentovat psychickou újmou a traumatem, že Vás opustil a Vy jste čekala klidný rodinný život, zakotvení, svatbu.

Pro odlehčení: Je to těžké, jak se v tom začnete vrtat, tak si každý může chtít napočítat za různé úkony ve vztahu, že. On za sexuální služby, vy za sexuální vstřícnost atd..

evasterbova
hodnocení

Tomu rozumím, ale to bych i já mohla jít do detailu s prací v domácnosti. To jsem taky dělala pro nás oba, ale jak je známo ženská práce se za nic nemá. A to samozřejmně dělat nechci, protože jsem to dělala ráda. Ale jak tak čtu příspěvky tak asi budu muset zase platit.
jenda2*
To jste zili ve spolecne domacnosti. To neni zpenezitelne. Chata ano a sama se nepostavila.
evas*
To bude těžké spočítat, ale budu muset si udělat nějakou představu. Koupila jsem i byt ale ten je po rekonstrukci a tady ho snad nic nenapadne co by mě chtěl započítat, a to jsem ho nechala rok bydlet zadarmo protože neměl aby mi platil půlku nájmu. Jak se říká za dobrotu na žebrotu.

 

hodnocení

0x

Bohužel neznáme podrobnosti, hlavně co se týká velikosti a hodnoty/ceny nově postavené chaty. Rozumné by bylo pokusit se o dohodu a dnes již bývalého přítele vyplatit cca 1/6 hodnoty/ceny té nové chaty. To by mohlo zohlednit podíl jeho práce na stavbě.

Beru to z hlediska lidského. Nevím, jak by to bylo s nárokem na nějaké vyrovnání, ale přesto si myslím, že se žalobou by u soudu mohl uspět, hlavně pokud má důkazy o své práci na stavbě nové chaty. A podle toho, co zde říkáte, byste mu asi jeho práci nezapřela.


doplněno 07.03.19 20:50:

Rozešli jste se v dobrém? Pak jste schopni se domluvit, mj. i tak, jak navrhuji.

Rozešli jste se ve zlém? Pak je každá dobrá rada drahá, protože nebudete ochotni přijmout jakékoli návrhy druhé strany.


doplněno 07.03.19 21:01:

@evasterbova: Pak to bohužel vidím na soud, který vás oba bude stát slušné peníze.

evasterbova
hodnocení

Důkazy má určitě protože si vše fotil a já mu určitě nechci upírat jeho práci ale nadřeli jsme se oba a odejít chtěl on. Vím že to není podstatné, jen nechci vyhazovat další peníze za něčí blbost.
evasterbova
hodnocení

Bohužel ve zlém, rodinný život ho nudil a dal přednost kamarádům a svobodě.
chata

satam - jak jste přišel na vyplacení 1/6 chaty?

Na to jsem nepřišel. Je to mj odhad a návrh. Myslete si o tom, co chcete.

 

jenda2*
hodnocení

0x
Skoda ze jste si neujasnili co a jak v pripade rozchodu. Priklad predmanzelske smlouvy je vhodny. Oba utratite penize za predrazene pravniky.
evas*
Proto jsem vše platila já, ani ve snu by mě nenapadlo, že se bude domáhat peněz za práci. Opoměla jsem napsat, že to byl i jeho nápad vůbec chatu kupovat aby jsme vypadli z města. Hold mám smůlu a poučení pro příště.

 

hodnocení

0x
avatar gotrekzagary

Těžká odpověď, ale asi bych ho poslal do míst kam *slunce* nesvítí... S holým zadkem přišel a s holým zadkem odejde. Jeho problém, že Vás opustil. *cert*

evas*
To jsem mu řekla, ale to se mu vůbec nelíbilo.

To se mu nedivím... přesto si myslím, že to je jeho problém.

 

hodnocení

0x
avatar dabel

pokud se přítel finančně na chatě nepodílel a vy mu dobrovolně nic nedáte má smůlu

to že se tam dřel dělal z dobré vůle

smlouvu nemá a dokázat že ste měli nákou dohodu mezi sebou bude nemožné

já bych byl ůplně v klidu

ihefulow

Z pohledu práva je úplně jedno, jestli přítel dodal na stavbu peníze či přiložil ruku k dílu.

Naopak bude problém prokázat, že to byl z jeho strany 100% dar. Já bych se raději dohodnul. Klid není na místě.

 

jabraka*
hodnocení

0x

Nejde vyčíslit poměr dvou lidí ve vztahu.Jeden pro druhého dělá pomyšlení.Myslím,že zkouší vaši odolnost.K soudu se bez dokladů nepustí.Proto bych pro sebe odhadl jeho přínos a vyjádřil v penězích a odečetl svůj podíl,i když menší.A navrhl bych vyrovnání.Samozřejmě bych si to od něj nechal podepsat.

JABRAKA

 

belicka
hodnocení

0x

Pokud Vás opustil pro volný život, tak možná dnes vzpomíná, jak se měl s Vámi dobře, co by mu chybělo. A protože zná vaši dobrou finanční situaci, tak se chce zahojit.

Nestálo by to za to, abyste se šla poradit - konzultace - k právníkovi?

Nějakou zlatku bývalému dát, podle Vašeho uvážení, nechat vše sepsat a podepsat před právníkem.

On nebude mít stejně další peníze navíc, aby se soudil o něco navíc.

Právník si bere od 1500 - 2000 Kč na hodinu.

Hodně právníků poradí on-line, přes e-mail. Zašlete popis případu, případně podklady a oni Vám nějaké resumé k tomu napíší, jak se zachovat, co pro Vás bude dobré učinit za kroky.

evas*
Tak nějak to vnímám i já a mrzí mě to, protože plány jsme měli úplně jiné a srdci prostě neporučím, ale teď jsem poznala co to je za člověka, čeho všeho je schopný. Někoho právního vyhledám protože půjde asi o hodně peněz a ty už vyhazovat nechci, musím myslet na důchod aby bylo o mě postaráno. Děkuji

 

hodnocení

0x

@evasterbova - Teď když se se mnou rozešel, tak chce peníze za to že chata má větší hodnotu a že to je jeho práce... ani ve snu by mě nenapadlo, že se bude domáhat peněz za práci
Takže on vám v podstatě postavil novou chatu - sice za vaše peníze, co se materiálu týče, ale tu práci a čas investoval on. Vy jste vážně čekala, že na vašem majetku bude dělat zadarmo? Vy jste ho sice taky "nechala rok bydlet zadarmo", jenže to bylo vaše rozhodnutí - stejně jako on teď jste mohla požadovat podíl na výdajích za bydlení.

Ale to jsou jenom spekulace - dokud případně nepodá tu žalobu, tedy nebudete přesně znát jeho argumenty a čeho se domáhá, pak jsou všechny úvahy předčasné.

Ještě mě napadlo - nepřemýšlela jste o možnosti mediace? Někdy pohled nezávislé třetí strany může pomoci si přinejmenším ujasnit postoje.


doplněno 08.03.19 10:10:

@evas - já která mu se vším pomáhala, a byla to těžká práce, ( cihly, trámy, podej tohle, dones tohle, uvařit do toho jídlo atd.) a teď bych měla za jeho rozmar platit tak to se mi nelíbí
S jeho "rozmarem" jste zjevně souhlasila, jinak byste nekupovala a neplatila - stejně jako jste "se vším pomáhala" na vybudování vašeho výlučného majetku - tak co se vám nelíbí?

evas*
Ano máte pravdu bylo to moje rozhodnutí nechat ho bydlet za darmo, protože partneři si mají pomáhat, ale i ta stavba byla jeho rozhodnutí. Já jsem stavět nechtěla, on to chtěl sbourat a stavět, a já jsem teda souhlasila, vědět dnes co se z něho vyklube tak bych do toho nikdy nešla a nebo rovnou si najmula řemeslníky aby to udělali. Za dobrotu na žebrotu.

 

@evas - Za dobrotu na žebrotu.

Pán si možná myslí totéž ;)

 

jenda2*
hodnocení

0x

Jak píšete dál, rok bydlel zadarmo, protože neměl ani na půlku nájmu. Přes to všechno chce odejít. Nejednali jste podle moudra: dobré účty dělají dobré přátele a zřejmě jste ho nějak ponížila ve smyslu financí. Proč by jinak ze zlaté klece chtěl odletět? To nějak nedává smysl.

Dejte vše na papír, zjistěte si cenu zedníka za hodinu jeho práce, propočtěte s dobou stavby, odečtěte vaše platby za vašeho bývalého přítele a máte po problému. Pokud se mu to nebude líbit, tak vás to nemusí trápit. Pokud neměl dříve na nájem a dnes má jiné bydlení, tak je to fakt nějaké podivné a proč se v tom patlat dál.Vy se zahováte férově a pokud by se chtěl soudit, pak si to bude hradit za své. Vždy je chyba na obou stranách. Vždy.

evas*
Nevím čím bych ho dohnala k tomu aby odešel, moje zásada je že rodina by měla být na prvním místě a až potom příjdou na řadu kamarádi a hospoda. Nevím možná jsem naivní, ale já jsem už starší ročník (50) a vypatlaný kamarádi který ho jen tahaj do hospody tím pádem nezbývá čas na jiné věci tak to může mít vliv na jeho odchod aby si užil té svobody.

 

hodnocení

0x
avatar stir
Vyčkávejte, on čeká, co mu dáte dobrovolně. Dáte mu jednou, přijde znovu... Ono stručná porada s advokátem může stát 500 nebo i víc, ale za jedno stání u soudu si vezme 25-30tis a to ještě bude muset zaplatit soudní poplatek. Bude na to mít? Takže až vám přijde od něho nějaká právní výzva, teprve pak bych si hledal advokáta. Proč stahovat kalhoty, když brod je ještě daleko anebo žádný není.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]