Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kompresor z ledničky na foukání pneu

Od: lukt odpovědí: 21 změna:

Jak na takový kompresor přidělat klasickou zakroucenou hadici s rychlo spojkou co byvá na běžných velkých kompresorech třeba v autoservisu?

Chtěl by na ní mít i tu pistoli s manometrem. Lze na ten kompresor nějak přidělat rychlospojku aby na něj šla přidělat ta hadice? Nebo hadici z jedné strany zařísnou a nastrčit jí na vývod a stáhnout jí klasickou šroubovací sponou jak to mám teď akorát na gumové hadici od nějaké staré pumpičky? Vím že ty hadice jsou dost tvrdé tak nevím zdali by to tak šlo.

 

 

21 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x

Nějakou gumovou hadici o vhodném průměru nastrčíš na výtlačnou trubku kompresoru. Pak si do hadice můžeš přidělat jakékoliv vzduchové koncovky.

Velký problém ale bude v tom, že klasický kompresor má na výtlaku nádobu, do které se ukládá stlačený vzduch. Ty žádnou nádobu nemáš a když uzavřeš vzduch pístolí, tak se kompresor a všechny hadice začnou tlakovat.

Nevím jak velký tlak snesou hadice a jestli prvně praskne hadice a nebo se zničí kompresor. Ale každopádně je to hodně rizikové zapojení. Takže si to raději ještě rozmysli.

Pokud bys do výtlačné hadice dal rozbočení a nějaký ventil, který bude trvale otevřený a pouze při potřebě tlakování bys ventil uzavřel, tak by to mohlo fungovat.

Vhodnější by bylo použít vzduchový pojišťovák, přes který vysoký tlak vzduchu odfoukne.

 

hodnocení

1x
avatar jmlc

naprosto běžně se to dělá, i když 1) sběrné suroviny pindají, že lednici bez kompresoru nechtějí a 2) kompresor má freon a oleje, které ničí ovzduší a výroba je tedy neekologická.

Netuším, jak moc ničí domácí výroba ovzduší v poměru s denním nájezdem motorového vozidla...

Připojení tlakové hadice na výstup z kompresoru je bez potíží - doporučím tlakovou gumovou hadici, kterou na jedné straně (u kompresoru) utáhnete opakovaně a pevně nějakou objímkou. Na straně druhé koncovkou pro něco takového.

No a teď to hlavní - u pistole to nasadíte jemně - jen s nějakým "vinařským páskem". Při tlaku nad 3-4 bary to prostě vyskočí, mírně vystřelí... a vy můžete zase nasadit zpět.

Nevýhoda je, že při spuštění kompresoru musíte mít v podstatě pořád puštěný vzduch. Nebo jen vteřinku, dvě mít vypnuto.

Další problém je olej, který v kompresoru prostě je - a bude i přes pokusy vykapat, vysušit, ... vyfoukat. Tento olej může ničit pneu zevnitř. Po čase se přeci jen vyfouká i ten zbytek, po letech užívání kompresoru jsem pak neměl problém ani s nafouknutým kopačákem... guma/duše držela víc než vrchní kůže...

yyy

Olej vyleje, vyfouká, vysuší a pak vyhodí. Víš, na co tam ten olej je vůbec? *smich2* Je tam na mazání a chlazení. Radíš bájo.*kafe*

Ten olej musí pryč - pokud ne, vyfluše se to foukáním. Nebude tlakovat kola kombajnu!

A nebo musí mít olejový filtr - resp. vzduchový, který případnou kapalinu zachytí.

Radím, co praktikuje už můj děda - máme takové kompresory 4 rodiny, nejstarší je 50 let!

lukt
hodnocení

Kompresor jsem dostal už bez oleje ale jelikož nejsem blbej a vím že to je jako provozovat auto bez oleje tak jsem mu dal cucnout trochu nového. Ani toho oleje z něj moc nefouká a eliminoval jsem to delší hadicí kdyby náhodou, nikdy mi to teda nenacákalo do duše.

Pak tam ještě na vstupu mám udělaný vzduchový filtr aby se do komprsoru nenasávaly nečistoty.

yyy

pro JMLC - vyfluše to stará bába. Tebe by jsem chtěl mít pod dozorem v práci. Letěl bys na minutu a vše zaplatil, co by se pokazilo. Nemazat - znamená nejet. A pak to zadřít. Že se s tím nic nestalo, neznamená, že je to dobře. *modla* Kam jsi bože hlavu dal, když jsi tohle dělal...

Možná jsem blbec ... Ale proč to sakra furt jde bez potíží? Foukam roky sousedům kola u aut, jízdní kola, balóny,... A furt to potvora jede... A ten 50 let starý? Pořád na stejném místě, ten toho už dofoukal.
Pokud chce někdo dokupovat filtry a další, ať si koupí normální kompresor. Tady se jedná o domácí kompresor pro domácí použití.
lukt
hodnocení

@jmlc

Tak ten 50 let starý kompresor bude určitě kvalitou někde jinde než kompresor který mám já a není divu že stále běži i když je provozován na "sucho". Ten můj bude starý tak max. 15 let a pochybuju že bude stejně kvalitní tak chci mít jistotu.

No já uvedl, že jich máme víc. Poslední je tak cca. 5 let v provozu v garáži - byl z cca. 10 let staré lednice.

Ale to je úplně jedno - zařiďte se, jak chcete. Osobně jsem si koupil jen sadu z kaufu v akci za pár korun. Když budete chtít nějaké filtry, tlakové nádoby, různé serepatičky, pak jste na ceně slušného kompresoru z obchodu, který to všechno má a je ověřen.

 

hodnocení

1x
avatar ferax

Tohle se občas dělávalo, ale dnes koupíš malý kompresor na foukání aut, má další nástavce na foukání míčů, nebo bazénů a matrací. Cena 250-300Kč. Za tu námahu a nejistý výsledek to nestojí.

jj- navíc ta sada ke kopresoru je často dražší než onen malý kompresor kompletní...

A pokud to bude ten kompresor, který má 3 ozubená kola - dvě krajní kovová a to prostřední mezi nimi plastové, tak si za ty tři stovky možná i dvakrát foukneš. Typickej kšunt s ku...m.

fesoj999® - tak kompresor za tři stovky jsem používal asi tři, nebo čtyři roky a bez problémů. Pak jsem koupil jiný, protože jsem potřeboval trochu vyšší tlak (na cyklo pláště).

 

 

hodnocení

0x
avatar stir
Já mám hadici s avie nebo liazky nasazenou na kompresoru a stahlou šroubovací páskou. V Číně jsem pak koupil pistoli s manometrem a foukam s tím silnicku na 9 barů. Páčku na pistoli mám stlacenou gumičkou aby byla pořád otevřená, jinak by ten tlak tu hadici roztrhl. Prostě nasadim na ventilek a foukam, až je dost podle manometru, tak sundam z ventilku.
Počítej s umístěním na místě, kam s autem dojedeš. Při přenášení se v kompresoru rozhrká olej a pak ti to naprská do gumy. Spojení guma+olej není šťastná kombinace. Já koupil hadičku na jako metráž v OBI na trubce kompresoru jsem to jen stáhl páskou a na konec kupil koncovku v kellyně.
Já to mám na místě, nikam to nenosím, foukám s tím jen kolo, protože natlakovat 9 barů, to se člověk pumpou nadře, ještě než vyjede :) Olej nikam neprska, jedenkrát mi praskla duše, na slunku v horku, naštěstí jsem jel krokem, to je rana jak z děla. Takže ve vedrech tlakuju o půl baru míň :) Ta hadice má snad 8m,takže ten olej nemá šanci. Jednou jsem ji měl sundanou a byla suchá i u kompresoru, takže bez obav.

 

111®
hodnocení

0x

šikovný kutil si vyrobí filtřík do kterého nacpe vatu a ta olej pohltí..

Jak často ten filtr mění? Já to nikdy nepoužil...tedy filtr, olej šel do misky na alternativní použití a nějaký hlt jsem po týdnech pouštění vyšplíchal na sádroš...

virgill

nemusi se menit nikdy. kdyz to udelate chytre olej z vaty muze zase stekat dolu do kompresoru samospadem a neresite spotrebu oleje..

 

hodnocení

0x

Mám malý kompresor z ledničky s madlem které zároveň slouží jako malý zásobník vzduchu - pokud natlakuju "madlo", stačí po vypnutí kompresoru k dofoukání běžního jízdního kola. Max. tlak kolem 15 bar, jen je třeba trochu déle čekat. Pro běžné foukání kol není třeba ani filtr. Viděl jsem kutila který měl z ledničkových kompresorů a vzdušníku z Tatry solidní zdroj vzduchu pro stříkací pistoli. Překročení tlaku je lepší hlídat 6barovým pojistným ventilem - dají se dofoukat kola i u náklaďáku a je to lepší řešení než vystřelující hadice

 

111®
hodnocení

0x

on ten kompresor umí klidně 8atm.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]