Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Musim tuto zavadu hlasit pronajimateli?

Od: vojteska odpovědí: 10 změna:
Dobry den,
poprosim o radu... Jsme v najemnim byte a rozbila se nam sklokeramicka deska. Nejpouzivanejsi plotynka prestala ze dne na den hrat.Myslite, ze musim pripadnou opravu hlasit majiteli? Ci zavadu nahlasit az v pripade, kdyby se jednalo o uplnou vymenu spotrebice?
Dekuji moc :)

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

Záleží na tom, zda jde o běžnou údržbu a opravu, pak také záleží na tom, co máte napsané ve smlouvě. Takže koukněte do smlovy, zvedněte telefon a zavolejte majiteli. Podle mého názoru pokud je deska opravitelná, jde to za vámi, pokud je na výměnu, jde to za majitelem. Vše je ale věc rozumné domluvy.


doplněno 19.01.19 12:04:

Vojtěško, dočtěte můj příspěvek do konce;)

vojteska
hodnocení

V najemni smlouve mame pouze uvedeno, ze drobne opravy si hradi najemnik sam.

 

111®
hodnocení

0x

je-li sporák součástí pronajatého bytu, hlaste to pronajimateli, ten by měl zajistit opravu..

 

111®
hodnocení

0x

spotřebič určitě nebude drobná oprava, drobná je tak do 1000,-

 

hodnocení

0x
avatar amper

Dle mého názoru oprava sklokeramické desky není záležitostí do 1000 Kč - limit pro drobnou opravu hrazenou nájemníkem, viz NV308/2015.

Takže by měla celá záležitost proběhnout v režii pronajímatele. Doporučil bych zvednout telefon, závadu nahlásit s tím, že do 1000 Kč jde za Vámi, nad 1000 Kč za pronajímatelem. Existuje totiž ještě celkový roční limit, nad který hradí opravy pronajímatel, i když samostatně jsou podlimitní.

Pokud se ale ptáte, zda musíte hlásit závadu pronajímateli, tak ne. Můžete opravit za vlastní peníze. Každý pronajímatel takový postup uvítá.

vojteska
hodnocení

Presne to nas zajimalo..My bychom si chteli opravare zavolat sami a nechat to na nase naklady pokud by ta oprava nebyla tak "zavazna". Tak nas zajima zda to musime hlasit ci ne. Majitel bytu je docela vstricny clovek, ale casto cestuje, takze ta komunikace je nekdy na dny..

 

111®
hodnocení

0x

no a já bych to viděl tak, že pokud jste složili kauci, má pan majitel finance na tuto opravu už dopředu...

 

danys*
hodnocení

0x

Zavolejte pronajímateli a řekněte mu co se stalo a že si to budete řešit sama. Pokud by byla oprava dražší, rozhodně bych vám já jako pronajímatel nový sporák nekoupil, jelikož vám pronajímám byt a nejsem váš sponzor, abych vám platil nový sporák, ledničku, pračku atd. Pokud by to však bylo ve smlouvě, tak je pak situace jiná.

Jednak se nauč číst, mám dojem, že to moc neumíš (sporák x varná deska x poltýnka) a potom: Ten "sporák" nekupuješ mně, ale sobě. Já si ho po ukončení nájmu neodnesu. Tak zační přemýšlet a neblábol.

 

hodnocení

0x

Řekl bych, že jako nájemník se do původního vybavení bytu nemáte co vrtat bez předchozí konzultace s majitelem, takže ani tu opravu byste neměla řešit bez jeho vědomí. To je takový problém mu zavolat?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]