Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Větrací šachta u komína

Od: artus odpovědí: 16 změna:

Dobrý den. Ke krbovým kamnům na dřevo jsem si nechal postavit komín. Kominík doporučil systém Schiedel s větrací šachtou s tím, že šachta ke krbu přivede vzduch zvenčí. Bylo mi divné, proč by vzduch procházel 6 metrů shora dolů ke kamnům, ale nejsem odborník, a když se to vyrábí a kominík doporučuje, tak jsem do toho šel. Kamna hoří dobře, ale když k mřížce větrací šachty, která by měla přivést vzduch dovnitř, dám hořící svíčku, vidím, že tah v šachtě je obrácený, je tam výrazné proudění směrem ven. Čím víc se topí, tím je tah ven výraznější. Může mi někdo vysvětlit, jak tento systém funguje, nebo má fungovat? Díky za odpověď.

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

4x

Mám také Shiedel, ale také zvlášť přívod vzduchu pro krb trubkou 100mm.
Průduchy na komínu mám ale také ucpané (mřížku jsem vyjmul, omotal průhlednou potravinářskou folii a nacvakl zpět.
Ucpané je mám proto, protože při zatápění při určitém směru větru a nejspíše i tlaku vzduchu, mi to smrdělo z mřížek.
Po roztopení se průduchy ohřejí a komínový efekt zajistí proudění vzduchu ven.

U Vás zřejmě průduch funguje vždy jako komín, protože je dostatečný přísun vzduchu netěsnostmi.
Pokud zatěsníte dům, je zde možnost, že kamna přetlačí komínový tah a vezmou si vzduch průduchy komínu.
Toto je možné, ale ne jisté.
Taky může dojít k tomu, že to kamna nepřetlačí a zhasnou.
V každém opřípadě budou hořet hůř, než kdyby jste přivedl vzduch ke kamnům z vodorovné trubky.

jendad
hodnocení

3x

Správně by do toho komínu měla být zavedena trubka napojená na centrální přívod vzduchu (cpv) kamen. Tím , že to nemáte asi napojené , tak ten odvětrávací systém komína slouží jako další komín . Vzduch se tam ohřívá od vložky komína a stoupá vzhuru . Asi pravděpodobně nemáte zatěsněnou nemovitost a takový přídavný vzduch jste ani ke kamnum nepotřeboval a tento komínový systém je pro vás zbytečný.

artus