Nejste přihlášen/a.
Ale jistě. Stačí perlátor odšroubovat a nahlédnout do něj zevnitř a hned vidíte jak vlastně funguje. Perlátor není nic víc, než takové nějaké sítko, vylepšené o přisávání vzduchu.
A hlavně :
1/ Při zavřeném kohoutku máte v průtokovém ohřívači stejný tlak, který je ve vodovodním řadu.
2/ Při otevření kohoutku vám tlak v průtokovém ohřívači vždycky poklesne, ať už máte na konci perlátor nebo ne.
3/ Pokles či nárůst tlaku nemá na funkci zpětné klapky žádný vliv, protože voda je nestlačitelná.
4/ Zpětnou klapku můžou poškodit pouze a jedině zpětné rázy, opakované silné nárazy z protisměru, které perlátor nemá čím způsobit.
Takže odtud moje odpověď : Poškození kotle perlátorem je úplná blbost.
Perlátor má na vstupu výrazně zmenšený otvor pro průtok vody. Takže při puštění vody naroste tlak v potrubí před perlátorem.
Jestli to může způsobit poškození zpětné klapky nebo poškození kotle nevím. Toto by měl vysvětlit ten opravář, který to řekl.
Já bych spíš odhadl, že máš doma pákové baterie a při zastavování vody baterii prudce přestavíš do uzavřené polohy. Přitom od rozpohybované vody v potrubí vznikne tlaková špička (vodní ráz) a tento zvýšený tlak postupně poškodí zpětnou klapku. (ale toto je pouze moje domněnka).
Taky mi to přijde jako pitomost, ale ten vodní náraz u pákových baterií oproti otočným zní docela dobře. Jde mi o to, že mi tvrdila, že opravář, jim řekl, že perlátor snížil životnost kotle tak o 7 let jen jeho užíváním. Samozřejmě mohl být kotel který byl "vadnější". Víceméně mě zajímá jen teorie a pravdivost tohohle problému. Prakticky se nabízí otázka jestli u pákových baterií perlátor používat, když vlastně a opravdu dochází k prudkém zastavení toku vody a tím i tomu nárazu.
To s perlátorem je blbost, nemůže to mít sebemenší vliv na klapku.
Vliv moho mít pákové baterie a je úplně jedno zda je za pákovkou perlátor či ne.
To je nesmysl. Mmch. tlakový ráz při náhlém zastavení je větší bez perlátoru (větší díra = vyšší rychlost proudění = vyšší pohybová energie = vyšší ráz při zastavení. Navíc zpětné klapce jako takové nevadí, pokud už tam vznikne vysoký tlak tak nebude mačkat klapku ale ucvrnkne pojistným ventilem...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.