Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Vypínač stropních světel

Od: martinez odpovědí: 13 změna:
Zdravím, chci vyměnit vypínač stropních bodovek za chytrý, který ke správné funkčnosti vyžaduje vodič N (modrý), jenž v rozvodech nemám. Jeden vypínač stejných parametrů už mi tu chodí (místo N jsem tam spojil asi ty šedé), ale s druhým si nevím rady. Mám novou elektřinu i s proudovým chráničem. Když černý výstup vrznu na test do N, chodí to, ale svítí permanentně. Má někdo řešení?, prosím?
Vypínač stropních světel

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

0x
Nejsem tedy elektrikář, ale nějak mě nejde dohromady nová elektroinstalace s proudovým chráničem a chybějící modrý drát.
Ale říkám, nejsem elektrikář.

berger*
hodnocení

0x

A to je co? Tři dráty,vše fáze,pod proudem? Do světla? Něco je moc špatně,zkuste lepší obrázek,popsat barvy,neměřte fázovkou,ale vadaskou. A ač to píši nerad,protože jsem blázen,co se pustí do všeho,vy asi volejte elektrikáře...

jabraka*
hodnocení

0x

K tomu,aby světlo svítilo,musí mít kromě přívodu - fáze,také odvod,zemnící vodič.Pokud nemá,ani se o připojení pokoušet nebudu.

Zavolám odborníka.

JABRAKA

martinez
hodnocení

"Vše fáze" myslím, že to kope. Všechny tři. Když výpojím "pokračující", nesvítí mi to dál v bytě... "Svetlo" je jasné. Barvy pouze černá, hnědá, šedá... Ale jinak elektřina v bytě v poho. I chránič.

A ty rozvody vám dělal kdo, kouzelník? Pokud by to dělal odborník, budete mít všude na stropě tři vodiče, černý světle modrý a zelenožlutý. To samé i v zásuvkách. Zavolejte elektrikáře a do ničeho se nemontujte, pokud chcete oslavit vánoce.

berger*

Hm,černá ,hnědá,šedá jsou pro fáze,ale v tom případě tam další vodiče chybí. To mi přijde,jako bastl,jako by někdo zkoušel tahat další světlo z vypínače,šestky. Znova,nesahejte na to,volejte někoho znalého.

berger*