Nejste přihlášen/a.
Ahoj,
nezkoušel jste někdo spárovat obklady nebo dlažbu jinak než je zvykem, např. tak, že si naplníte tubu od silikonu spárovací hmotou a pak aplikujete špicí přímo do spár a pak zahladíte udělátkem o jistém poloměru? Přijde mi to jako docela zajímavý nápad. Hlavně by odpadlo to nepříjemné mytí a šudlání spárovačky po dlažbě. Někdy, jak jistě sami víte, dokáže spárovačka nadělat na určitém typu dlažby dost slušnou ( kolikrát nevratnou) neplechu. Tento způsob, byť trochu pomalý, by podobné neřádstvo eliminoval.
Co vy na to?
Také jsem podobnou techniku zkoušel,na štěstí hned první tuba této směsi,kterou jsem naplnil do vyprázdněné tuby od silikonu,mi nešla vytlačit.Stloačením se totiž ze spárovačky vytlačí voda a ta v tubě ztuhne.Finální stěrka,kterou jsem takto plnil,jde vytlačovat dobře.Klasické spárování,jde nacvičit velmi snadno,zvládla to i moje žena,která mi často pomáhá.I když nerada.
JABRAKA
Tímto způsobem byste si asi moc nevydělal, protože to bude značně zdlouhavé a ne vždy se vám povede tak čistá práce, abyste nemusel dodatečně čistit okolí spáry. Já jsem předělával dlažby v docela velkém prostoru, při přestavbě domu, ale nikdy jsem neměl s klasickým spárováním problém. Rozmíchal jsem cement, vždy tolik, abych ho stačil zpracovat, nalil jsem ho na plochu, roztáhl po dlažbě kusem gumy z pásu od dopravníku (okoukal jem to kdysi od zedníků), pak jsem nasypal dřevěné piliny (z měkkého dřeva), no a pak jsem to celé zametl koštětem. Nakonec jsem to několikrát utřel starým hadrem a bylo to. Druhý den už se to dalo normálně setřít tak jako běžnou podlahu. Nemůžu říct, že by podlaha byla nějak poškozená. Naopak, leskne se jako psí kul*y.
A to si myslíš, že to zahladíš bez zahlazení? Zase někdo vymýšlí krav.ny. Kdyby to někdo po mě chtěl tak dělat, tak ho pošlu rovnou někam.