Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, je mi 19 let a asi před půl rokem se rodiče rozvedli. Mamka si vzala do péče mou 12ti letou sestru a já zůstala s tátou, protože byt, do kterého se stěhovala máma s přítelem a s jeho dítětem byl moc malý. Rodiče se dohodli, že táta bude živit mě a máma sestru. Jsem student a od konce září nastupu na VŠ. S otcem jsme se domluvili, že on mi bude měsíčně dávat jistý obnos peněz na měsíc a já s ním budu hospodařit, jelikož je otec často v práci. Fungovalo to tak, že mi měsíčně dával 3000. Kupovala jsem si za to jídlo, občas někam vyrazila.. Když si chci koupit něco na sebe nebo mi peníze nevyjdou, beru peníze z brigády. Byla jsem spokojená, myslím že 3000 na jídlo a něco navíc jsou optimální. Jinak, na dopravu do školy mi otec dával peníze zvlášť. Jenže žijeme v domě a otec musí mamku vyplatit, takže teď bude splácet půjčku. Ale nájem platí asi 3000 a jeho výplata je něco kolem 30 000. Jde o to, že teď přišel s tím, že mi už bude dávat jen 2000. Já osobně si myslím, že je to málo. Je to vlastně nějakých 66 kč na den. I spousta lidí okolo, kterých jsem se ptala na názor říkali, že to ani není životní minimum. Upřímně, nevím. V těchto věcech se moc nevyznám, nevím jak to chodí v jiných rodinách. 3000 mi přišly optimální. Stejně jako mi příjde, že za jejich rozchod pykám nejvíce já, protože je to můj životní komfort, který se snižuje.. Díky za váš názor.
@aneta - Stejně jako mi příjde, že za jejich rozchod pykám nejvíce já, protože je to můj životní komfort, který se snižuje.
Pravděpodobně si ho budete muset zvýšit vlastním přičiněním.
NOZ § 913
(1) Pro určení rozsahu výživného jsou rozhodné odůvodněné potřeby oprávněného a jeho majetkové poměry, jakož i schopnosti, možnosti a majetkové poměry povinného.
§ 915
(1) Životní úroveň dítěte má být zásadně shodná s životní úrovní rodičů. Toto hledisko předchází hledisku odůvodněných potřeb dítěte.