Nejste přihlášen/a.
Potřebuji radu, před půl rokem přišel pracovník plynárem měnit plynoměr a řekl, že je tam porušená plomba.Plynoměr vyměnili, nechali mě podepsat zápis o podezření z neoprávněného odběru plynu, s tím, že do tří měsíců mě vyrozumí, jestli po mě budou chtít nějaké peníze.Nyní po půl roce poslali fakturu, ve které chtějí jednou tolik, než obvykle platím za rok.žádný černý odběr jsem neměl, už 9 roků vykazuji + - 10% stejný odběr. Myslím si, že ten z plynáren je zainteresován na tom, když jako odhalí nějakého černého odběratele a že tu plombu tam uloupnul, protože tam jsou dvě plomby, jsem mu říkal: vždyť tady plomba je a on no ale tady je ještě jedna, taková jako schovaná.No nikdy by mě nenapadlo něco dělat s plynoměrem.Myslím si, že je to pomsta za to, že jsem přecházel ke Slovenským elektrárnám. Co s tím, nemáte zkušenosti?
Pokud není plynoměr v bytě a v podstatě je volně přístupný, otočte se na tom a neměl by být problém. Plombu mohl poškodit kdokoli a vy nemáte povinnost plomby plynoměru jakkoli kontrolovat.
Pokud je plynoměr v bytě, odvolejte se proti fakturaci a uveďte důkazy, které jste uvedl zde, především pravidelnou spotřebu. Dále uveďte i informaci technika o "schované" plombě s tím, že se o plomby nestaráte a nebál bych se ani vyslovit podezření na svévoli technika s tím, že pokud budou nadále požadovat "pokutu", obrátíte se na právníka, popř. soud.
Chyba ! Koukněte do smlouvy...
za plynoměr a odběrné místo máte zodpovědnost.
Pokud například, žijete v lokalitě, kde lze takovéto jednání předjímat, nebo k podobné situaci již došlo, lze s distributorem navázat spolupráci a rozváděč osadit univerzálním klíčem typu abloy.
Ovšem domnění, že za anténu, elektroměr, plynoměr nebo vodoměr nejsem zodpovědný je naprosto mylná, distributor Vám jej vždy pronajme do užívání, v případě, že nastane jakákoliv nestandartní situace, máte jej kontaktovat aby mohl provést nápravu, pokud tak odběratel neučinní, tak neposkytl potřebnou součinnost uvedenou ve smlouvě.
Pokud chcete napsat "o to se má distributor postarat sám"
Uvědomte si jednu věc. V celé zemi má stovky tisíc osazených zařízení. Vy máte pouze jedno a to pár metrů od sebe. Chce po Vás jedinou věc, aby ste jednou za čas koukli, jestli je vše v pořádku. Myslí na to smlouva, podmínky i český zákon.
Dobrý den,
montéři denně vymění několik plynoměrů. Ty jsou proti neoprávněné manipulaci osazeny plombami, které odhalí případné neoprávněné zásahy do měřidla.
Vaše teorie a snaha celou situaci shodit na distributora je naprosto zcestná. Distributor má ve správě několik stovek tisíc měřících zařízení v celé zemi. Servisní a obchodní společnost je oddělená, tzn. že onen montér, který přijel vyměnit plynoměr nevěděl a ani ho nezajímá komu za plyn platíte, servis provádí stejně stále ta stejná společnost (distributor), to neví ani jeho nadřízený.
Jak si jako představujete, že to proběhlo? Ráno montér jel do práce a šéf mu volal, "tam u toho pána co přešel, on přešel jinam a těch jeho pár stovek nám bude chybět, nějak se mu tam pomsti !"?...
V tomto případě se dá jen konstatovat, že je to Vaše hloupost. Když Vám policista, řekne, že jste tam naproti někoho zastřelil, tak vy řeknete "šak tam někdo jde" a pak mu podepíšete nějaký papír a počkám půl roku jak to teda dopadne?
Měl jste ihned aktivně projevit nesouhlas s neoprávněným odběrem, nepodepsat, že jste s činnem srozuměn (tím jste prakticky přiznal svoji vinnu- protože ať už jste to udělal nebo ne, jste za plynoměr zodpovědný) a pak hned volat distributorovi, že je něco v nepořádku.
aneb, všichni mají povinnosti, jen já mám své práva.
Mohl jste podat odbor proti rozhodnutí. Je rozdíl nebo není rozdíl ve spotřebách? No asi bude, když byla vyčíslena pokuta. Pak je otázka kde je chyba.
Z 30letých zkušeností mohu říci, že pokud distributor někomu udělý pokutu a popotahuje ho za neoprávněný odběr, tak právem. Zažil jsem mnoho, nikdy, ale to, že by celý případ byl vymyšlený, jak uvádí tazatel, tedy že se chce firma někomu mstít. (o takových případech, jsem slyšel z dob minulých, kdy se chtěl režim mstít)
Ve vašem případě, ty plomby musel někdo poškodit, pravděpodobně tentýž sundal kryt a dostal se ke svorkám.. s kterým si potom třeba natáhl prodlužovačku - a už vznikl rozdíl ve spotřebách... (velmi častý případ v praxi)
ČEZ zkoumá jak, kdy a za jakých okolností .. ale kdo, to ne.. ve smlouvě je vaše jméno... ne toho kdo tahal prodlužovačku.
Nevím kdo poškodil plombu, ale odběr plynu +, - je stále stejný, jak jsem uváděl, k poklesu odběru nedošlo.Oni si na základě spotřebičů a použití vyhlášky, která je k neoprávněnám odběrům vydána spočítali, kolik by se tam mohlo natočit a to tam dali.Jenže ta vyhláška počítá s tím, že každý spotřebič jede na plný výkon 8 hodin denně a to jim vyjde šílené číslo a to účtují.Myslím, že to by mělo být v případě bez historie, já odebírám plyn asi 8 roků a spotřeby byly vždy podobné.
U plynoměrů je potíž s těmi plastovými nasazovacími krytkami na převlečné matky, co slouží jako plomba. Časem spuchří a rozpadne se sama i bez dotyku. Myslím tím tu tenkou obepínající část plastové žluté spony. Sám technik mi říkal, že se to po čase stává a bez potíží to znovu čerstvě přeplomboval.
Chyba bylo, tomu darebovi podepisovat ten nalhaný zápis o podezření. Soukromý plynoměr volně přístupný bych uzamknul. Elektroměr rovněž.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.