Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zátěžové kolečko

Od: requied® odpovědí: 17 změna:
Zdravím,
Připravuju se stavbu terénního paleťáku a narazil jsem na problém "kolečka"
Nabízí se použití normalnich pneumatik z auta, ale potřebuju aby se to vešlo pod dodávku.
.
Takže sháním zátěžové kolečko s nosností cca 1-1,5t, průměr 20-25cm, šířka běhounu alespoň 10cm (aby se to nebořilo na trávě) a samozřejmě co nejlevnější :)
Nemáte někdo tip?
.
Bude to něco takového:

youtu.be/...

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ben®
hodnocení

2x
avatar ben

Dobrý den, tak si přemýšlím, proč by měl ten vozík zajíždět celý až pod dodávku. Jak tam dostanete potom tu paletu? Nestačí jen přijet k dodávce? Potom můžete použít kola libovolné velikosti. Zdravím!


doplněno 13.05.18 12:00:

Už jsem to pochopil (musel jsem si přešlápnout) . Snad si vyberete viz odkazy: dilynatraktory.cz/... .

conezlin.cz/...


doplněno 13.05.18 12:57:

Což změnit konstrukci a použít více malých koleček s menší nosností - vedle sebe (za sebou) či na jedné ose? Zkrátka, tu nosnost (váhu předmětu) rozložit na více koleček. Jenže, to se Vám zase nebude líbit cena za více koleček .

hodnocení

Když přijedu jen k dodávce, tak jak zní tu paletu vyndám?
Ty vidle v mém případě budou zvedat až 1,5m a kolečka budou pořád na zemi.
Takže to prostě musí zajet pod auto.
Aby to stačilo jen k auto, tak by to muselo mít konstrukci jako klasická ještěrka.
Tohle se víc podobá tomu co chci.

youtu.be/...
hodnocení

Nevyberu, protože ani jedno nesplňuje moje požadavky...
Když už má nosnost přes 1t, tak je o hodně větší... Takže jsem zase tam kde jsem byl.
hodnocení

Více menších koleček klidně může být... Nicméně rád bych se vešel do cca 1500,-/ks. A to si myslím že by se skoro mohlo vejít i to pogumování kovového válce a bylo by to v celku a s větší nosností.
ben®

Podívejte se ještě viz odkaz (a tam až dole). Kolečka jsou malá a zátěžová - dvě na jedné ose budou i široká.

Cena je také slušná, tak z nich možná vytvoříte i ten válec.

montako.cz/...

hodnocení

Vždyť ty kolečka dole mají jen 80mm, takže jsou stejné jako přední kolečko paleťáku a po trávě tedy nebudou jezdit.

 

hodnocení

1x
avatar promon

Tak tenhle systém vozíku znám, prakticky stejný, jako je ten červený na videu. Jenže to funguje tak, že při nakládání dodávek ty přední kola zajíždí vedle dodávky - tedy dodávka ve finále je mezi nimi. Tkhle obča nakládám a vykládám P Partner, který je na platformě osobáku, tedy má nízkou světlost.. Ten větší rozchod kol vidlice má i tu výhodu, že má vozík vyšší stabilitu vůči převrácení na bok. Používají se tam kola typu široký bantam - něco takového

vezeko.cz/...

hodnocení

Nedovedu si představit, že by to mělo jít až vedle auta. Vždyť by to muselo mít rozkročení asi 2m (paleta je 120cm) a bylo by to strašně nepraktické.
Nemáte někde fotky toho vašeho "vozíku"?

Fotky nemám, je to takový domabastl - skutečně to bude mít kolem 200cm šířky.

Ovšem pokud trváte na tom, že ty vidle musí podjet pod auto, tak se stejně dostanete k šířce jen o cca 30-40cm užší, jako mají ty fabrické vozíky. Pokud na tom bazírujete a nejezdíte přímo bahnem, mohl byste použít kolečka z klasického paleťáku - tedy ty přední, klidně i v tandemové montáži

hodnocení

Ano ty přední kola mám jako rezervu.
Nějaké obyčejné (200x50 1t) polyuretanové jsem našel za 500,-/ks, takže to i splní můj požadavek na cenu. Nicméně nejdřív zkusím tu rouru obalit behounem z pneumatiky.
Jinak co se týče šířky, tak mezi koly nechám 122cm + 23cm budou kolečka, dohromady tedy nějakých 145cm. Takže se mi to vejde i do auta mezi podbehy.

 

 

nikdo*
hodnocení

0x

A co kolečka od přívěsu Sport Jacht? Tuším, že mají rozměr 8x20. Jedno stoji i s pneu a duší cca 1600 kč. K mání v pneuservisech. Někde skladem, někde na objednávku.

hodnocení

Ty jsou také hodně velké a navíc mají malou nosnost.
Bude to muset být tvrdé (nenafukovací) kolo.

 

hodnocení

Při nejhorším si z velké roury udělám válec na ložiskách... Jen by se mi líbilo kdyby to na povrchu mělo gumu aby to neničilo dlažbu.
Takže další otázka je, jak pogumovat kovovou rouru a ještě k tomu tak aby ta guma vydržela. :)
nikdo*

Tady v jablonci, a určitě nejen tady, je firma, která renovuje pogumované válce. Pogumuje, soustruží a brousí povrch. Možná by to uměli. Jmenují se Ligum, jestli se nepletu.

hodnocení

Me napadlo jestli by nešlo na tu rouru nalepit běhoun z normální pneumatiky.
Vyříznout rovnej pruh a třeba tam dát i pár nýtů. To asi vyzkouším.
ales123

rači bych do té firmy je to jistější

hodnocení

To určitě je jistější. Nicméně bude to mít jen minimální provoz, takže by to třeba stačilo.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]