Nejste přihlášen/a.
Bude nějak vadit, když použiju penetraci
vodné disperze styren akrylátového kopolymeru SOKRAT S2802A (Den Braven)
na napenetrování stěrky cementového lepidla v exteriéru bez následné finální povrchové úpravy?
- Ta stěrka/vrstva má rozměry 230x130x3mm. Za touto penetrací už nebude následovat žádná povrchová úprava. Ta stěrka je jako podkladní vrstva pod vozík samonosné brány. Tzn., že na stěrce může stát voda (Bude to vystaveno povětrnostním vlivům.)
Cílem je omezit nasákavost této vrstvy (stěrky), aby se voda do stěrky nevsakovala a rychle z vrstvy odtékala.
Případně jakou jinou povrchovou úpravu udělat, aby se omezila nasákavost a zajistila dlouhá životnost?
Balaste.
To vám nakukal kdo,abyste natíral povrch betonového základu pod bránu?Ještě jsem takovou inženýrskou odyseu neslyšel.
Aby vám to fungovalo,musel byste tu,,kostku,,udělat mimo základ,aby se dala natřít i ze zespodu.Pak nechat dlooooouho vyzrát a vysušit.Potom možná natřít.Voda totiž do betonu vzlíná ze všech stran.Pochybuju,že byste toto chtěl uskutečnit.
A když chcete zabránit té korozi,nepomůžou vám ani nerezové závitovky.To byste musel mít i nerezové vozíky...a další.
No hlavně si troufnu říct,že i když beton neošetříte,tak vám pozink vydrží aspoň dvacet let.Já osobně dávám pod vozík kousek IPY.On se na vozík přilepí sám.Nemá to izolační vlastnosti.Dávám ho tam proto,že brána je z mých zkušeností méně hlučná.Je to pouze můj názor.
Smysl je prostý:
hydrofobní impregnaci (ne Sokrat):
1) pouze na povrchu základu, aby voda snáze klouzala a rychleji odtékala z povrchu pryč.
(proč řeším odtok? protože beton je spíše vodorovně s nedostatečným sklonem a čím méně bude platle vystavena vlhkosti, tím déle bude odolávat korozi.)
2) nesnížil se difuzní odpor betonu
3) a jestli se pak nebudou tvořit na betonu lišejníky, tak to bude jen bonus (základ je v permanentním stínu)
Ten sokrat, na který se ptám v otázce, zvažuju dát jen pod vozík. Je na tom něco nepochopitelného?