Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
mám prorezavělé dveře od garáže, daly by se spravit bez svářečky nějak rozumně?
Přikládám fotky.
Děkuji
Kus plechu, trhací nýty a nýtovací kleště. Tolik k prorezlému plechu. Větší problém je, že je chycený i obvodový rám dveří. Nakolik, to nelze z fotky posoudit. V každém případě je třeba rez dokonale odstranit, ošetřit proti další korozi - např. odrezovač, antikorozní základovka a vrchní barva. A hlavně je potřeba odstranit příčinu, tj. dostat vodu od garáže. Jinak je to zbytečná práce a bude se to opakovat. Je vidět, že už to někdo v minulosti opravoval.
Zrezlý plech je třeba odstranit až do zdravého. Nový plech bych udělal větší minimálně o 30 mm než je díra, aby bylo do čeho se chytit. Pokud to má vypadat, možná by šlo udělat pruh na celou šířku dveřního křídla, ale to zas není na fotce vidět. Pokud jsou dveře vyztužené prolomením plechu "do psaníčka", tak to neuděláte a skončíte u prosté záplaty jako Váš předchůdce. Plech bych použil pozink 0,55 mm - nejběžnější, který Vám na míru střihne každý klempíř. Co se týká tmelení: Ač mám silikon v práci v oblibě, tady před ním důrazně varuji. Nevydrží. Pokud chcete tmelit, použijte klempířský tmel na bázi polyuretanu. Dostat vodu od garáže v tomto případě znamená zbavit se vlhkosti od země. Podle fotky ty vrata včetně rohu garáže doslova stojí ve vodě. Začal bych tím, že bych si zametl před vlastním prahem - narážím na tu vrstvu hlíny a mechu, která působí jako houba držící vlhkost. Ještě k tomu pozinku - čerstvý se nedá natírat běžnou barvou. Existují na něj snad nějaké speciální barvy, ale provádí se i umělé zestaření - nátěr čpavkovou vodou.
Dobrý den, Vám dole na ta vrata cáká voda, která se při dešti odráží od toho betonu před vjezdem. Já bych tam (po dokonalém očištění povrchu) nalepil (přinýtoval) pruh asfaltové lepenky (po celé délce vrat a do výšky nad rez) - a potom celá vrata natřel. Tu lepenku možná i z druhé strany vrat (uvnitř). Zdravím!
Začněte tím, že odstraníte mech a hlínu pod vraty, drží vám tam vlhkost a tím i korozi. Škoda, že není celková fotka vrat, rádcové radí postupy, jako by zbytek vrat byl úplně OK a měl se zachraňovat jenom tenhle roh. Mám ale zkušenost, že majitel většinou nechce vidět, že rámy křídel jsou už prorezlé jako celek a snaží se jen o flikování tam, kde došlo k odreznutí plechu od rámu. Pokud nechcete nebo nemáte možnost nových vrat, tak teď prostě jen přinýtujte kus plechu, klidně bez odrezování a nátěrů. Několik málo let to vydrží a do té doby dožije i zbytek vrat.
Pokud se Vám 0,55 mm zdá málo, můžete dát silnější. Taky by se dalo dát 1 vrstvu zvenčí a jednu zevnitř, ale záleží, jak to vypadá a dvě vrstvy se budou nýtovat blbě. S tmelem bych to viděl tak: Natřít jak vrata, tak záplatu, svrtat, podmazat tmelem, sesadit a za mokra snýtovat. Po zaschnutí opravit tmel a následně ještě přetřít. Taky to můžete na tmel jen nalepit bez vrtání a nýty pojistit až po zaschnutí, ale to předpokládá, že do vytvrdnutí tmelu budete mít zafixováno, tedy vrata nebudou funkční.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.