Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak vyřešit vyvýšené stání na auto vedle domu

Od: mtan odpovědí: 21 změna:
Dobrý den,
mám klasický RD, po základovou desku zatepleno a odizolováno, pak normální cihla zateplená 20 cm polystyrenem, výška podahy 22 cm. Kvůli lepšímu vstupu do domu bych chtěl udělat vyvýšené stání na auto tak, aby do domu byl jen jeden schod v úrovni podahy. Stání je totiž hned vedle domu. Po novu by mělo jít vedle fasády. Nic těžkého zdá se. Ale bylo mi důrazně nedoporučeno dělat nějaké hydroizolace dodatečně z boku domu. Takže prosté vyvýšení podél fasády, tedy přidat hydroizolaci z boku, vysypat štěrkem a udusat není možné. Jediné co mě napadlo je udělat krajní obrubník tak, aby se fasády nedotýkal (žádné předání vlhkosti). Tzn. asi 1 cm od fasády. Zbytek normálně dlažba. Napadá vás nějaké lepší řešení? Jsem strojař, tohle jde tak trochu mimo můj obor... :)
doplněno 01.04.18 09:42: Zde přikládám malý obrázek (bohužel malý, ale vše je vidět), který jsem našel na internetu. Tak trochu můj případ. Přesně takhle mám dům, spodní část je izolovaná a na horní je polystyren. Nevím, jak má vyřešenou hydroizolaci, ale něco podobného bych potřeboval take realizovat, prostě vyvýšit nad úroveň fasády...

Jak vyřešit vyvýšené stání na auto vedle domu

 

 

21 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ben®
hodnocení

2x
avatar ben

Dobrý den, najděte si informace o deskách Cetris viz odkaz (a tam Vlastnosti). Myslím, že i to provedení Basic by mohlo stačit. Tedy, dotaz jsem vyhodnotil tak, že hledáte materiál, který by oddělil hlínu od fasády a odolal i vlhkosti. Zdravím!

cetris.cz/...


doplněno 03.04.18 11:02:

Myslím, že tazatel nehledá složití řešení. Potřebuje jen oddělit fasádu od hlíny (přepážkou, která odolá času a vlhkosti), až zvedne terén na jedné straně domu o navážku (hlína, štěrk, dlažba), protože mu zmizí sokl a vše půjde až k obložení domu (rozdíl stavu viz obrázek 1. a 2.). Pokud tam je nyní již nopovka, tak by možná šla jen zasunout a nastavit dalším pruhem nebo snad zkusit ten Cetris (možná ho ještě natřít asfaltovým nátěrem nebo před něj vložit nopovku). Za tou přepážkou bude vzduchová mezera, ale to už si musí tazatel pořešit - jak desky vypodložit k soklu (podle velikosti mezery, která je dána sílou "polyše").

Jak vyřešit vyvýšené stání na auto vedle domu #2

Bene, pokud bude z obou stran stejná výška terénu, stačí na oddělení i nopovka. Pokud bude převíšení na jedné straně, musí být něco pevného, betonového.

Ale fakt jsem nepochopil, oč jde tazateli.

Milane však píše že je to na rovině. Já myslím že je to dost srozumitelne. Potřebuje vyřešit detail oddělení například dlažby a fasady-polyse, tak aby nedocházelo k poškození třeba vlhkosti. Dát nopovku k fasádě a k tomu přirazit obrubník nevím jestli je úplně pravé ořechové. Samozřejmě musí zamezit tomu aby mu z té plochy stékala voda k fasade- žlábek, vyspádováni.

Nemá smysl debatovat, tazateli je to jedno...

Já bych zase viděl jako hlavní to kryté stání - za svůj život jsem postavil jen 3 a všichni uživatelé byli nadšeni ze zkušenosti nezamrzlého skla... K tomu by se muselo vymyslet, jak upevnit stříšku... tj. další info, kterou nedostaneme. V případě přístřešku je naprostá zbytečnost řešit hydroizolaci u domu - spád bude samozřejmě od domu ... případně k domu a svod spojený s RD... možností jsou desítky, vůle není žádná, bude to upatlaný kousek pozemku bez smyslu a funkčnosti.

Honzo, a ve které úrovní je hydroizolace? Jak vadí, když bude vlhkost u baráku? Je to nad úrovní hydroizolace?

Tak jsem několikrát přečet dotaz, snad pomalu chápu. Jen nevím proč mu bylo doporučeno neodělit hydroizolací. Začištovací lištu na nopovku, nopovku, celé to zahrnout až k liště.

Snad jsem pochopil.

 

hodnocení

0x
avatar jmlc

Dobrý den. Zkuste lepší fotku - nemusíte tam dávat číslo domu, ale okolí, případně metr... ať vidíme víc. Neškodil by ani "nákres" - popis je dobrý, ale ne všichni si můžeme představit to správné a nevíme, jaké máte schopnosti reálného popisu ;)


doplněno 02.04.18 20:33:

Jsou různé varianty řešení problémů - pokud okolí nebude dostatečně popsáno, můžeme navrhnout chybnou variantu. Když je ta možnost, ... nebo je problém v mém požadavku vidět kousek domku s trochou bláta?


doplněno 03.04.18 07:45:

Dobrá, tak místo přesné rady jen technické připomínky:

"Kvůli lepšímu vstupu do domu bych chtěl udělat vyvýšené stání na auto tak, aby do domu byl jen jeden schod v úrovni podahy" - tak dejte ještě tisícovku tomu kamarádovi a on vám pozemek urovná, abyste neměl schod žádný! schody jsou neštěstí nemocného člověka, nešikovného člověka, vozíčkáře, ...

Další připomínkou - pokud řešíte izolaci stání u domu, který je správně zaizolován, nerozumím postupům stavby RD. Další izolaci k izolaci? Chtělo by to rozkreslit vaše myšlenky - já to nechápu.

Stání u domu je věc běžná, variant jsou desítky (i více), vše záleží na typu domu, okolí a možnostem. Zásadní info jsem asi přehlédl - bude to kryté stání? Nebo o něm alespoň přemýšlíte?

No jestli nebude následná informace z vaší strany ironická, můžeme pokračovat. Jinak vás asi všichni odkáží na svého projektanta, který opravdu na místě rozhodně a s vámi domluví každý detail.

K čemu by ti to bylo? Potřebuje vyřešit to, jak oddělit navezené stání od fasády která se tím zavezením dostane pod úroveň.

jmlc, já jsem nepochopil, proto s Vámi souhlasím, že to chce více infa. Ale pokud tazatel itonicky sděluje, "Nechcete poslat rovnou kompletní fotodokumentaci" asi moc odpovědí nedostane.

Stačila by lepší fotka a popis. Ale je na tazateli co (ne)sdělí.

 

mtan
hodnocení

Dobrý den. Nechcete poslat rovnou kompletní fotodokumentaci, v rozlišení minimálně full-HD, místa realizace s projektem? :D Jak již zde bylo v komentu zmíněno. Nejedná se o nic jiného, než jak realizovat vyvýšení stání vedle fasády. Prostě úroveň stání bude v úrovni fasády a obava je o prostup vlhkosti do zdiva... I tyhle dvě věty by měly jako dotaz stačit. Kdybych věděl, jak to udělat a měl bych nějakou dobrou představu, tak nejdu s dotazem na poradnu. Nákresy a popis způsobu provedení by měla nějaká dobrá duše poslat spíše mně. Prozatím stále vymýšlím, ale nic moc... Děkuji za pochopení :) .
PS: A okolí je vám k čemu? Za 1000 Kč nechám známého - bagristu srovnat pozemek (nic velkého)... Takže okolí je prostě hlína v rovině, co více dodat? Podloží je samý kámen (břidlice). Ale to tak nějak nesouvisí se stáním vedle domu... :D

 

hodnocení

0x
avatar jmlc

Ještě naposled v tomto tématu jdu ze sebe udělat vola...

Našel jsem nějaké plány - aby případně mohl využít tazatel, kdyby chtěl pochopit... Pak jsem našel fotečku - varianty pergoly, která bude časem nutností, jsou několikeré... upevnění do domu a porušení izolace nedoporučuji, já stavěl stojky u domku: 2x120 účka svařená jako stojky v betonovém dostatečně hlubokém zázemí - ideálně ve ztraceném bednění po celé délce v místech navážky.

Časem se z pergoly stane přístřešek - někdo má jen plachtu, tu ale vymění za lexan a když mu lexan zvětrá, dá tam stříšku pevnou... Mírný sklon tedy doporučím už při stavbě pergoly.

Pokud někdo postaví jen to stání a za rok-dva zmoudří, bude toto stání zase bourat, aby stojky měl kam umístnit...

Ovšem tazatel má stejně izolaci naprosto jinak, než je na obrázcích a plánech - bohužel, my z popisu nevíme, jak to vlastně má...

Jak vyřešit vyvýšené stání na auto vedle domu #3
Jak vyřešit vyvýšené stání na auto vedle domu #4
04.04.18 09:02
Jak vyřešit vyvýšené stání na auto vedle domu #5
mtan
hodnocení

Vy máte stejně silný extruďák, jako fasádový polystyren? Jak jste to hydroizolačně oddělil? To jste lámal ipu na dvakrát? Jen mě to zajímá...
Děkuji

extruďák se dá jeden přilepit a druhý přiložit... nicméně já mám svůj RD zase nějak jinak, toto jsou jen plány z projektů...

Já osobně mám RD s polystyrenem 22cm a extruďák jen 8cm - jenže podlaha domu je cca. 10cm nad horizontem, upraveno... no proč vám to vlastně mám povídat a fotit? Nechcete poslat jedinou fotku ani popsat..

Jinak co se týče izolace, jsou prostě různé možnosti a způsoby - je zbytečné popisovat vám 10 možností, když vy máte zrovna postaveno na možnost číslo 11.

Chtěl jsem vám jen otevřít oči pro alternativní přístup k řešení.

mtan
hodnocení

Co to tady pořád píšete? Obrázek, jak to vypadá jsem už poslal. Jiný poslat nemohu, protože prostě neexistuje a nejde pořídit, ten co jsem nahrál je jediný, co jsem našel, a který odpovídá představě, je na něm naprosto přesně patrné, jak úprava terénu přechází z izolované spodní části do části s fasádou a ještě trošku nad. A mě zajímá řešení, jak to odizolovat/ jak to vůbec realizovat. Rozlišení má obrázek dostačující. Každý to tu pochopil kromě Vás. :D Nechápu co na tom není k pochopení, tohle je už výklad pro člověka s dokončeným základním vzděláním. Nicméně vás si pamatuji z jiných odpovědí, fungujete zřejmě všude stejně :D .

Jestli máte pod izolací chybu, další izolace je asi zbytečná. Pokud chybu nemáte, normálně položíte dlažbu k izolaci domu - prostě jen doházíte drenáž... a na ni položíte dlažbu.

Netuším, jakou dlažbu budete používat. Obrázek je ilustrativní z webu. Netuším, ale chtěl jsem pomoct s návrhy a nápady. Pokud děláte vše sám a nemáte projekt nebo jste projektem pohrdal a nemáte dostatečnou izolaci, dnes to už asi nalepenou izolací na fasádě neopravíte. Voda z dalších 2 metrů se k domu dostane hned, jak proteče mezi dlažbou dolů...

Jo ještě můžete klidně udělat betonové podloží s odtokem, spádem od domu... - ale to je opět jen další z variant řešení.

Omlouvám se za své rady, které vás iritují. Pokud je to tak nehorázné, požádejte SYS o smazání.

Jinak pokud měl dotaz znít : "Jak přiložit dlažbu k fasádě domu?" Tak odpověď mohla být "Opatrně, abyste ji nepoškodil"

Už vás nebudu obtěžovat. Dobrou noc.

jmlc, jediný, kdo to pochopil mu neporadí (Dobrý den, honzas1 to pochopil správně,). Já to taky nepochopil, proto tazatele nebudu již rozčilovat.

ja bych poradil, vím o co jde ale opravdu s tim nemam zkušenost a nevim jak se to v praxi provádí... kdybych to měl dělat já, tak bych extrudak zasypal drenážním násypem aspon metr širokym.. zde ale je otázka, jestli je potřeba oddělit násym od extrudaku nějakou folii.. druha otazka je, jestli by nebylo lepší dolepit extrudak do stejne roviny s fasadou.. poté zase čím odělit nebo neoddělit.. a poslední otazka je čím bych měl oddělit fasádu od dlažby... nebo tam není třeba nic dávat a natvrdo přiložit k fasádě.. tyto věci netuším tak nemůžu radit.. myslím si že o nic jineho asi nejde. snad jsem nikoho nepohoršil.

 

mtan
hodnocení

Ne nepohoršil. :D Myslím si že ani "jmlc" nezná správné a ideální řešení, to se dá poznat z reakcí. Jak mám mít špatně hydroizolaci? Vy máte snad na fasádě domu nějakou hydroizolaci? Vždyť v normálním případě je fasáda s EPS s bohatou rezervou ve vzduchu... Hydrizolace odděluje základy od zbytku domu... Základy jsou v zemi, ale jak to udělat, když mají být základy v zemi komplet a k tomu ještě několik cm fasády?
Honzas1... Ano dal by se vysypat štěrk i rovnou, nějaká velká frakce, ale časem se zanese, to mě taky na začátku napadlo :D . Bavil jsem se ještě mimo poradnu a opravdu se s tím nic moc ideálního dělat nedá. Vše má rizika buď hned a nebo postupem času. Chtěl bych něco bezstarostného, a nebo řešení, které se bude snadno udržovat... Zatím také tápu. Kdyby někdo přišel s nějakým geniálním řešením, budu mu do smrti vděčný, každý den se na to budu dívat... Díky všem za snahu! Pár nápadů z Vašich příspěvků taky vzešlo...

 

mtan
hodnocení

Dobrý den, honzas1 to pochopil správně, nevím co k tomu mám více nakreslit, co více vysvětlit, co ještě říct? Prosím tedy honzase1, jestli by mohl přeformulovat lépe mou otázku (i když už to udělal v komentu), aby byla srozumitelná i pro ostatní. Mě už vážně nenapadá, jak to vysvětlit lépe po lopatě. :D

 

hodnocení

0x
avatar jmlc

Víte, já to vůbec nechápal... a už začínám rozumět. "bylo mi důrazně nedoporučeno dělat nějaké hydroizolace dodatečně z boku domu. Takže prosté vyvýšení podél fasády, tedy přidat hydroizolaci z boku, vysypat štěrkem a udusat není možné. Jediné co mě napadlo je udělat krajní obrubník tak, aby se fasády nedotýkal (žádné předání vlhkosti)."

Tím textem jste mne naprosto zmátl a já si myslel, že jde o nějakou složitou věc, řešení problému. Přitom vlastně chcete řešit ono "nic" v příloze níže.

Víte, co tam mám já a dalších 90% domů v okolí? Nic. A právě to nic bych doporučil. Nechápu obavy z předávání vlhkosti ze záhadně mokré dlažby na záhadně suchou fasádu. ... Zkusil jsem tedy něco načrtnout - prosím, jen mi potvrďte, pokud jsem to konečně pochopil.

A rada na závěr - v případě stání vozu - nedělejte drenážku a suchý podklad, udělejte dostatečně tlustý betonový podklad dlažby, který se nebude propadat a dělat koleje za pár měsíců-let.

obr. 2- zřejmě aktuální stav

obr. 3-plánovaný stav

obr. 4-foto po 8mi letech provozu

Jak vyřešit vyvýšené stání na auto vedle domu #6
Jak vyřešit vyvýšené stání na auto vedle domu #7
Jak vyřešit vyvýšené stání na auto vedle domu #8
mtan
hodnocení

Dobrý den.
Ano trefa... Ale teď mě ještě napadlo, co prostup vlhkosti v místě dotyku XPS a EPS? Sice tam je kolmo hydroizolace, ale pokud by se časem narušila přilnavost mezi EPS a zdí nešla by pak vlhkost do zdi? Pěkně pod EPS?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]