Zdravím.1) švagr zapojoval bodovky na stropě, neměl vypnutý jistič ani vypínač na světlo a cvakl štípačky kabel který byl pod proudem. Způsobil tím zřejmě zkrat, vyletěl jistič na světla a ještě se mu přepálila rozletěla skleněná pojistka u plynového kotle a na tištěném spoji se ještě spálila nějaká součástka, je možné že si tímto způsobil takovou škodu?2) další věc, po nahození jističe se elektrika začalo chovat velmi zvláště, v podstatě nešly žádné světla ani zásuvky. Píšu v podstatě, protože na fázích zásuvek a světel bylo napětí ale při přeměření elektroměrem neukazovalo nic, jako by byl střední vodič pořád někde zkratovaný a ke všemu když se pokusil rozsvítit na chodbě, tak jedna zásuvka v kuchyni najednou šla, přitom světelný a zásuvkový okruh jsou vedeny zvlášť3) novou elektriku jsem tam dělal já, jsem vyučený elektrikář(neživím se s tím), takže vím co kde je jak zapojené, ale po včerejšku jsem si už nevěděl rady ani já. Nicméně jsem začal u toho kabelu který přerušil, odizoloval jsem bužírku a oddělil všechny dráty od sebe, kdyby se stále náhodou nějaké dotýkaly. bez úspěchu. Prošel jsem všechny zásuvky kde byly připojeny spotřebiče, žádná nebyla vypálená. Tak sem šel k rozvaděči, všechny tři fáze pod napětím, ale měřákem mezí fázemi a nulou(středním vodičem na svorkovnici) nebylo nic. Tak sem odpojil všechny střední vodiče a začal je postupně připojovat, začal sem světly, všechny svítili, vypínače fungovaly. Pokračoval jsem všema zásuvkami, až sem připojil všechny a všechno začalo fungoval jako před zkratem. Vše teď funguje jak má, mám jen teď obavu co tam může být špatně, aby se taková situace neopakovala.Nevím co si o tom mám myslet, máte k tomu prosím nějaké rady nebo poznatky?DěkujiMichal
Okamžitě vypnout hlavní jistič před elektroměrem a nezapínat, než se na to podívá odborník!