Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Reklamace zbozi

Od: martin23* odpovědí: 12 změna:
Dobry den,predem se omlouvam jesti jsem spatne zvolil rubriku ale nemohl jsem nic podobneho najit..Pres internet jsem objednal sochu(jedna se o sberatelsky kousek postav z filmu) s tim,ze si jej prevezmu osobne na prodejne .Kupni cena byla 12tis.Sochu jsem si zabalenou prevzal(na prodejne ji nekontrolovali,objednavaji od dodavatele s ciziny) byla tam pecet originalni a prodejce se sam priznal ,ze jej nekontrolovali.Ja si krabici se sochou vyzvedl a dovezl domu zabalenou ,kde jsem ji rozbalil a nasledne zjistil ,ze je zlomena noha.ihned jsem kontaktoval prodejce primo na jeho cisle jelikoz tam mam celkovy odber za celou dobu cca za pul milionu.Ten se nejprve vyjadril tak,zebse to posle na reklamaci.Nicmene bal jsem se,ze kvuli konstrukcni chybe prijde za mesic to same,pozadal jsem ho tedy o vraceni penez.Coz mi bylo zamitnuto a po mensi rozepri jsem pristoupil na reklamaci,kdy prodejce na me spustil ,ze vse kontrolovali a bylo to v poradku(lhal na zacatku mi rekl do telefonu,ze to nekontrolovali) a ze jsem si to poskodil zamerne a odmitl reklamaci.Lze tuti situaci nejak resit?Dekuji za reakce.

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x

Těžko - zboží jste si při převzetí nezkontroloval, důkaz o tom, že ho před předáním neprohlédl prodejce taky nemáte - je to tvrzení proti tvrzení.

Co mají v obchodních podmínkách o reklamaci?

A proto většinu zásilek, hlavně když něco není stoprocentní, otvírám ihned po dodání/zaplacení před doručitelem. Pak mám svědka. Ostatní zásilky většinou při otevírání fotím nebo natáčím, abych měl domumentovaný stav zásilky.

Bohužel v uvedeném případě asi uznání reklamace nedosáhnete, protože vám chybí svěděk nebo jakýkoli důkazní materiál.

 

martin23*
hodnocení

Tak svedka mam,byl u toho kolega.Nicmene to muze rict asi kazdy.

Ten je vám čočku platný, protože byl asi jen u rozbalení, ne u převzetí a u přepravy do místa rozbalení.

 

martin23*
hodnocení

pracujeme spolu,spolu jsme sochu vyzvedavali daval ji do auta on,nasledne jsme ji oba pak rozbalovali.Pokud tedy nemam sanci ,uvazuji nad zrusenim nekolika dalsich predobjednavek na dalsi sochy za cca 150tis.Mam na ne slozenou zalohu cca 7tis,pokud vse zrusim.Zaloha by mi mela byt vracena?

Zéleží na předchozí dohodě nebo u oficiálního prodejce na obchodních podmínkách. V každém případě můžete mít s vrácením zálohy problémy.

Bez znalosti obchodních podmínek a toho, co jste podepsal v objednávce, vám skutečně není možno odpovědět konkrétně.

 

martin23*
hodnocení

udelaly se predobjednavky,ja poslal 7tis zalohu.V obchodnich podminkach o zalohach nic nema.Tot cela dohoda.

 

martin23*
hodnocení

objednavky udelane online,nic jsem nepodepisoval osobne.

Objednávka online je rovněž platná, není nutný vlastnoruční podpis perem či vlastní krví. Máte to převzetí zálohy alespoň potvrzené? A když není v OP nic o zálohách. je tam alespoň odstavec o rušení objednávek?

pnb

Pokud byly ty objednávky provedené online přes internet tak pokud se nepletu tak u objednávek přes internet je snad 14 denní možnost vrácení zboží a to i bez udání důvodů vráceni. Až ta objednávka bude k vyzvednutí tak by jsi ji ani nemusel přebírat a tomu prodejci říct, že ji chceš hned vrátit a on by ti peníze také měl vrátit. Jinak by jsi mohl tomu obchodníkovi sdělit, že o ty objednávky už nemáš zájem a pokusit se s ním nějak dohodnout na zrušení objednávky a vrácení peněz.

 

planetka*
hodnocení

0x

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, musí mu prodejce vrátit veškeré peněžní prostředky, včetně nákladů na dodání zboží (typicky poštovné), které od něho na základě smlouvy obdržel. Nejzazší lhůta je 14 dnů po odstoupení. Zákon dokonce určuje způsob vracení. Prodejce se souhlasem spotřebitele může vrátit peníze jinak, ale nesmí tím spotřebiteli vzniknout další náklady, nebo stejným způsobem, jakým je od něho získal.
Prodejce však nemusí vracet spotřebiteli jím zaplacené náklady na dodání zboží od prodejce ke spotřebiteli ve výši, která převyšuje nejlevnější nabízený způsob dodání. Myslí se tím z nabídky toho konkrétního prodejce a nelze to zaměňovat s možností osobního odběru, která není dodáním v pravém slova smyslu. Náklady s vracením zboží zpět prodejci při odstoupení nese vždy spotřebitel, ledaže by jej o tom prodejce neinformoval.
Další informace
Prodejce může pozdržet vrácení peněz do doby, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že jej prodejci odeslal. Pokud se tak však stalo, pak nedodržením lhůty pro vrácení peněz se ocitá prodejce v prodlení.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]