Nejste přihlášen/a.
Jsem úplný začátečník v šití na stroji, zatím jsem jen zužovala dětem kaťata. Chci přišít záplatu na tepláky - tvar srdíčka na prostředek zadečku. Steh umím na stroji nastavit, to není problém, záplatu mám připravenou. Problém je, že si to neumím představit čistě technicky. Jak se to udělá, abych vytočila zatáčky, a všechno se mi nezapletlo do sebe? Prostě musím látku jen dobře držet a vést, být šikovná? Nebo je nějaký osvědčený způsob, který mi pomůže být šikovnější? Jak tak dotaz píšu, uvědomuji si jeho totálně nejapné znění, proto prosím o shovívavost. Stačí mi jen potvrdit: ano - musíš být zručná; nebo - existuje vyzkoušený způsob, jak správně látku vést. Děkuji mohokrát.
1) Záplatu bych si nastehovala - tzn. ručně prošít tak, aby se mi "nehnula" z místa.
2) Přišívala bych ji cikcak stehem, jedna to začistí okraje a pak to tak rychle "nejede".
3) Tam, kde si opravdu (zatím) netroufnu, bych nešlapala na pedál, ale spíš ručně točila kolečko - zase proto, abych nejela tak rychle. Myslím tam, kde je velké zakřivení.
Možná by taky nebylo špatné si to nejdřív zkusit na něčem jiném, klidně i na papír a bez niti, jenom kopírovat předkreslený obrys.
To dáte!
Jestli to má opravdu prudké zatáčky, tak to třeba normálně vytočit nepůjde. Pak bych zkusil vždy při maximálně zapíchnuté jehle polovičně nadzvednout patku, látku pootočit, patku spustit a udělat třeba 1-2 nebo 3 stehy, pak zase při zapíchnuté jehle zvednout patku, pootočit, spustit patku, popojet, atd. U cikcakového stehu asi zvedat a pootáčet vždy s jehlou na stejné straně, možná to bude vypadat lépe.
Taky jsem něco podobného dřív dělala. Radím rozhodně přistehovat, když nejste zkušená, aby nebyl posun.
Jak už někdo radil, pozor na podkladovou teplákovinu, vytahuje se. Já to šila tzv. malý hustější entl.
Je to ale piplačka v rozích, otáčení apod. Chce to trpělivost.