Nejste přihlášen/a.
Preco ma kdejake zastresene zabradlicko na zrekonstruovanych vlakovych staniciach podliate patky? (Vypozorovane v okoli Prahy.) Pochopim, ze ked sa kotvi hala, tak su tam onakvejsie poziadavky. Ale zabradlie? Zvysi to nejak markatne zivotnost ulozenia? Nebolo by to bez toho bezpecne? Zabradlie je osadene "nasucho" do vacsich dier a zalievka sa v jednom kroku pouzije aj na ukotvenie? Alebo to ma nejaky iny mne utajeny dovod?
Díky patkám a čtyřem šroubům s maticemi umožňuje zábradlí srovnat výškově i úhlově, trubky nejsou v přechodu beton-vzduch namáhány korozí, zábradlí lze osadit po částech a má hned plnou pevnost (než by beton nalitý kolem trubky ztvrdnul, nějaký blbec by to dřív rozviklal)
Ano. Po ustavení se matice dotáhnou a horní matice se zakryjí plastovými čepičkami a prostor pod patkou se vyplní betonem, ten zároveň zamezuje zatékání vody, bláta pod patku a tím zabraňuje korozi.šroubů (pokud nejsou použity nerezavějící). Zároveň roznáší zatížení do základu.
V případě třeba mostních ložisek, která nesou těžké konstrukci mostů, ty se také ustaví pomocí šroubů a matic do potřebné polohy a po podlití beton pak vytvoří pevný základ, roznáší zatížení ložiska od mostní konstrukce do pilíře nebo opěry.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.