Nejste přihlášen/a.
Dobrý den prosím jaký je to typ červené vazelíny kterou jsou plněny převodovky starých vrtaček ČKD Narex? Co přesně se tam používá - používalo. Musím totiž převodovku vyčistit a znova naplnit.
Jaký to má obchodní název a ten typ - ta značka, ( myslím jako třeba existuje tuším jako MOGUL G3, A4, NH2, ...)
Je toho hodně, nobo co byste mi doporučili jako nejvhodnější, ale z toho co se dá běžně koupit.
Děkuji
Pokud se dobře pmatuji, červená univerzální vazelína je NH2 a není problém ji do té převodovky použít.
Otázka, jestli je dobré tam rvát zase tu tuhou červenou vazelínu, která se vystříká mimo zuby převodovky a potom jako by tam nebyla. Dal bych bílou LV2 a musí to bohatě stačit (samozřejmě koupit menší balení než je v odkaze . Stojí kolem 50Kč)
@promon: Nic proti Vaší odbornosti Promone, ale protiřečíte si. Nejdřív LV nedoporučujete, ale poté doporučujete mazivo splňující normu NLGI 2. Takže závěr je, že LV použitelná je, viz specifikace.
@cicky: LV2-3 se dělá i v malých baleních, které koupíte buď na benzínkách, v auto moto dílech, některých drogeriích a v různých baushopech...
@cicky: Já už ale nevím jak konkrétněji Vám mám odpovědět. LV 2-3 je konkrétné produkt... Tak mrkněte třeba ZDE. Hledejte prostě tento obal, jinak už Vám poradit nedokážu.
Můžete doporučit nějaké menší prodejní balení než je odkazovaných 5 dkg?
Nebylo by možné odpověď upřesnit o konkrétní produkt? Nikde jsem totiž v prodeji menší balení neviděl.
Velice děkuji za snahu. Jen jsem jaksi netušil, že menší balení než 50g je "250g". Člověk aby se furt učil.
Dobrý den, tam je právě problém že v převodovce této vrtačky jsou nejen ozubená kola ale na hřídeli sklíčidla i dlouhé kluzné ložisko, mám obavu že kdyby tam byl příliš hustý tuk (aby neodstříkával) by měl problém se dostat až na jeho konec, proto jsem právě hledal co tam výrobce dával protože to měl asi přímo pro toto použití navržené.
Nebo, právě kvůli tomu dlouhému kluznému pouzdru, něco pro toto použití vhodného.
Přesně, kutildomaci. To NH2 je univerzální tuk, pro tuto aplikaci zcela nevhodný. Problém je v tom, že díky odstředivým silám na soukolích dochází k odstříkání maziva a pak to běží nasucho. Ani to LV bych nedoporučil, tyto vysokorychlostní převodovky vyžadují speciální maziva. Naše firma servisuje dřevoobráběcí stroje - což je přímo můj kšeft, ale tak yruční nářadí, takže, pochopitelně, dobře vím, co se do těch převodů dává.
Ovšem je pravda, že u takhle staré vrtačky chápu, že tubička Kluberu stojí asi tolik, co je hodnota té vrtačky. Jako levnější variantu lze doporučit mazivo specifikace NLGI 2, to je podstatně levnější a věřím, že v tomto případě bude dostačující.
promon: A nemůže se tou molykou poškodit to kluzné pouzdro? Protože tady nejsou "zemědělské" vůle, tohle je přesná mechanika. Vůle tam je minimální a je fakt dlouhé, kdyby ten tuk nedokázal otáčením vyvzlínat z převodovky až na jeho konec tak se to zadře. Hřídel sklíčidla má asi 550 ot./min. S oz. koly problém nebyl, jsou jak nové - bylo to tam namaštěné jak jídlo v závodní kuchyni . Ten Kluber je ale opravdu darda...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.