Nejste přihlášen/a.
Vyučtování chodí doporučeně, takže by mělo jít dohledat, zda přišlo, nebo ne. Vyžádejte si (syn) opis vyúčtování, projděte si ho, popř. nechte přepočítat a podle toho konejte dále.
Této vaší otázce "započítává se nějak přijata platba další rok při skutečné hodnotě na vodoměru?" nerozumím, tedy nemohu odpovědět. Zkuste srozumitelně upřesnit, na co se ptáte.
Tak jste se dozvěděla, že syn je neschopný darebák a lhář a Vy si pletete hrušky s jabkama (njn. opravdu neformulujete přesně). A, jestli jsem dobře četl, že 100 x 2000 = 24 000. Rada žádná.
Vyúčtování záloh za služby spojené s užíváním bytu je vlastník bytu povinen prokazatelně předat příjemci služby nejpozději 4 měsíce od skončení zúčovacího období, zpravidla tedy do 30.4. roku následujícího. Pokud syn vyúčtování nedostal (neexistuje o tom záznam), nelze mluvit o promeškání jakékoliv lhůty. Jinak je lhůta na reklamaci 30 dní od obdržení vyúčtování. Tolik fakta.
Pokud by došlo k tomu, že bylo naúčtováno průměrem z důvodu nepřítomnosti při odečtu, musel by syn částku patrně zaplatit. Ovšem v příštím zúčtovacím období by logicky nedosáhl žádné nebo jen velmi malé spotřeby a peníze by mu měly tímto způsobem vrátit. Pokud ne, šlo by o bezdůvodné obohacení (tohle nemám podepřené právníkem, je to můj názor).
Článek k tématu, reklamace jsou až na konci
@satam: omluva, Vaše rada je k věci
S tím odečtem vodoměru a vyúčtovábím to asi nebude všude stejné. Já za vodu žádné vyúčtování nedostávám a ani žádné zálohy neplatím. Co 3 měsíce přichází ke mne domů pani odepsat stav vodoměru který si i ofoti. Podle zjištěné spotřeby mi pak po tomto odečtu příjde v obyčejným dopise faktura na zaplacení za slutečnš odebranou vodu za poslední čtvrtletí. Nějaké vyúčtování proto není třeba dělat.
Tazatelka tu tak trochu plete hrušky s jablkama, tj. nájemné s vyúčtováním za vodu což by měly být dvě rozdílné věci. Pokud cena za vodu (doplatek) připadá být příliš vysoký tak by to možná bylo na reklamaci. Každopadně by syn tazatelky měl dostat vyúčtování a podle toho co všechno a za jaký odběr vody tam bude mít zaúčtované by měl jednat s dodavatelem vody.
voda: Ano, tak jak z této diskuze vyplývá je více různých způsobů plateb za vodu a také asi i odečtů vodoměrů i když někteří si možná myslí, že tak jak je to u nich to je určitě všude.
Odečet vodoměru & dluh na nájemném?
Nějak to prosím upřesněte.
Voda: Vyjádřím se k vodě. U nás chodí vyúčtování za vodné a stočné obyčejnou poštovní zásilkou do schránky.
Napište si stavy vodoměru-ů /teplá, studená/, + minulé vyúčtování, kvůli konečným stavům a zavolejte, či dojděte si vše osobně vyřídit za poskytovatelem vody.
Dluh můžete zaplatit splátkami pouze po domluvě s poskytovatelem, opět musíte jednat s úředníky.
Předpokládám, že jste majitelkou bytu.
Nájemné a spotřeba vody jsou dvě různé věci. Nájemné bývá zpravidla v průběhu roku neměnné, pokud syn řádně platil, neměl by vzniknout dluh. Spotřeba vody se zúčtovává spolu s ostatními platbami, které jsou hrazeny zálohově. Měla byste uvést více podrobností, např. kdo vám napsal, že syn má dluh ve výši 24 000 Kč a na které položce tento dluh vznikla také, kdo je vlastníkem bytu (obec, jednotlivec, družstvo).
Dotaz je opravdu špatně formulován, ale vyjdu z úvahy, že dluh zavinila buď mimořádná spotřeba vody, nebo chyba v odečtu.
Zkontroloval syn stav vodoměru ve chvíli, kdy se dozvěděl o vysoké spotřebě? Zjistil při této kontrole, že oproti běžné a zálohami hrazené spotřebě má nárůst 2 tisíce kubíků i víc? Množství 2 tisíce kubíků odhaduji podle těch nejvyšších cen za vodu a stočné - kolem 100 Kč za kubík.
Taková spotřeba navíc by znamenala třeba dlouhodobě protékající WC. Nebo na delší čas opustil byt a nezavřel kohoutek. V obou případech by měl o problému vědět. Rovněž předpokládám, že si pronajímá rodinnný dům, protože kdyby dluh 24 tisíc byl jen poměrnou částí na jednoho nájemníka v bytovém domě, tak bychom o nějaké havárii vody nebo něčem podobném už určitě slyšeli z televize.
Pokud si zkontroloval vodoměr a i s odstupem nějaké doby od odečtu čísla takové spotřebě neodpovídají, je potřeba to řešit s dodavatelem vody.
V každém případě je vhodné si čas od času vodoměr zkontrolovat a údaj z něj zapsat.
Letomo, je mi to trochu hloupé napsat, ale že bydlí sám dva roky a neví co a jak, není omluva. Není to ani přijatelná výmluva. Běžně jsem své děti posílala k elektroměru, plynoměru i vodoměru, aby zjistily a zapsaly stav. Takže ve chvíli, kdy se osamostatnily, měly z rodiny základ a věděly co a jak.
Jen pro informaci - obvykle bývá při odečtu měřidel na informačním letáku uvedeno, že buď uživatel může zanechat napsaný stav na lístku na dveřích, případně kontakt, kam je ho možno nahlásit.
Vodu u nás odečítá domovník, ta je v pohodě. Ale na topení si družstvo najímá firmu (proč ty 4 krabičky nemůže také odečíst domovník nechápu) a na té výzvě vždy bývá uvedeno, že je potřeba vpustit pracovníky odečtu do bytu a že na lístečky a podobné věci nebude brán zřetel.
Proč je takový rozdíl - může to být rozdílem odečtů oproti hlavnímu vodoměru. Hlavní vodoměr bývá v pořádku, to si hlídá vodárna, zatímco podružné jsou jen orientační. Letos nám je měnili, ale ty předchozí byly z roku 1993 a teplý 1995. Cejch vodoměru platí 7 let, takže s legální metrologií to nemělo nic společného. A ukazovaly samozřejmě blbě (ale bylo to spravedlivé, stejně blbě ukazovaly všem). Ale bylo by samozřejmě nesmysl, chtít ten rozdíl zaplatit po partajích, kam se nikdo s odečtem nedostal.
Zdravím.
Vodoměr nemá s dluhem na nájemném nic společného.
Váš syn Vám vědomě lže,při vší úctě.
Musel dostat doporučený dopis,ve kterém je mu oznámený dluh na nájemném.
Počítejte i s nemalým penálem.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.