Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Lepidlo na naprasklé příruby

Od: joza* odpovědí: 9 změna:

Zdravím,

chtěl bych se zeptat, jaké lepidlo bych mohl použít na opravu přírub na motorce mezi karburatorem a hlavou.

Prvně bych chtěl jenom zmínit, že kus za 1 přírubu stojí 998kč a nikde jinde se nedají sehnat.

Napadlo mě, že kdybych ty začínající praskliny vzal trojuhelníkovým pilníkem do nějaké hloubky a zalepil je.

Otázkou je, jaké lepidlo by se dalo použít - tzn, aby odolalo teplotě cca 200 stupnů a přitom by bylo pružné a napojením na příruby by zabránilo dalšímu šíření. Na trhu je milion pět lepidel kde si člověk může vybrat ale s kterým máte dobré zkušenosti?

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar amper

Nevím, kde začít. Vaše požadavky jsou dost extrémní. Teplotu 200°C jen tak něco nevydrží. Představa, že něco bude bránit šíření trhliny a zároveň bude průžné, je dle mého zcestná. Pokud je něco pružné, umožňuje to částečný pohyb, částečný pohyb znamená rozvírání trhliny a její další šíření. Šíření trhliny se odjakživa zabraňovalo odvrtáním jejího konce, ale tady netuším, jestli by to nebyla rána z milosti... K lepidlům: Teplotám nad 200°C bez problému odolávají vysokoteplotní silikony, bohužel nezvládnou benzín, jsou pružné, pevnost nic moc. Další možností jsou epoxidy, případně s příměsí plniva - kovu (tzv. tekutý kov). Jejich teplotní odolnost je různá, obvykle 150°C, u hodně dobrých 180°C. S deklarovanou dlouhodobou odolností 200°C jsem našel jediný, ale netvrdím, že jich není víc. Tekuté kovy nejsou pružné, používají se právě pro opravy prasklých, opotřebených nebo korodovaných součástí z kovů. Pružné nejsou, aby bylo možno je dále obrábět. Co by se dalo použít? Našel jsem Loctite 9492 (epoxid, 180°C), Loctite 3479 (tekutý kov, až 190°C). Pokud však stojí otázka tak, s čím jsou dobré zkušenosti, potom je to značka Belzona, bohužel netuším, který produkt konkrétně jsme používali (tepelné výměníky v Unipetrolu), našel jsem Belzona 1111 - Su/..., tekutý kov, 200°C. No a teď definitivní kámen do výkladní skříně Vašich představ: Máte možnost koupit nový díl za cca 1000 Kč nebo experimentovat za cenu třeba poloviny dílu. Tu Belzonu v malém množství asi neseženete.

Jsem zvědav na zkušenosti ostatních rádců.

 

hodnocení

0x
avatar h0nz490

Zbytecne experimentovat. Kupte novy dil.

 

joza*
hodnocení

Ony nejsou prasklé durch - když vemu v potaz, že chtějí za 1 přírubu takový peníz a já jich tam mám 4...

Stěny má silné 5mm, délka je 4cm, průměr vnitřní 35mm - za takový kus gumy takové peníze a že na všech mám v jednom a tom samém místě cca 2cm prasklinu - a to v místě napojení oné gumy na kus tvarovaného želez.

Ono je to z gumy? Na 200°C? A co je prasklé? Guma nebo železo? Krucipísek nechcete ty informace vysypat najednou?

Fotka by nebyla?


doplněno 06.08.17 12:51:

Nic, co by slepilo spolehlivě pryž a odolalo 200°C neznám. Snad s vyjímkou vysokoteplotního silikonu, který ale neodolává benzínu. Dle mého to ale lepit nemá smysl. Pryž stárne, i kdyby to někdo zázračně slepil, základní materiál je za zenitem...

 

hodnocení

0x
Napište na jaký stroj ta "příruba z gumy" má být + ten odkaz na tu kterou jste našel.
Věřím že se najde lepší řešení.

 

joza*
hodnocení

jsou to 4 příruby z gsf1200 - cena na partdepotu 1 za 1092kč ( nejlevnější ) a bazarové na tom budou stejně jako moje.

wemoto.cz/...

Fotku teď nepořídím, motku mám odstavenou v práci ale přibližně an všech 4 z vrchu prasklina cca 2-3cm dlouhá ale nejsou durch - tak bych to chtěl něčím zalepit ať nemusím příští rok dávat 5 tisíc za kus gumy.

imgur.com/...

naprasklá je guma a ta teplota je kvůli tomu, že to je s kontaktem motoru a všechny silikony co jsem zatím používal na těsnění apod. měly být na 200

17 USD za jednu je furt moc? Je to ta z druhého odkazu.


doplněno 06.08.17 16:28:

Tak potom se o moc níž nedostanete.

Přemýšlel jsem o zakázkové výrobě (dělám do obrábění pryží), ale je to ekonomický nesmysl. Jenom nákup materiálu by přišel na 400-500 Kč/kus, v to nepočítám marži, technickou přípravu výroby, režii stroje a nutnou úpravu nebo novou výrobu kovových přírub.

Ještě zpátky k té pryži. Na 200°C lze použít FKM (fluorkaučuk, Viton) a Silikon (ten odpadá kvůli přítomnosti benzínu). Bohužel, lepení obojího je velmi obtížné, navíc žádné dostupné lepidlo nevydrží víc, než nějakých 120°C. Lepení FKM silikonovým vysokoteplotním tmelem není možné (nepřilne) a jak je již psáno, v případě, že přijde do aplikace benzín, silikon neodolá. Nemá to řešení - krom nákupu nových.

joza*

Ta fotka té příruby co jsem přikládal byla jenom orientační první co jsem našel an googlu - abych jenom naznačil, kde je ta prasklina.

Ty moje mají označení 13101-32F00

 

hodnocení

0x

Spraviť drážku pilníkom,odmastiť a potom do drážky trochu kvapnúť sekundového lepidla a posypať sódou bicarbónou.Postupne pokračovať po celej drážke.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]