Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Zabetonovaná kanalizace v základu

Od: sam* odpovědí: 9 změna:

Jako by nebylo těch problémů na naší stavbě málo... Právě jsem zpětně z fotografií zjistit, že PAN ŘEMESLNÍK mi v jednom místě zabetonoval ležatou kanalizační trubku přímo do základového pásu (pod vnitřní nosnou zeď) bez jakékoliv chráničky a dilatace. Je to trubka na odvod odpadní vody z kuchyně (dřez + myčka). Co s tím? Už máme hotové podlahy, omítky, prostě všechno. Ten barák mě asi zabije...

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

krtek66
hodnocení

0x

na jednu stranu vám musím napsat ...dobře vám tak..máte si pozvat odborníka..na druhou stranu se nic tak extra nestalo...ty trubky jsou dělany, aby ten tomu tlaku odolaly...v pase se to normálně vede...buď se dá kolem trubky jedna s větším průměrem nebo se to obední OSB deskama...v čem je vlastně problém? nechápu otázku

sam*
hodnocení

Já si odborníka pozval, ale až časem člověk zjistí, jaký to je ODBORNÍK. Já tam právě zádnou větší trubku, kolem té kanalizační trubky nemám. Nemám to ani obedněné deskami. Prostě žádná mezera mezi základovým pásem a kanalizační trubkou. Natvrdo zabetonované...

krtek66

a já se znovu ptám...v čem je problém?čemu to vadí?

sam*
hodnocení

Při sedání stavby to mohlo prasknout?

krtek66

na to už jsem odpověděl v první reakci...ne nepraskne...kruh je z hlediska statiky to nejlpší a ty trubky do země jsou dělané na takové tlaky..nehledě na to, že byste tam měl mít výztuž a pas dimenzovaný na takový tlak...ten kousek té 125 trubky té pevnosti moc neublíží

hodnocení

0x

Tak pokud stavba bude sedat, tak trubka samozřejmě takto zabetonovaná prasknout může, respektive bude namáhána na střih. A na takové namáhání není stavěná žádný trubka s jakoukoliv kruhovou pevností. Buď by kolem trubky měla být ona chránička, nebo se v základu vynechává prostup.Co s tím teď..no asi nic, modlit se a doufat, že dům moc sedat nebude.

sam*
hodnocení