Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vůně v domácnosti proti kouření

Od: ladakoll* odpovědí: 35 změna:

Chtěla bych poradit, jestli neznáte nějakou dobrou vůní, která je účinná proti kouření v bytech

zámek
kapkanadeje uzavřel tuto otázku

 

 

35 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

nekurak3
hodnocení

2x

Lidi řešite to nesprávným způsobem. Místo aby jste řešili ty kuřáky kteří ten smrad produkují tak řešíte nějaké vůně které by ten smrad mohly přebít. Je to něco podobného jako kdyby např. někomu doma unikal plyn a on řešil jakou masku si pořídit aby se tím plynem neotrávil místo toho kde ten plyn zastavit.

Tak tak - jediný správný způsob je pro výstrahu za úsvitu zastřelit *smich2*

vykuk*

Čas jsou peníze, proč čekat až do rána?!

 

hodnocení

1x

Asi chcete spíše něco, co by zlikvidovalo nepříjemný zápach z kouření. Na to existuje specielní lampa, jmenuje se lampa Berger, nebo ji také najdete pod názvem katalytické lampy. Musí se do ní koupit náplně, mají v různých vůních. Půl litru kolem 400 Kč, ale vydrží to na dlouho. Ta lampa samotná je také dost drahá, doporučuji tu větší. Musíte pohledat na internetu, protože každý má jiné ceny. Já ty náplně kupuji třeba po pěti kusech, protože to stejně spotřebuji a nemusím platit poštovné, čímž se každá náplň samozřejmě prodraží. Takže dělám nákup náplní jednou za rok. Pročtěte si jak to funguje a mohu potvrdit, že neexistuje nic co by tuto lampu překonalo. Leda přestat kouřit a to já nedokážu. A také se mi hodně stává, že mám prostě návštěvy a ti také kouří, tak po jejich odchodu zapálím lampu a do čtvrt hodiny je po smradu. Bez otevírání oken. Žádné svíčky, nebo tyčinky, nebo jiné výrobky které nabízejí k tomuto účelu nefungují. Navíc zapálená svíčka mi vadí a účinek není žádný. Takže jestli se nezaleknete počáteční investice, budete mít problém vyřešen už navždy.

Vůně v domácnosti proti kouření
ladakoll*
hodnocení

Děkuji moc za radu a kolik asi stojí lampa a dá se koupit i v běžném obchodě.Děkuji

Ano, dnes už se dá koupit i tady. Stačí si do vyhledávače dát "katalytická lampa"a vyskočí Vám několik obchodů. Není toi levné, ale máte ji navždy, pokud ji ovšem nerozbijete, protože většinou je skleněná. Ale já mám tuhle už opravdu víc jak dvacet let a přežila i několikeré stěhování. Vím, že tady se vedou diskuze o její účinnosti a jsou lidé kteří tomu nevěří. Ale tak je skoro se vším, čemu někteří lidé nerozumí, a ani to nevyzkouší , ale přesto vědí že to neúčinkuje. Ta lampa nehoří plamenem. Jenom když se zapálí, tak je plamen který musí rozpálit ten kamínek pod kterým je knot s esencí a kterou je kamínek nasáklý. Plamen který je někdy vyšší se sfoukne za tři minuty, nebo za dvě, víc se hořet nemá nechat, protože dlouhý oheň poškodí ten kamínek, který je porézní. Pak stačí dát jenom dlaň nad ten kamínek a cítíte horko. Pak nasadíte tu kovovou děrovanou ozdobnou část nad kamínek a necháte lampu působit asi dvacet minut. Já mám jenom jednu tu lampu a pročistí mi vzduch ve dvou pokojích, nemám dveře. A pak ji přenesu na chvíli do chodby. nejlepší je, když ji po maximálně půl hodině sám uhasíte tím, že na kamínek navléknete ten úzký plechový nástavec. Ale když zapomenete, tak se také nic nestane, ona zhasne sama, ale je škoda plýtvat tu esenci, protože pokud ji neuzavřete tím malým nástavcem, odpařuje se. Já Vám sem dám později odkaz na ty esence kde je kupuji já a jsou cenově nejvýhodnější. Já mám lampu koupenou ve Francii, tak je to ta originál lampa Berger. Tady také prodávají nějaké italské, které jsou vlastně replikou této původní lampy. S tou zkušenosti nemám, ale funguje to na stejné bázi. Ale u nás koupíte i tu lampu značky Berger. Nekupujte tu nejlevnější, ani nějaké co nabízejí za výhodné ceny. Nemusí to fungovat. I já jsem ji tenkrát platila v Paříži dost draho a to už je víc jak dvacet let. Už si cenu nepamatuji, ale byly to ještě franky a bylo to určitě o dost víc jak sto franků.

Do té lampy můžete koupit i náplň bez vůně, která pouze vzduch pročistí, ale neprovoní. Já mám ráda vůně, tak si je kupuji. Mám ty své oblíbené které jsou na fotce kterou jsem poslala. Verveine a Fleur de citronnier mám nejraději, jsou takové lehké o svěží. Ale i ostatní jsou moc příjemné. ještě posílám jednu fotku kde je ten kovový uzávěr, kterým lampu máte pořád zavřenou, když ji nepoužíváte. Také přikládám odkaz o původu té lampy a věřte, že to tak skutečně bylo.

Světové centrum parfumérů a sklářů

První katalytická lampa byla vyrobena společností Lampe Berger již roku 1898. Unikátní zařízení původně sloužilo k dezinfekci a čištění vzduchu v nemocnicích od nebezpečných mikrobů, bakterií, virů a nežádoucích pachů. Nápad přidávat do naplní vonné esence přišel o pár let později. Paříž byl začátkem 19. století světovým centrem parfumérů a sklářů. Ve společnosti zároveň rostla poptávka po hygieně a čistotě v domácnostech. Firma Lampe Berger toho využila a vytvořila unikátní produkt kombinující prověřenou funkčnost katalytických lamp pro čištění vzduchu s uměním francouzských parfuměrů a sklářů.


doplněno 09.07.17 10:53:

Ještě pro doplnění.

dnes: 3
celkem: 11499

produkty v akci

Lampe Berger inte/...

původní cena: 409,00 Kč

348,00 Kč

Lampe Berger dárk/...

původní cena: 1 160,00 Kč

929,00 Kč

nejprodávanější produkty

Lampe Berger kata/...

1 025,00 Kč

Lampe Berger inte/...

409,00 Kč

Lampe Berger inte/...

409,00 Kč

Lampe Berger inte/...

409,00 Kč

Lampe Berger inte/...

409,00 Kč

nejnovější produkty

Náplň do difuzéru/...

379,00 Kč

Difuzér na odstra/...

555,00 Kč

Náplň do difuzéru/...

379,00 Kč

Difuzér na odstra/...

555,00 Kč

Lampe Berger inte/...

409,00 Kč

Katalytické lampy

Katalytické lampy - Lampe Berger

Katalytické lampy byly vyvinuty dvěma francouzkými chemiky již v 19.století, kdy bylo z drahých kovů vytvořeno katalytické zařízení.
Francouzský lékárník Maurice Berger vytvořil v roce 1898 první katalytickou lampu a nechal si ji patentovat. Tyto katalytické lampy se původně používaly především v nemocnicích a márnicích k dezinfekcí ovzduší od bakterií. V té době se používaly i u nás.
V poválečném období minulého století se však k nám katalytické lampy přestaly dodávat. Ve Francii se však vyráběly a používaly stále a jejich obliba rostla postupně i v domácnostech. Svého času byly katalytické lampy i předmětem sběratelských zájmů, protože existovaly (a stále existují) lampy ručně malované i známými malíři, některé lampy byly dokonce zdobeny zlatem a drahými kovy... Nicméně tím, že se přestaly k nám dodávat, tak je dnes považujeme za novinku, ačkoliv jinde ve světe jsou již běžnou součástí domácnosti.

Vůně v domácnosti proti kouření #2

 

hahanaj*
hodnocení

1x

Pokud chcete ,aby to doma vonělo... nekuřte tam a nedovolte ani návštěvám

hahanaj, to ale není odpověď na otázku. To je Váš názor na věc. To je jako kdyby se tady zeptal co má dělat, když mu přestala fungovat pračka a Vy byste mu odpověděla "tak ji nepoužívejte a perte prádlo v ruce". ;)

vune

Se Suzymon v tomto naprosto souhlasím, oceňuji její snahu poradit a myslím, že její rada tazatelce velmi pomohla.*palec*

Dávám pomyslný bod*slunce*

majsterjoe*
Ovšem tohle neni pravidlo, často ctu příspěvky od suzymon ne jako rady ale osobní nazory... krom toho, jsme ve volne diskuzi

Majejstroje to je pravda, že je to volná diskuze. Ale myslím si, že svých charakterem by patřila třeba do "domácnost a bydlení" a že jelikož ji položil uživatel který sem nechodí často, tak si asi vybral prostě rubriku úplně náhodně a to tu která se mu nejlépe zamlouvala. Mně je to celkem fuk, určitě také odpovídám dle osobních názorů právě ve volné diskuzi, nebo v rubrice společnost, ale pokud jde o konkrétní dotaz tohoto rázu, odpovídám dle svých zkušeností. Nebo se o to alespoň ze všech sil snažím. :)

 

vykuk*
hodnocení

1x

Nejůčinější je vykopat ty kuřáky z prostor, které vám patří. Poku je jeden z vlastníků ten kuřák, pak musíte zvážit pro a proti setrvávání s takovým ignorantem, když kašle na ostatní a otravuje jim životní prostředí.

Daly by se použít zápalné sirné knoty na krysy, vím že se za komoušů prodávaly, ale má to jednu nevýhodu. Vyženou z bytu kuřáky, vás a i obyvatele ze škvír, o kterých ani nevíte. A to na dost dlouho.

 

pohanka*
hodnocení

0x

Myslím, že taková neexistuje.

Kuřák si zapálí, ať to u Vás bude vonět jak chce.

Možná tyčinky v indických a jiných asijských krámcích jsou natolik odpudivé /silná koncentrace/ že snad žádný kuřák by ještě v tomto prostředí nechtěl kouřit. Ale Vy chcete stejně příjemnou vůni.

 

72mona3*
hodnocení

0x

Jako že jí použijete a on už si tam nikdo nezapálí? M.

 

hodnocení

0x
avatar amper

Vůně zemního plynu. Kdo si zapálí, ten už si nezakouří.*vtip*

(nepraktikovat)

 

nekurak3
hodnocení

0x

hahanaj, vykuk: Plný souhlas s vámi. Nějaké vůně problém se zápachem z kouření příliš neřeší, stojí to zbytečně peníze a je to pouze dočasné řešení. Nejlepší a nejrozumnější řešení je zakázat kuřákům v takové domácnosti kde to jeho vlastníkoví vadí kouřít. Vlastník domácnosti by neměl být tím kdo se bude snažít nepříjemný zápach z kouření tlumit. Slušný kuřák si snad dokáže uvědomit, že není vhodné kouřit tam kde to někomu vadí a pokud je někdo natolik neslušný, že to není ochoten respektovat tak by v takové domácnosti neměl co dělat a majitel te domácnosti by mu to měl dát jednoznačně najevo.

pb®

No a v tom je ten problém. Slušný kuřák je něco jako sněžný muž Yetti nebo Lochnesská příšera.


doplněno 11.07.17 19:36:

No jo, když já si bohužel myslím, že svět je plný blbců a nemálo k tomu přispěla právě tahle poradna. Takže se holt chtě nechtě s blbci potkávám. Třeba včera ve Žlutých lázních v dětském koutku, kde u vchodu velký nápis zákaz kouření a u vstupu popelník, aby jako rodiče když už musí, chodili kouřit tam. Sedím si v klidu s miminem na dece, starší dítě řádí ve vodě a najednou mě cigaretový smrad praští do nosu. A co nevidím? Jedna matka si sedí na trávě, hulí a popel klepe do trávy, kde chodí děti i hodně maličké bosé. Jestli tam hodila i vajgla jsem nekontrolovala, ale věřím tomu, že jo. A přesně kvůli takovým "ohleduplným" kuřákům je zákaz kouření v hospodách. Prostě já jsem kuřák a když se ti to nelíbí, tak si jdi jinam.

Jedna matka si sedí na trávě, hulí a popel klepe do trávy, kde chodí děti i hodně maličké bosé. Jestli tam hodila i vajgla jsem nekontrolovala, ale věřím tomu, že jo.
Vy jste ji neupozornila, že je tam zákaz? Nijak jste se neozvala?

Do hospod nechodím, ale pravidelně mě rozčiluje kouření na zastávkách (ač je to zakázané). Prostě člověk musí stát a vdechovat ten šílený puch (a jinam jít nemůžete, jelikož stojíte v řadě, a potom byste si v autobuse nesedli, anebo se tam ani nevešli). Kuřáci také nemůžou jít ven z řady, ani si zřejmě nemůžou to kouření nechat na jindy. *zed* Na upozornění nedbají: prý je tam průvan, který to všechno odnese (cha cha). Jedině zavolat MP, ale na to zase já nejsem dost "ostrá".


doplněno 11.07.17 20:01:

Já vím, že se nemůžu divit, ale proč třeba mě ani nenapadne, abych narušovala zákony a vyhlášky, a někdo to považuje za normální? Nevypovídá to náhodou něco o takovém člověku? S kuřáky na zastávkách se bohužel setkávám neustále.


doplněno 11.07.17 20:29:

Samozřejmě, ale my se tady bavíme o tom, že mezi kuřáky je bohužel spousta arogantních nevychovanců. Já si to myslím taky, a proto jsem uvedla tento příklad. *jasne* Jinak je mi jasné, že na hrubý pytel patří hrubá záplata; já zase tak moc "hrubá" nejsem, ale třeba se jednou opravdu naštvu a tu policii zavolám.

Jedině zavolat MP, ale na to zase já nejsem dost "ostrá".
Pak se ovšem nemůžete divit.


doplněno 11.07.17 20:05:

Nevypovídá to náhodou něco o takovém člověku?
Jenže vy byste neměla přemýšlet o tom, co to o něm vypovídá - to je vám celkem na nic, hulí-li vám pod nos. A víte, proč to dělá? Protože může - protože ví, že věšina spolustojících je měkká a jemu to (zase) projde.

nekurak3
11.07.17 22:11

ildika: *palec* *palec2* *palec*

 

72mona3*
hodnocení

0x

@pb , nekurak3 - kdysi mi někdo říkal, že potkáváme takové lidi, které si zasloužíme *vezen*


doplněno 11.07.17 20:19:

@ildika - není pravda? No nevím nevím. Někdo tomu říká Karma *smich* Nepodceňujte sílu myšlenky ;)


doplněno 11.07.17 20:58:

A co: Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá?

Mono, myslím, že to není tak úplně pravda... Můžeme max. ovlivnit to, jakými lidmi se obklopujeme - ale jak chcete ovlivnit to, koho potkáme ne ulici? Já tedy potkávám hodně různé lidi, od těch milých a příjemných až po hulváty a nevychovance. A kuřáci jsou také různí - já třeba chápu, že někdo začal kouřit ve 14, z hlouposti, a teď nemůže přestat. Problém vidím v tom, že mnozí z nich berou kouření jako normu/ správnou věc, ačkoli je to spíš něco jako choroba.


doplněno 11.07.17 20:32:

Sílu myšlenky nepodceňuju, ale mám tu zkušenost, že právě díky této síle na sebe kolikrát narážejí protiklady. Čili že nadměrně mírný a ústupný člověk k sobě láká ranaře a neomalence (snadná kořist). ;)


doplněno 11.07.17 21:18:

Ale jo, jenže to je tak 50/50. Já třeba se snažím chovat se slušně, nikoho neurážet, neohrožovat apod. - a potkávám jak lidi, kteří to mají stejně jako já, tak i přesně opačné. Jaká je tady zákonitost? Podle mě jich je tam víc.

72mona3*

Snažit se nestačí, musíte to vnitřně cítit. ;) Taky potkávám lidi, kteří mě dokáží totálně rozhodit. Potkávám. Beru to jako zkoušku. Jak už jsem psala: dostanu to, co si zasloužím. A hádejte, kdo bude stále potkávat neslušné kuřáky? *haha* Já ne. Já jich viděla za celý život minimum. A čím to asi je? Dokud se vnitřně nesrovnáme, budeme pořád zakopávat o to, co nesnášíme.


doplněno 11.07.17 22:13:

Tak pozor, já nepíšu, že to je váš problém. Je to zjevný problém někoho jiného.


doplněno 11.07.17 22:50:

*mir* Moje první reakce, na kterou jste reagovala, byla věta k zamyšlení pro konkrétní lidí. Netřeba to rozpitvávat. Vy jste se aspoň zamyslela. Nesouhlasíte s mým prohlášením? Nejsme na stejné vlně? Nevadí. Co člověk, to názor. A hlavně...co člověk, to jiný život. Jiné zkušenosti. Jiná omezení. Jiní démoni.

Tak pozor, já jsem nikde nepsala, že můj hlavní životní problém jsou kuřáci. Vadí mi kouření a jeho propagace, protože se toho chytají školou povinné děti. A vadí mi to opravdu hodně. Slušný člověk, byť kuřák (to se nevylučuje), prostě kouření obhajovat nebude. A celkově, odkud víte, co já cítím nebo necítím?


doplněno 11.07.17 22:24:

Dobře, ale částečně to tak vyznělo.

Jinak každý člověk, i ten kuřák, by měl mít trochu sebereflexe. Moje dobrá kamarádka je silná kuřačka, ale zásadně nekouří doma a před svými malými dětmi ("sice vědí, že kouřím, ale nemusejí se na to dívat a brát si špatný příklad"). Tazatelka samozřejmě nepíše, že by měla doma nezletilé děti, takže celá tato diskuze je tak trochu mimo téma.

nekurak3
11.07.17 22:29

ildika: *palec*

72mona3*

...a jiná bednění, že?

 

hodnocení

0x

Že já blbec se snažila odpovědět k věci. Tady se rozvinula debata o něčem úplně jiném, ale je to chyba v zadání otázky, neměla být umístěna sem, do volné diskuze. Mimochodem ta lampa o které jsem tady mluvila vůbec neslouží pouze k tomu, aby se zlikvidoval zápach po cigaretách. Slouží i k jiným účelům. A spousta lidí tady si zapaluje doma vonné svíčky a kupuje všelijaké osvěžovače vzduchu co se dávají do zásuvek a tak dál a nejsou to jenom zarputilí kuřáci. Příště se na to vykašlu, co mi je nakonec do toho.

Doufám ale že si tazatelka vybrala co bylo pro ni přínosem a tím to hasne.

nekurak3

suzymon: Nic proti tvým zdejším odpovědím nebo proti tobě. Také nic proti těm vůním pokud je má nějdo rád. Já jsem chtěl pouze zde vyjádřit názor, že pokud někomu vadí smrad z cigaret tak by v prvé řadě měl řešit příčinu toho smradu a ne jak ten smrad zahltit nějakou vůni která příčinu toho smradu neřeší.

 

majka53*
hodnocení

0x

Ségra používá antitabák sprej, hodně jí voní a podle ní to přebíjí a nejsou cigarety cítit, ale podle mě to teda moc nepomáhá. Na pohlcování pachu je prý dobrý vyvařit ocet a nebo jedlá soda, ale to spíše rozpustit ve voda a citronu a utřít s tím něco.

 

hodnocení

0x
avatar babkazov

V bytě kuřáka můžete stříkat čím chcete, ale v textilíích, v záclonách, v kobercích a potahových látkách se bude smrad z kouře držet stále. Dokonce i přes časté větrání. ;) Po kuřácké návštěvě větrání + vůně problém vyřeší. U kuřáků ne!

Navíc si myslím, že časem se jakákoliv vůně časem rozloží a zůstane, časem, smrad.

 

 

hodnocení

0x
avatar bimbam

V souvislosti s touto otázkou se divím, proč ji sysové už dávno nepřesunuli někam jinam a případně neuzavřeli.

Tazatel se dozvídá, že je kouření fuj. Nejspíše to ví. Také se dozvídá o kouření v hospodách, na pláži a na autobusové zastávce. Na to se on neptá. On má problém s kouřením v bytě. Kouření v bytě je fuj, ale není zakázané. Možná kouří on sám (fuj), možná někdo z jeho blízkých. Z množství rad aby si vybral, že si má hodit mašli nebo případně vyhnat dědečka z domu bičem.

Dostalo se mu odpovědí - na kouř nepomůže nic, něco o octu a obsáhlá ověřená informace o jakési drahé lampě. Už toho ví dost.

Když se zde občas ptají na nesmysly Bětušinky a Nelinečky, nemám zábrany se přidat k výchovným či dokonce jízlivým komentářům. Ale tazatel je registrovaný a zasloužil by si jistou úroveň odpovědí. I když se ptá na něco, co je pro mnoho lidí fuj.

Máte pravdu, ale jsme ve "Volné diskuzi". Tedy i ta pravidla jsou zde, pokud vím, volnější. Osobně jsem vůbec nereagovala na tazatelku, protože s těmito záležitostmi nemám žádné zkušenosti (pokud by byla otázka v jiné rubrice, vůbec bych do ní z těchto důvodů nepsala).

Bimbam, podle mne to je jedno. Tazatelka se zachovala velice moudře a už se diskuze vůbec neúčastní. Určitě si vybrala z odpovědí to co považovala za přínosné a dalšími odpověďmi typu "vyhnat, přestat, zakázat", se nezabývá, neboť to ji nezajímá. A já se jí vůbec nedivím.

Otázka je ale ve volné diskuzi, tak si tady budou notovat nekuřáci vlastně mezi sebou, protože jak vidím, kuřáci také nereagují. Teda jeden ano. A to jsem já. ;)

Ještě že nikdo nezná mou adresu, aby se mi sem nedostavilo komando a nevyhnalo mne z domu...*mir*

nekurak3

bimbam: A ono tu nějací syslové jsou? Pokud ano tak asi pouze proto aby se někteří vyvolení mohli chlubit tímto titulem, ale žáden jiný význam to asi nemá. Jinak by ty některé diskuze na této poradně musely vypadat trochu jinak. To, že jsme zde ve volné diskuzi a je to tu trochu volnější ještě neznamená, že by to tu nemělo mít vůbec žádné hranice.

To, že tazatel je registrovaný ještě neznamená, že by měl být považovaný za lepšího než ostatní neregistrovaní. Podle mne by všichni bez ohledu měli být považování stejně. Pouze úroveň příspěvků a chování každého přispívatele svědčí o tom jaký kdo je a ne to jestli je registrovaný nebo ne.


doplněno 12.07.17 11:11:

suzymon: "kuřáci také nereagují. Teda jeden ano. A to jsem já." Tak to se pak ani nedivím, že se ti příliš nelíbí to, že se zde začalo řešit i ty co ten cigaretový smrad produkují.

 

 

Otázky na téma sirné knoty

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]