Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Automatická pračka na prodlužováku

Od: jannn odpovědí: 13 změna:

Z jakého důvodu se nesmí používat prodlužovací přívod pro automatickou pračku?

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

bulik*
hodnocení

3x

Jsem elektrikářskej diletant, mám plno prodlužek, ale prodlužku na automatickou pračku a na el.sporák, co má příkon 3.2kW jsem si udělal sám z bílé šňůry s měděnýmu dráty 3x2,5mm a dobrými zásuvkami a zástrčkami. Konce měděných lanek vždy oškrábu a zapájím cínovou pájkou, udělám očka pod šroubky a pořádně utáhnu. A je klid. Předtím se mi nějaká šňůra k pračce celá hřála, tak jsem ji pro jistotu celou vyhodil.

Bulik - "Konce měděných lanek vždy oškrábu a zapájím cínovou pájkou"

Tak to děláte špatně. Podle současných předpisů musí být lanko zalisované v dutinkách, k tomu určených. Propájené lanko se totiž údajně pod šroubkem chová jako hliníkový drát, časem se vymačká a uvolní.

Ovšem přiznám se, že to dělám stejně. Mě totiž několik desítek let vtloukali do hlavy, že se to tak dělat má. Problém nikdy nebyl... Že by EU? ;)

hodnocení

1x

Můžeš ho používat,akorát musí být kvalitný gumový plašt na káblu a hlavně koncovky musí být gumové a odolné vodě.Nesmí být moc dlouhý,třeba 20m.Prurez musí být 1.00mm,ale lepší je 1.5mm,ale ten prurez zvol podle káblu,co jde z pračky. ;)

Průřez musí být takový, aby odpovídal jištění zásuvky, do které tu prodlužku připojí.
Vezměte 20m prodlužku s 1mm vodiči, hoďte do ní pračku a přímotop a s 16A jištěním můžete rovnou volat hasiče.

hodnocení

1x

Na prodlužováku může být, ale když je konec prodlužováků bakelitový, dost hodně hřeje. Musí být kvalitní z jiného materiálu, než je bakelit.

prazskejpepik*
hodnocení

0x

proč by nemohl? pokud nebude ležet konec na zemi (vlhkost) a nebude kabel menšího průřezu, než přívodní kabel do pračky.

jannn
hodnocení

Viděl jsem to v návodu u né jedné pračky...

prazskejpepik*